P Pin skrev:
Får du inte betalt för din arbetstid?
Jag har obetald övertid. En bensinbil hade inneburit fler timmar med familjen

• Gilla
returen
  • Laddar…
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Inte med två barnstolar och all packning.

Id7 fanns inte då jag valdd men ser tajt ut
Takbox är uppfunnnen.

• Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Takbox är uppfunnnen.
Eller så skaffar man bara en rymlig bil

• Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Takbox är uppfunnnen.
Eller dragkroksbox för förbrukningen

Jag har inte en takbox på året runt. Dessutom lär jag inte komma långt med den
Bra att ha till fjällen eller en långresa på loven. Går även att hyra eller låna.

Bra att ha till fjällen eller en långresa på loven. Går även att hyra eller låna.
Jo men packningsproblemen handlar mest om vardagen. Bara att åka till landstället är en pärs

• Gilla
returen
  • Laddar…
Jo men packningsproblemen handlar mest om vardagen. Bara att åka till landstället är en pärs
Som sagt , dålig packningsteknik/planering :( Jag körde en Niro tidigare med två små barn utan problem.

• Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Nej man kör ju inte tills det stannar. Eller kör du bensinbilen tills du får soppatorsk innan du tankar?
alltid
man har ju volvo assistans så de bogser mig gratis till närmsta mack och där tankar jag som alltid för 100spänn och undrar varför alla säger att det blivit så dyrt

• Gilla
  • Haha
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Jo håller noga koll på deras nyheter. ”End of 2024” är väl det senaste budet 😀
Du vänjer dig snart och vill inte byta tillbaka.
Har gjort 3500mil i min highland.

• Gilla
j.f.s
  • Laddar…
Som sagt , dålig packningsteknik/planering :( Jag körde en Niro tidigare med två små barn utan problem.
Med en stor tvillingvagn? Och ett par pulkor med mera?

• Gilla
returen
  • Laddar…
Takbox och planering.

• Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Jag har obetald övertid. En bensinbil hade inneburit fler timmar med familjen
Men nu får du ju inte ha bensinbil från din arbetsgivare. Är ett alternativ att slopa förmånsbil och köra hyrbil i tjänsten? Eller kör du varje dag eller vecka i tjänsten?

Har du inte betalt för restid utanför arbetstid eller är det bortförhandlat? Blir ju inte fler timmar med familjen för det, men annars får ni planera om resorna så du kommer hem i tid.

JanneJanne123
Och att man ska hålla på och planera med skrikande barn i bilen är ju själva problemet
Ja elbil kräver lite mer planering. För min del är valet enkelt mellan att lägga tre minuter på lite planering eller sitta två timmar i laddkö med skrikande ungar, men vi är alla olika.

• Gilla
HenrikHuslöse och 4 till
  • Laddar…
Själv funderar jag på batteribil först någon gång efter 2030 då jag hoppas batteri teknologin har kommit framåt och man kan ladda på betydligt kortare tid och laddnings infrastrukturen är betydligt mer utbyggd än idag. Tillsvidare kör jag en ganska ny fossilbil av den gamla sortens laddhybrid teknologin.

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Men nu får du ju inte ha bensinbil från din arbetsgivare. Är ett alternativ att slopa förmånsbil och köra hyrbil i tjänsten? Eller kör du varje dag eller vecka i tjänsten?

Har du inte betalt för restid utanför arbetstid eller är det bortförhandlat? Blir ju inte fler timmar med familjen för det, men annars får ni planera om resorna så du kommer hem i tid.
Nej jag kan inte ta hyrbil. Tackar jag nej till tjänstebil blir det ett litet lönepåslag. Men inte många ören efter skatt. 10 ggr mer fördelaktigt att ta tjänstebil där allt ingår.

Men som sagt iom att vi nu byter policy så brhöver jag härda ut elbilseländet i 1,5 år till. Tyvärr behöver jag genomlida en till vinter

• Gilla
returen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.