236 789 läst · 617 svar
237k läst
617 svar
Villa Heij: Egenritat 1,5 plan i lösvirke
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 368 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Under veckan som gått har arbetet rullat på i sakta takt med en genomgången Covid nästan helt utan symptom, skönt att fått det avklarat.
Ytterdörrarna är nu på plats med Yale doorman L3, ska bli jäkligt skönt att slippa nycklar.
Nu när dörrarna är på plats så kan jag äntligen bli klar med panelen på denna sida. Väntar bara på lite skönare väder
Planering för trappan till andra våning pågår för fullt och förhoppningsvis kan den bli klar under veckan som kommer.
Det är mycket att tänka på vid trappbygge. Gjorde en mall härom veckan och var jäkligt nöjd hur bra den blev! ända tills jag upptäckte att man skulle slå huvet i mellanbjälklaget på väg ner gör om gör rätt.
Ytterdörrarna är nu på plats med Yale doorman L3, ska bli jäkligt skönt att slippa nycklar.
Nu när dörrarna är på plats så kan jag äntligen bli klar med panelen på denna sida. Väntar bara på lite skönare väder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Planering för trappan till andra våning pågår för fullt och förhoppningsvis kan den bli klar under veckan som kommer.
Det är mycket att tänka på vid trappbygge. Gjorde en mall härom veckan och var jäkligt nöjd hur bra den blev! ända tills jag upptäckte att man skulle slå huvet i mellanbjälklaget på väg ner gör om gör rätt.
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Planeringen fortsätter.
Satte snören idag för att få en uppfattning om stegen kommer rätt i förhållande till bjälklaget så man inte slår i huvet påväg upp eller ner, det hade känts lite misslyckat.
Tror nog att det blev riktigt bra, ca 27cm i gånglinjen. Får sova lite på det och ta en titt till i morgon innan det blir helt spikat.
lite svårt att se snören på bilden men kan verkligen rekommendera att göra på detta vis om man är osäker på hur stegen kommer bli.
Satte snören idag för att få en uppfattning om stegen kommer rätt i förhållande till bjälklaget så man inte slår i huvet påväg upp eller ner, det hade känts lite misslyckat.
Tror nog att det blev riktigt bra, ca 27cm i gånglinjen. Får sova lite på det och ta en titt till i morgon innan det blir helt spikat.
lite svårt att se snören på bilden men kan verkligen rekommendera att göra på detta vis om man är osäker på hur stegen kommer bli.
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Fick godkänt med hur jag placerat stegen av chefen.
När stegen var planerade så är det enkelt att dra en linje vart vagnstyckena ska sågas.
När stegen var planerade så är det enkelt att dra en linje vart vagnstyckena ska sågas.
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Planstegen är nu på plats.
Stegen ska betsas i en brun nyans som matchar köket, sättsteg och vagnstycken ska vara vita.
Vänster om trappan ska där in en platsbyggd bänk med förvaring.
Stegen ska betsas i en brun nyans som matchar köket, sättsteg och vagnstycken ska vara vita.
Vänster om trappan ska där in en platsbyggd bänk med förvaring.