401 602 läst · 1 346 svar
402k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Undrar hur vanligt det är att man möblerar om köksskåpen också? Visserligen har vi gjort det en del i det gamla köket, dock på grund av nya fönsterplaceringar, då vi började renovera utifrån
Inte lika kul med många uttag när nått e vajsing.. är man van vid att jobba med det (och kan göra det själv) spelar det antagligen mindre roll.. men att leta problem som newbie längs ”km” kablar o uttag är smått enerverande
De gillade uttag här i stallet speciellt (verkstad) och trots att den är relativt nydragen (om man jämför med stallets ålder) funkar hälften av dem.. :/
Hade de iaf varit utanpåliggande.. hade man kunnat utesluta mössens framfart.. nu känns de där sladdarna som ett 5000-bitars pussel!
Ett uttag hade räckt
De gillade uttag här i stallet speciellt (verkstad) och trots att den är relativt nydragen (om man jämför med stallets ålder) funkar hälften av dem.. :/
Hade de iaf varit utanpåliggande.. hade man kunnat utesluta mössens framfart.. nu känns de där sladdarna som ett 5000-bitars pussel!
Ett uttag hade räckt
Igår kom plåtis och gjorde klart runt fönstren. Det blev aluminium på allt så man slipper att det rostar.
Sen har jag fått upp runt 30 skivor gips med
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen har jag fått upp runt 30 skivor gips med
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
I like
Ser på en av dina bilder att du har 2*3 stycken dosor monterade tätt intill varandra. Finns det täckbrickor som klarar så tätt montage? Har tidigare bara sett brickor som klarar 2, 3, 4 eller 5 dosor i enkelrad men det kanske finns något nytt?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Ja, Exacct har det. https://www.hornbach.se/shop/Ram-SC...mo-vit-1822376/10026579/artikel-detaljer.htmlR roli skrev:
Första gången jag testar, men det har kommit ramar med 2x2, 2x3 osv. Jag får märka med dymo åt fruganR roli skrev:
Det blir lite skillnad.
Får eventuellt hängsla upp takstolarna på vinden här med då spjälorna hade rätt rejält tryck på sig. Ser inte ut som taket sviktar men ska kolla på vinden. Har nästan 1 ton innetak som ska upp så vi kör både hängslen och livrem
Får eventuellt hängsla upp takstolarna på vinden här med då spjälorna hade rätt rejält tryck på sig. Ser inte ut som taket sviktar men ska kolla på vinden. Har nästan 1 ton innetak som ska upp så vi kör både hängslen och livrem
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snabba bud. Målaren kommer och börja spackla allt på onsdag så ikväll har jag nästan gipsat klart allt och imorgon ska jag fixa det sista och städa/röja lite så han kommer åt. Tycker räcket till trappan blev bra