Hej! Vi har tyvärr besök från djur i trädgården på natten. Vilken egentligen är helt okej OM de inte hade bajsat ner typ hela gräsmattan. Vi tror mest harar/kaniner som springer förbi tomten. Men förmodligen även rådjur/hjort. Men vi är lite osäkra. Viss spilling är rätt uppenbart från harar. Men typ dessa högar är vi osäkra på. Vet någon, samma typ av djur eller olika & vems?
Hjort, skulle möjligen kunna vara älg men då borde ni ha tydliga spår.
Är dessa från harar tro? Finns oxå, men mer utspritt.Pjosk75 skrev:
Rätt tätbyggt villaområde, finns skog, lite längre bort. Men bara sett harar och rådjur änsålänge. Så förmodligen rådjuret då. Får sätta upp nått hönsnät eller liknande… 🥲 Vet att harspilling inte har så mycket bakterier i sig pga kosten, men gräsmattan känns verkligen smutsig efter rådjursspillingen däremot..Fotografen skrev:
Spillning nummer 2 ser ut att komma från harar ja. Bara att mosa dem med fingrarna så blir det bara småsmular av dem som försvinner ned och glider gräsmattan lite.
Rådjursspillning har saknats hos mig så bästa sätt att bli av med det är jag osäker på. Kratta ihop och lägfa i komposten eller köra över med gräsklipparen borde fungera. Det är ju trots allt bara vegetabiliskt material i spillningen.
Rådjursspillning har saknats hos mig så bästa sätt att bli av med det är jag osäker på. Kratta ihop och lägfa i komposten eller köra över med gräsklipparen borde fungera. Det är ju trots allt bara vegetabiliskt material i spillningen.
Ok! Lite det jag misstänkte! Men äter inte rådjur även annat ibland, som inte är vegetabiliskt?Pjosk75 skrev:
Spillning nummer 2 ser ut att komma från harar ja. Bara att mosa dem med fingrarna så blir det bara småsmular av dem som försvinner ned och glider gräsmattan lite.
Klicka här för att svara