Guldsolen skrev:Var på Storholmen för några veckor sedan. Tyvärr har den nya ägaren inte gjort ett dugg, det regnar fortfarande in... Man borde åtminstonde nödfixa dessa läckor om man nu är seriös med att vilja bevara slottet... Men han kanske bara är intresserad av de bygglov som är sökta för att bygga nytt nere vid vattnet och i den fanstastiska slottsträdgården. Enligt mig är det synd att bygga nytt på en planlösning som är unik och fantastiskt, speciellt med tanke på platsens kulturhistoria....
Kan verkligen INTE rekommendera dennaK _Fredrik_ skrev:
Visserligen är det lite saker som framkommer om Leifs bakgrund.
Men när de börjar gå in på medium och "lay lines" så..... Spotify dok är extremt blandad kvalitetsmässigt och det här var nog den sämre delen av skalan
Om det är medium eller inte är ju skit samma. Men uppenbarligen var båda ägare till fastigheten innan bråket. Och han verkar ju få en slant nu när den väl är såld. Sen kanske det finns en djupare historia men nu är det väl dax att energin läggs på huset istället för ett bråk med en gubbe som absolut inte gjort ett piss där.Appendix skrev:
K _Fredrik_ skrev:Om det är medium eller inte är ju skit samma. Men uppenbarligen var båda ägare till fastigheten innan bråket. Och han verkar ju få en slant nu när den väl är såld. Sen kanske det finns en djupare historia men nu är det väl dax att energin läggs på huset istället för ett bråk med en gubbe som absolut inte gjort ett piss där.
Allt det är ju redan känt
Den där dokumentären har lite intervjuer med folk. Men för mig som följt tråden, sett dokmumentären och läst artiklarna när det begav sig fick inte fram nått nytt.
Att den ska dra in spöken, medium och trams. Gör att det faller pladdaskt.
Podcasten var rejält flummig bitvis men intressantare på slutet.
Det finns ett instagram konto som heter "villa_kassman". Det har nyss postats ett bildspel där som visar renoveringen. Nu händer det saker!
Det finns ett instagram konto som heter "villa_kassman". Det har nyss postats ett bildspel där som visar renoveringen. Nu händer det saker!
Summera. Ntt nytt?jhanbe skrev:
HockiLeffe ska starta Bandylag med Pitebosse (se spelskandalen på svt)?
Eller var det nått om villa Kassman?
jag hoppade av helt när det började jiddras om ”rättskandal” kring ett delgivningskvitto…
det intressanta är huset och tomten. Inte tomten som bodde där.