401 575 läst · 1 346 svar
402k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 888 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 888 inlägg
mellan spåren är det 182mm, jag har inte köpt några vändskivor utan fräser böjarna själv med fullradie 16mm ca 17mm djupt. Jag har nu lagt i slangen och det funkar bra med 16mm fräs i böjarna. Jag håller på att täcka allt med parkett nu under helgen.Ramnemark skrev:
Det går framåt. Kanske inte en optimal lösning men har man påbörjat får man avsluta.
3 av 6 slingor är spårat, nu är det bara vardagsrummet kvar där det mest är fram och tillbaka
3 av 6 slingor är spårat, nu är det bara vardagsrummet kvar där det mest är fram och tillbaka
Lösvirkesbyggare
· Gävle
· 158 inlägg
Hur blev det att du gjorde vändningarna?
Lösvirkesbyggare
· Gävle
· 158 inlägg
En tallrik! Tack för tipset! Ska själv lägga golvvärme enligt samma princip som du gör.Ramnemark skrev:
Du har bara skruvat spån-glesen? Eller har du limmat också?
Lägg gärna upp fler bilder på det där, tänker främst på detaljlösningar och hur det ser ut vid fördelarskåpet
Jag har limmat med. Vet inte om det behövs men de kändes lika bra. Det går åt ganska mycket skruv men jag har en gipsautomat så det går helt okejI Intershade skrev:
Fördelarskåpet blir i vår klädkammare som görs iordning efter den stora renoveringen så det kommer inte igång förrän efter sommaren
Lösvirkesbyggare
· Gävle
· 158 inlägg
Ja precis. Sen blir det inte perfekt med sticksåg men jag tror det funkar bra. Jag ska ju ha golvgips på så jag tror inte det behöver vara så exakt i mitt fall. Det är ju plåtarna som nyper fast slangen på raksträckorna. I värsta fall kan man väll sätta en tejp över slangen i svängen innan man får på golvetI Intershade skrev:
Fick slut på spånskivor och golvgips men det börjar ta sig. 3 av 6 slingor provtryckta och har överlevt gipsning utan skruv i sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lösvirkesbyggare
· Gävle
· 158 inlägg
Sätter du fast fördelningsplåtarna med något?
Nej. Om spåret är 18mm som det ska så nyper plåtarna fast själv. På vissa ställen har det blivit för brett, men plåten ligger bra ändå och slangen nyps fast bra. Så länge någon del på raksträckan är rätt bredd så fäster slangen i plåtenI Intershade skrev:
Efter nästan ett år så är väggen med centralerna stängd. I nästa vecka kan målaren spackla det sista och jag ska fixa den sista elen i taket innan innertaket kommer upp.
Priset på Ikea-köket har gått upp typ 40k sen i somras men vad kan man göra åt det mer än att skratta
Har även beställt en Grohe Get 30361. Svårt att hitta i fysisk butik för att känna på den men där fanns massvis med recensioner på Amazon med bilder och videos
Priset på Ikea-köket har gått upp typ 40k sen i somras men vad kan man göra åt det mer än att skratta
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även beställt en Grohe Get 30361. Svårt att hitta i fysisk butik för att känna på den men där fanns massvis med recensioner på Amazon med bilder och videos
Logga in
Skapa konto
Redigerat: