Guldsolen Guldsolen skrev:
Var på Storholmen för några veckor sedan. Tyvärr har den nya ägaren inte gjort ett dugg, det regnar fortfarande in... Man borde åtminstonde nödfixa dessa läckor om man nu är seriös med att vilja bevara slottet... Men han kanske bara är intresserad av de bygglov som är sökta för att bygga nytt nere vid vattnet och i den fanstastiska slottsträdgården. Enligt mig är det synd att bygga nytt på en planlösning som är unik och fantastiskt, speciellt med tanke på platsens kulturhistoria....

• Övergivet trädgårdslandskap med igenvuxen damm och person som betraktar området.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis förstört tegelhus med sättningsskador, sprickor och fallande puts bredvid ett gammalt fönster.
    Skapa konto
  • Förvittnad trävägg med synliga tecken på förfall och vattenskada, kompletterad med några spridda tegelstenar.
    Skapa konto
  • Ledsen
Dan_Johansson
  • Laddar…
Nu är det iaf en del fart i renoveringen! :)
Ett klassiskt stenhus med skiffertak bakom grönskande träd, med en mobil lift i förgrunden, indikerar pågående renovering.
Skapa konto

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
C
B b8q skrev:
Nu är det iaf en del fart i renoveringen! :)
Borra för bergvärme? :)

C cpalm skrev:
Borra för bergvärme? :)
Och en del annat, men jag vill inte gå in på privata tomter för att fotografera.

K _Fredrik_ skrev:
Inget nytt?

kan rekommendera denna podd del 1/3
[länk]
Kan verkligen INTE rekommendera denna

Visserligen är det lite saker som framkommer om Leifs bakgrund.

Men när de börjar gå in på medium och "lay lines" så..... Spotify dok är extremt blandad kvalitetsmässigt och det här var nog den sämre delen av skalan

Jag kom på att jag har en i kvarteret som heter Kassman, är det en stor släkt tro?

D
Stefan N Stefan N skrev:
Jag kom på att jag har en i kvarteret som heter Kassman, är det en stor släkt tro?
Kassman och Kasström är vanliga västerbottensnamn. Jag har alltid förmodat att de härstammar från byn Kassjö. Gissar dock att Kassmännen i detta fall kan ha annat ursprung.

Appendix Appendix skrev:
Kan verkligen INTE rekommendera denna

Visserligen är det lite saker som framkommer om Leifs bakgrund.

Men när de börjar gå in på medium och "lay lines" så..... Spotify dok är extremt blandad kvalitetsmässigt och det här var nog den sämre delen av skalan
Om det är medium eller inte är ju skit samma. Men uppenbarligen var båda ägare till fastigheten innan bråket. Och han verkar ju få en slant nu när den väl är såld. Sen kanske det finns en djupare historia men nu är det väl dax att energin läggs på huset istället för ett bråk med en gubbe som absolut inte gjort ett piss där.

C
K _Fredrik_ skrev:
nu är det väl dax att energin läggs på huset istället för ett bråk med en gubbe som absolut inte gjort ett piss där.
Ja, verkligen. Ingen av dem har väl gjort några nämnvärda bidrag till någon upprustning...
Någon som vet något nytt om hur det går för nuvarande ägare?

K _Fredrik_ skrev:
Om det är medium eller inte är ju skit samma. Men uppenbarligen var båda ägare till fastigheten innan bråket. Och han verkar ju få en slant nu när den väl är såld. Sen kanske det finns en djupare historia men nu är det väl dax att energin läggs på huset istället för ett bråk med en gubbe som absolut inte gjort ett piss där.

Allt det är ju redan känt
Den där dokumentären har lite intervjuer med folk. Men för mig som följt tråden, sett dokmumentären och läst artiklarna när det begav sig fick inte fram nått nytt.

Att den ska dra in spöken, medium och trams. Gör att det faller pladdaskt.

Podcasten var rejält flummig bitvis men intressantare på slutet.

Det finns ett instagram konto som heter "villa_kassman". Det har nyss postats ett bildspel där som visar renoveringen. Nu händer det saker!

jhanbe jhanbe skrev:
Podcasten var rejält flummig bitvis men intressantare på slutet.

Det finns ett instagram konto som heter "villa_kassman". Det har nyss postats ett bildspel där som visar renoveringen. Nu händer det saker!
Summera. Ntt nytt?
HockiLeffe ska starta Bandylag med Pitebosse (se spelskandalen på svt)?
Eller var det nått om villa Kassman?

jag hoppade av helt när det började jiddras om ”rättskandal” kring ett delgivningskvitto…

det intressanta är huset och tomten. Inte tomten som bodde där.

På slutet redde man ut det juridiska kring den där delgivningen som Leif ojade sig över. Det framgick att han verkar ha tagit sitt förnuft till fånga vad gäller huset.

Årliga besöket på Storholmen. Nu är hela tomten inhängnad med staket och det renoveras för fullt.
Klassisk byggnad under renovering, omgiven av skog och trädgård, ställning, blå himmel, solljus, moln.
Skapa konto

• Gilla
JohanLun och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.