409 110 läst · 1 358 svar
409k läst
1,4k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg
Bra fråga
Får kolla bland mina kvitton
Får kolla bland mina kvitton
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg
Jag hade fel 19mm var den men det är för att jag använde 17 mm slang
Otroligt vilken prisskillnad det är på några år
Visst nu köpte jag ett restparti från en snickare som jag känner men ändå över hundra %
Otroligt vilken prisskillnad det är på några år
Visst nu köpte jag ett restparti från en snickare som jag känner men ändå över hundra %
Jag mätte på LK plåten jag köpt och det verkar stämma med 18mm brett spår och ungefär 16-17mm djupt. Så råspont skulle kunna funka. Alternativt 16mm spån och att man sen bara kör igenom med fräsen och tar 1mm på djupet
Jag använda 18mm byggplywood (enklaste varianten) i remsor när jag la LK golvvärme i uterummet. Har bilder på hur det såg ut under läggningen någonstans hem. Kan posta i kväll om intresse finns.
Även jag har kört råspont i ett av mina rum, väldigt mycket billigare om man säger så. Lumpapp och sen parkett direkt på.
har funkar bra, men jag har något ställe där jag skulle lagt tätare för att inte få svikt i golvet.
har funkar bra, men jag har något ställe där jag skulle lagt tätare för att inte få svikt i golvet.
Jag tror det lutar mot att köra 16mm spånskiva och sen köra igenom fräsen ett varv för att få perfekt bredd/djup.
Det var ett tag sedan det blev bilder men golvet är snart lagt och isolerat. Så fort golvspånet är klart är det dags att börja gipsa
Hallen kommer gå ända in till klacken jag gjutit och den nya kaminen kommer vara vriden 90 grader mot den gamla, alltså ut mot hallen
Katten har hittat varmaste stället att mysa på
Det var ett tag sedan det blev bilder men golvet är snart lagt och isolerat. Så fort golvspånet är klart är det dags att börja gipsa
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hallen kommer gå ända in till klacken jag gjutit och den nya kaminen kommer vara vriden 90 grader mot den gamla, alltså ut mot hallen
Logga in
Skapa konto
Katten har hittat varmaste stället att mysa på
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg
Det blir riktigt bra
Mysigt när katten tar med isolering upp i sängen
Mysigt när katten tar med isolering upp i sängen
Frugan tycker det är så kul att vi renoverar överallt samtidigt så hon tog tag i tvättstugan lite mitt i allt. Ganska hyfsat lyft för 1500kr. Blir en ny tvättstuga senare men det tar nog 5 år innan vi är där, så väl värt det
(Blir en ny arbetsbrytare och anslutning till torktumlaren när den här j*vla elektrikern har tid)
(Blir en ny arbetsbrytare och anslutning till torktumlaren när den här j*vla elektrikern har tid)
Snyggt. Och snygg övergång.Ramnemark skrev:Frugan tycker det är så kul att vi renoverar överallt samtidigt så hon tog tag i tvättstugan lite mitt i allt. Ganska hyfsat lyft för 1500kr. Blir en ny tvättstuga senare men det tar nog 5 år innan vi är där, så väl värt det