401 276 läst · 1 346 svar
401k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Det blev lite mer slangar ändå
Förberedelser för modern värmepump (även om vi inte planerat byta fjärrvärmen), larmanläggning, växelriktare för solceller och 3-fas uttag
Väldigt imponerad av min biltema-hålsåg för tegel som nu gjort två 105mm hål genom valvet och armering, plus massa hål genom tegel. Väl värd pengarna
Och nu har vi prövo-period på sido-bordet. Det följde med huset och är i väldigt fint skick, men kanske lite för gammaldags för våran inredningsstil?
Vad tycker ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förberedelser för modern värmepump (även om vi inte planerat byta fjärrvärmen), larmanläggning, växelriktare för solceller och 3-fas uttag
Logga in
Skapa konto
Väldigt imponerad av min biltema-hålsåg för tegel som nu gjort två 105mm hål genom valvet och armering, plus massa hål genom tegel. Väl värd pengarna
Logga in
Skapa konto
Och nu har vi prövo-period på sido-bordet. Det följde med huset och är i väldigt fint skick, men kanske lite för gammaldags för våran inredningsstil?
Vad tycker ni?
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 909 inlägg
Ställ det på andra sidan fåtöljen så blir det kanon. Att blanda in något gammalt i en i övrigt modern inredning är alltid trevligt och ger lite karaktär.
Husägare
· Trelleborg
· 634 inlägg
Jag tycker att det är rätt snyggt mot det modernaRamnemark skrev:Det blev lite mer slangar ändå
[bild]
[bild]
[bild]
Vad tycker ni?
[bild]
Men om ni kommer på att det inte passar så kan jag köpa det av dig 👍🏻
Ja, det bordet var ju riktigt läckert! Hade gärna själv haft ett sådant. Med en annan lampskärm kan ju stilen ändras mot något modernare. Bara att behålla den gamla för att kunna återställa om det är original vill säga.
Vad heter bordet?
Vad heter bordet?
Verkar som den heter Nybro? Väldigt trevlig men kändes lite udda. Väldigt gul lampskärm så vi ska se om vi kan hitta något annat. Bara någon liten enstaka flisa på bordskivan och benetA Anderscurl skrev:
Bordet är jättehäftigt o snyggt.. så det måste ni helt klart blanda in någonstans i inredningen (bryter bra av från både riktigt gammalt och modernt.. gör det hemtrevligt helt enkelt).
Men den och tavlan konkurrerar lite om utrymmet där vid lampskärmen.. och båda förtjänar sitt space (båda vill vara i blickfånget..). Skulle varit snäppet lägre lampa (under tavelnivån).. alt en tavla hängd åt andra hållet
Svårt ibland o få till det hela, man får prova o känna efter.. (finns inga fel, bara olika smaker) 👍
Men den och tavlan konkurrerar lite om utrymmet där vid lampskärmen.. och båda förtjänar sitt space (båda vill vara i blickfånget..). Skulle varit snäppet lägre lampa (under tavelnivån).. alt en tavla hängd åt andra hållet
Svårt ibland o få till det hela, man får prova o känna efter.. (finns inga fel, bara olika smaker) 👍
Börjat gipsa lite. 17 st 120 skivor till en klädkammare på 8kvm 😅.
I helgen ska jag försöka borra hålen genom klacken upp i väggen så jag kan få in skåpet till golvvärmen. När det är fixat kan jag lägga igen allt golv
I helgen ska jag försöka borra hålen genom klacken upp i väggen så jag kan få in skåpet till golvvärmen. När det är fixat kan jag lägga igen allt golv