401 265 läst · 1 346 svar
401k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Ska man vara orolig, du är så tystlåten? 😎
Mår ni bra? Njuter ni av höstvädret..
Får man komma med önskemål ? när du har tid.. saknar lite uppdateringar på trädgården för sommaren/hösten 🌳
(hoppas allt är bra iaf!)
Mår ni bra? Njuter ni av höstvädret..
Får man komma med önskemål ? när du har tid.. saknar lite uppdateringar på trädgården för sommaren/hösten 🌳
(hoppas allt är bra iaf!)
Jag har brottats med golvvärmeskåpet och rör till den. Sen har det varit lite jobbresor och en weekend i Barcelona. Grabben har börjat skolan med så det är lite vardagsliv som tar plats medSnigla skrev:
Åh har lillparvel hunnit bli så storRamnemark skrev:
Spännande Har de gått bra ? trivs han?
Men så är det, vardagslivet tar tom mest plats ju.. och så ska det vara!
Weekenden, var det "privat-resa" ? (eller jobb).. oavsett.. var det fint? varmt?
Trivs din andra halva i köket då??
Det byggs vidare. Golvspån på plats. Osb snart klart. Delvis gipsat.
När jag slog ner tegelväggen så lossnade lite sten som skulle vara kvar. Orkade inte plocka ner och mura upp, samt att jag dragit lite rör igenom tegelväggen så jag skruvade plyfa i plåtreglarna och gjöt upp det. Nu är det stabilt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När jag slog ner tegelväggen så lossnade lite sten som skulle vara kvar. Orkade inte plocka ner och mura upp, samt att jag dragit lite rör igenom tegelväggen så jag skruvade plyfa i plåtreglarna och gjöt upp det. Nu är det stabilt
Han tycker det är jobbigt då han knappt har några kompisar med från förskolan, men det kommer nog att lösa sig snart.Snigla skrev:
Barcelona var med kompisar som gifte sig, så vi var 8st där nere på lite weekend-bröllop.
Frugan trivs i köket förutom att spisfläkten låter som en tornado och inte suger så mycket. Den gamla från 70-talet var bättre. Annars trivs vi. Gott om plats med både lådor och mycket bänkyta
Det verkar inte vara något problem med det röret, återstår och se när golvvärmen är igång.
Allt är färdiggipsat och målaren kommer och spacklar i veckan och rörläggaren kopplar ihop golvvärmen på onsdag.
Nu blir det att rita ut och såga ut för pottor till spottarna, taklampa och fläkt
Allt är färdiggipsat och målaren kommer och spacklar i veckan och rörläggaren kopplar ihop golvvärmen på onsdag.
Nu blir det att rita ut och såga ut för pottor till spottarna, taklampa och fläkt
Det går undan när man är granne med hjälpredorna. Nu är det spacklat och redo för målning och golvvärmeskåpet är klart för denna gång. Nu har vi ett riktigt värmesystem sedan våren 2022
Även elementet i burspråket styrs av golvvärmestyrningen
Logga in
Skapa konto
Även elementet i burspråket styrs av golvvärmestyrningen
Logga in
Skapa konto