Idag har det borrats för spottar i duschen i källaren och badrumsfläkt. Man får faktiskt ge lite cred till Biltema. Deras hålsåg för tegel orkade hela vägen igenom valvet (14cm betong). Jag blev lite slarvig på slutet därav ”kakan” i taket. Hade jag haft lite mer tålamod så hade nog hålet blivit bra :)
 
  • Borrade hål i betongtak för spottar och fläkt med synlig "kaka" och ojämna kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål borrade i betongtak för installation av spottar över en dusch med grön kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Borrmaskin och hålsåg för tegel med borrat hål och betong"bit" på ett byggarbetsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål borrat i betongtak för installation av spottar, med synlig rörledning och ojämn kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål borrat för spotlights och fläkt i betongtak med synlig "kaka" och spån runt öppningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag hyrde kärnborr när jag borrade för ventilationen hos oss, kanske ska testa med vanlig hålsåg nästa hål :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag hyrde kärnborr när jag borrade för ventilationen hos oss, kanske ska testa med vanlig hålsåg nästa hål :)
Jag köpte denna till teglet i ytterväggen och testade med den när den ändå fanns, hade det inte gått hade jag hyrt en riktig :)
 
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag köpte denna till teglet i ytterväggen och testade med den när den ändå fanns, hade det inte gått hade jag hyrt en riktig :)
Jag har en också sen jag borrat i lecaväggarna i källaren (y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Inga stora steg framåt men det har jobbats några timmar varje dag i påsk.

Har spacklat och målat taket i duschen i källaren. Blev mycket bättre än undertaksplattorna.

Nymålat tak i dusch med infälld taklampa, klinker på väggarna och duschmunstycke synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även sågat ut för där stolpen ska in för att bära upp avväxlingen som sedan limträt ska vila på. Ska flytta väggen vid kaminen lite så tar både hängslen och livrem. Innerväggarna består av liggande reglar med 15mm råspont på varje sida. Jag förstår inte hur det kan bära upp något. Men takstolarna är bara 120mm så väggarna måste bära upp det.

Renoveringsarbete med synliga reglar och utskuret område för stolpe, spacklade väggar och arbetsmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i rum med oskyddade väggsektioner, synliga reglar och råspont, samt byggbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu börjar vi tömma matrummet och jobbar oss vidare :)

Renoveringsarbete i rum med delvis borttagen tapet och synliga väggstommar för bärverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
70x70 stolpar på plats. Tanken är då att lägga ett limträ mellan stolparna (på vinden) som sedan ska stödja ett limträ som jag hänger takstolarna i. Väggen tas bort och byggs en ny delvis bärande 1m till vänster. Då borde det vara safe att riva väggen. Kanske lite väl seriöst men man vill att det håller sig rakt :)
 
  • Stolpe i ett pågående byggprojekt där en vägg är täckt med dammskydd och golvet delvis syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med nya 70x70 stolpar för takstöd, delvis borttagen vägg och byggmaterial överallt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med 70x70 stolpar för att understödja ett limträ, med markerat område för framtida väggbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael.S och 5 till
  • Laddar…
Inte så mycket hos oss men frugan utbildar sig till elektriker och hennes föräldrar renoverar sin lill-toa. Jag fick vara lite handledare när hon la sin första golvvärmeslinga. Inget direkt konstverk men helt okej (slingan är mindre pga envis svärfar i kombination med en gratis slinga från jobbet). Hälften av mina kollegor har aldrig lagt en slinga så det är ett steg framåt :)
 
  • Nyinstallerad golvvärmeslinga på ett betonggolv bredvid en toalettstol i en renoveringsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte så mycket hos oss men frugan utbildar sig till elektriker och hennes föräldrar renoverar sin lill-toa. Jag fick vara lite handledare när hon la sin första golvvärmeslinga. Inget direkt konstverk men helt okej (slingan är mindre pga envis svärfar i kombination med en gratis slinga från jobbet). Hälften av mina kollegor har aldrig lagt en slinga så det är ett steg framåt :)
Jag hade då inte velat vara utan i duschen.
 
N NoiseMaker skrev:
Jag hade då inte velat vara utan i duschen.
Där blir det ju varmt direkt varmvattnet från duschen träffar golvet
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Jag hade då inte velat vara utan i duschen.
Badkar, Bidé, Toastol och skåp. Det är bara precis till höger vid toan där är lite golvyta utan värme. Svärfar vill absolut inte ha någon golvvärme, svärmor vill, kompromissen var en gratis slinga som legat på jobbet i 8 år
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
nino nino skrev:
Där blir det ju varmt direkt varmvattnet från duschen träffar golvet
Tippar på badkar, men blir lite kyligt mellan wc och handfat på vintern...
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tippar på badkar, men blir lite kyligt mellan wc och handfat på vintern...
Värt att tillägga, svärföräldrarna sover i drygt 16 grader och har inte ens elementet som är i badrummet på. Svärmor vill säkra att hon kan få lite värme när hon är ännu äldre och envisa svärfar inte finns längre :p
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Värt att tillägga, svärföräldrarna sover i drygt 16 grader och har inte ens elementet som är i badrummet på. Svärmor vill säkra att hon kan få lite värme när hon är ännu äldre och envisa svärfar inte finns längre :p
Plågsamt värre...
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Plågsamt värre...
Ja det är inget för mig heller…..
 
richardtenggren
Du får köpa en tumstock och en rätskiva till frun, det den där bilden gav mig rysningar :crysmile:
 
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.