401 300 läst · 1 346 svar
401k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Tror inte den får plats i vår nere.. men ev liggande uppe *får testa nån gång*Alfredo skrev:
@Ramnemark ska ni ha myshörna/läshörna i burspråket? med kuddar o så?
Njae det ska kunna vara en extra sittplats för grabben om vi har gäster. Annars är det kattens myshörna. Han ligger och solar där hela dagarnaSnigla skrev:
Fått klart listerna runt det stora partiet i vardagsrummet. Lite pyssel med planhyvlat och fräsning av fönsterbräda men det blev bra. Altandörren ska målas i sommar när vi är lediga och kan hänga av den ett par dagar
Har även fått upp stocken som ska bryta av mellan gipsvägg och framtida murad vägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även fått upp stocken som ska bryta av mellan gipsvägg och framtida murad vägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Lite vila och ladda batterier. Håller på att installera alla media-prylar. Har kopplat all data i mediacentralen. Hämtat soffan.
Det som är kvar i köket är att foga in bänkskivan i burspråket och byta till en snyggare skena för gardinerna. I vardagsrummet är det mest småpyssel och städa ur alla verktyg. När semestern börjar så ger vi oss på det som blir klädkammare
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det som är kvar i köket är att foga in bänkskivan i burspråket och byta till en snyggare skena för gardinerna. I vardagsrummet är det mest småpyssel och städa ur alla verktyg. När semestern börjar så ger vi oss på det som blir klädkammare
Äntligen känner man sig som hemma. Känslan är väldigt nära vardagsrummet i det förra huset. Det var lite stort med 65” i sovrummet men det passar perfekt in i möbeln
Nu har man vilat lite till och blivit sugen på nästa projekt. Sen sist har jag satt upp belysning på vinden, men inte fotat .
Igår gick jag på semester och började direkt riva i det som blir klädkammare.
Ett lager natursten, ett lager gips, ett lager råspont, reglar, mer råspont och sist tretex vilket är baksidan på garderoberna. Nu måste vi göra plats åt kläderna på annat håll så jag jag riva garderoberna och regla upp för den nya väggen
Före:
Just nu:
Har även beställt hem ett 32mm slagborr med SDS+ fäste från Amazon vilket inte var lätt att hitta i Sverige.
Fick även titta på vår AC då den började droppa allt kondensvatten rakt ner. Borrade ett hål längre ner och hoppas att det håller tätt. Dräneringen består av en 16mm elslang så det blir uppgradering när vi gör grabbens rum
Igår gick jag på semester och började direkt riva i det som blir klädkammare.
Ett lager natursten, ett lager gips, ett lager råspont, reglar, mer råspont och sist tretex vilket är baksidan på garderoberna. Nu måste vi göra plats åt kläderna på annat håll så jag jag riva garderoberna och regla upp för den nya väggen
Före:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Just nu:
Logga in
Skapa konto
Har även beställt hem ett 32mm slagborr med SDS+ fäste från Amazon vilket inte var lätt att hitta i Sverige.
Logga in
Skapa konto
Fick även titta på vår AC då den började droppa allt kondensvatten rakt ner. Borrade ett hål längre ner och hoppas att det håller tätt. Dräneringen består av en 16mm elslang så det blir uppgradering när vi gör grabbens rum
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Skönt med lite lugn och ro på semestern...
Vad blir det för typ av inredning?
Öppna stommar? dörrar?
Kan tipsa om en sak faktiskt.. (om ni inte planerat dörrar).. och rummet är lite större än en vanligt liten klk. Om ni inte dammar mycket / städar mycket (och tex har djurhår i omlopp). Gör ett skåp iaf ! För t ex finkostymen som inte används så ofta.. eller långklänningen.
Har själv öppen garderobsvägg och trivs jättebra med det MEN, de där grejerna som man inte rör så ofta.. får lätt ett dammlager på axeln/sidan utåt rummet .. efter tid.. (vanliga kläder rör man hela tiden, så där är det inte samma "problem").
Men jag medger att jag är inte den som dammsuger varje dag som min mor.. (då kanske inte det där problemet är ett problem..).
Öppna stommar? dörrar?
Kan tipsa om en sak faktiskt.. (om ni inte planerat dörrar).. och rummet är lite större än en vanligt liten klk. Om ni inte dammar mycket / städar mycket (och tex har djurhår i omlopp). Gör ett skåp iaf ! För t ex finkostymen som inte används så ofta.. eller långklänningen.
Har själv öppen garderobsvägg och trivs jättebra med det MEN, de där grejerna som man inte rör så ofta.. får lätt ett dammlager på axeln/sidan utåt rummet .. efter tid.. (vanliga kläder rör man hela tiden, så där är det inte samma "problem").
Men jag medger att jag är inte den som dammsuger varje dag som min mor.. (då kanske inte det där problemet är ett problem..).
Det blir öppen inredning från Ikea. Tror den heter Boalt. Vi hade det i förra huset och det funkade kanon. Robotdammsugaren städar åt ossSnigla skrev:Skönt med lite lugn och ro på semestern...
Öppna stommar? dörrar?