885 022 läst · 3 246 svar
885k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Det är tappbärande gångjärn så egentligen ska dörrarna hänga på tappen och inte slitas på det synliga mötet. Men om man tittar på din före bild innan renoveringen av dörren så funkar nog ringar/brickor bättre än najtråden som satt där.
Till nästa gång så är det lättare att skruva på skruven för då behöver du inte hänga av dörren.
Till nästa gång så är det lättare att skruva på skruven för då behöver du inte hänga av dörren.
Får jag för mycket tid över kan jag ta bort brickorna och skruva upp skruvarna.S sinuslinus skrev:Det är tappbärande gångjärn så egentligen ska dörrarna hänga på tappen och inte slitas på det synliga mötet. Men om man tittar på din före bild innan renoveringen av dörren så funkar nog ringar/brickor bättre än najtråden som satt där.
Fast vi vet ju hur ofta det finns för mycket tid
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
En smygstart på vinterns projekt.
Vardagsrummet ska renoveras. Nytt tak, golv, gipsa väggar, slipa och måla trapp, platsbyggd tv-möbel/vintrinskåp.
För att inte ha en massa prylar att lägga på hög så tänkte vi sälja bestå-systemet vi hade. Det kan ibland vara svårt att bli av med gammalt och slitet så jag bad frugan lägga ut det till salu rendan nu så det är borta till jule-tid. Räknade inte riktigt med att någon ville köpa det inom 2 timmar. Vi hade inte ens tömt skåpen än.
Men nu är det borta och det blir lite spartanskt i 1,5 månad innan allt ska tömmas och rivas
Vardagsrummet ska renoveras. Nytt tak, golv, gipsa väggar, slipa och måla trapp, platsbyggd tv-möbel/vintrinskåp.
För att inte ha en massa prylar att lägga på hög så tänkte vi sälja bestå-systemet vi hade. Det kan ibland vara svårt att bli av med gammalt och slitet så jag bad frugan lägga ut det till salu rendan nu så det är borta till jule-tid. Räknade inte riktigt med att någon ville köpa det inom 2 timmar. Vi hade inte ens tömt skåpen än.
Men nu är det borta och det blir lite spartanskt i 1,5 månad innan allt ska tömmas och rivas
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 368 inlägg
ikea grejer säljer alltid snabbt.. alla vet precis vad de får.. tror det är lite så.
har du någon skiss på vad du ska ha istället?
har du någon skiss på vad du ska ha istället?
Vi har försökt sälja spjälsängen från Ikea som är i nyskick. Den ligger ute för ungefär hälften av nypriset, men buden vi får är 1/3 del. Så inte helt sant. De känns som de som skulle kunna tänka sig köpa den för 1/3 aldrig skulle köpt en ny på Ikea. Det verkar helt enkelt för dyrt för demP Peter_Bromma skrev:
Jag har ingen skiss nu men det blir i princip samma storlek och utseende som den vi sålde, fast med metodskåp och full-höjd. 5st 60 skåp över istället för de 40 som var på den vi såldeP Peter_Bromma skrev: