Jag har nyligen fått tillträde till ett gammalt hus med krypgrund och har lagt presenning på större delen av ytan (där jag kommer åt) därnere.
Nu står jag inför val av avfuktare. Jag har Woods från Bauhaus, fresh d-800 och trygghetsvakten som förslag.
Nu (igår) ligger fuktkvoten på ca 70% men gissar att det förändras/förvärras i sommar?
Det är ca 55kvm och grunden är stenlagd till större delen med en hel del mellanrum på sina ställen. Jag har begränsad budget och gör mycket själv.
Vad har ni för rekommendation på avfuktning? Trygghetsvakten tycker jag låter märklig men är ju ej insatt. Funderar på fresh d-800 om jag kan hitta perforerade slangar/rör att sprida ut.
Vettiga förslag efter förutsättningarna emottages varmt!
Nu står jag inför val av avfuktare. Jag har Woods från Bauhaus, fresh d-800 och trygghetsvakten som förslag.
Nu (igår) ligger fuktkvoten på ca 70% men gissar att det förändras/förvärras i sommar?
Det är ca 55kvm och grunden är stenlagd till större delen med en hel del mellanrum på sina ställen. Jag har begränsad budget och gör mycket själv.
Vad har ni för rekommendation på avfuktning? Trygghetsvakten tycker jag låter märklig men är ju ej insatt. Funderar på fresh d-800 om jag kan hitta perforerade slangar/rör att sprida ut.
Vettiga förslag efter förutsättningarna emottages varmt!
Produkter som diskuteras: "fresh d-800"

Avfuktare D-800 Fresh
För vind och krypgrund
6 645 kr inkl moms
Läs mer
Nej du kan ha rätt, dock är fuktnivån över 77% trots senaste tillskottet med lackadaisical+ lecakulor. Skall plasta in oxo, efter helgen. Men jag har förstått att plasten gör susen. På bilden är en delen torr Leca och den andra fuktig. Jag tror ljuset kan luras lite med, men idag var all Leca fuktig.D Dilato skrev:
Makadam skulle det ståP PA Nilsson skrev:Nej du kan ha rätt, dock är fuktnivån över 77% trots senaste tillskottet med lackadaisical+ lecakulor. Skall plasta in oxo, efter helgen. Men jag har förstått att plasten gör susen. På bilden är en delen torr Leca och den andra fuktig. Jag tror ljuset kan luras lite med, men idag var all Leca fuktig.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Oisolerad platta på mark, vilken metod för golvbyte?
Golv -
Vilken fasadrenoveringsmetod bör jag välja, efter att ha rivit teglet?
Fasad -
Putsa upp ojämn fönstersmyg - vilken metod?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken drevningsmetod gäller på nya hus?
Fönster & Dörrar -
Gräva ut och isolera källare, vilken metod?
Byggmaterial & Byggteknik