Vad är Kassman för något, är det de nya ägarna till slottet?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 075 inlägg
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gunnar_Kassmanträhandtag skrev:
Underbart. Som du ser i mitt tidigare inlägg är det här ett hus jag följt länge. Ser fram emot att besöka det när det klartA Annica Appelö skrev:
Det är ju verkligen historiens vingslag på fastigheten,.
Och även ett byggnadsprojekt man INTE ska köpa om man saknar erfarenheter och kontakter inom fastigheter och byggnadsvård. Oavsett hur mycket välmening och visioner man kan ha. Så det är så goda nyheter att det kommit nya och erfarna ägare
Blev faktiskt varm i hjärtat en sån här mörk höstkväll när jag läste ditt inlägg
Tyvärr måste man nog dessutom ha extremt djupa fickor. Summan 30 miljoner har nämnts i sammanhanget för att få det i skick och tidigare ägare har inte fått stycka av fastigheten för att finansiera en renovering. Dessutom misstänker jag att det blir svårt att få igen pengarna vid en ev. försäljning och uppenbarligen har inte heller "fastighetsutvecklarna" flockats när fastigheten tidigare varit till salu.Appendix skrev:
https://www.mitti.se/nyheter/villa-...ovlig-hyresgast/repudh!Gs5ZyDKeLiIFv1SrlqE8A/
Den där liraren i dokumentären som skulle renovera och fixa (men snarare förstörde) har ockuperat Kassman...
Den där liraren i dokumentären som skulle renovera och fixa (men snarare förstörde) har ockuperat Kassman...
Tomten får tydligen inte styckas av. Vilket gör att det är svårt finansiera en upprustning.C cpalm skrev:Tyvärr måste man nog dessutom ha extremt djupa fickor. Summan 30 miljoner har nämnts i sammanhanget för att få det i skick och tidigare ägare har inte fått stycka av fastigheten för att finansiera en renovering. Dessutom misstänker jag att det blir svårt att få igen pengarna vid en ev. försäljning och uppenbarligen har inte heller "fastighetsutvecklarna" flockats när fastigheten tidigare varit till salu.
Och Storholmen är logistiskt sett en rätt osmidig plats att bo på.
De med mycket pengar har ju oftast nån bild om tillgänglighet och bekvämlighet.
Förstått det är en relativt stor omsättning på fastighetet där. Då folk tror sig hitta en oas. Men har man barn/jobb är det rätt stökigt och pusslet kräver för muwtid. Och vips säljer man.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 075 inlägg
Även om jag hoppas att de nya ägarna kan sätta sina planer i verket så är det ju inte utan att man kan tycka synd om ockupanten "Vem ska tvinga en att flytta. Hur ska det gå till". Då har man inte så mycket koll på hur samhället fungerar
Känns som en trasig människa. Vem väljer att bo i en ruin i alla dessa år.
Känns som en trasig människa. Vem väljer att bo i en ruin i alla dessa år.
Det är han som var med i filmenC cpalm skrev:
Och han har ju inte betalat hyra i 16 år utan bott där mot att han var "vaktmästare"
Vilket mer verkar ha varit att göra ghettolösningar.
(Jag är faktiskt lite ifrågasättande till att SVT intervjuade honom. Det här är ju inte riktigt en människa som man ska exponera så här. För hans egens skull)