79 330 läst · 1 596 svar
79k läst
1,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2024?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 827 inlägg
alltidS Styrman_jansson skrev:
man har ju volvo assistans så de bogser mig gratis till närmsta mack och där tankar jag som alltid för 100spänn och undrar varför alla säger att det blivit så dyrt
Men nu får du ju inte ha bensinbil från din arbetsgivare. Är ett alternativ att slopa förmånsbil och köra hyrbil i tjänsten? Eller kör du varje dag eller vecka i tjänsten?Kentvirulent skrev:
Har du inte betalt för restid utanför arbetstid eller är det bortförhandlat? Blir ju inte fler timmar med familjen för det, men annars får ni planera om resorna så du kommer hem i tid.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 927 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 927 inlägg
Själv funderar jag på batteribil först någon gång efter 2030 då jag hoppas batteri teknologin har kommit framåt och man kan ladda på betydligt kortare tid och laddnings infrastrukturen är betydligt mer utbyggd än idag. Tillsvidare kör jag en ganska ny fossilbil av den gamla sortens laddhybrid teknologin.
Nej jag kan inte ta hyrbil. Tackar jag nej till tjänstebil blir det ett litet lönepåslag. Men inte många ören efter skatt. 10 ggr mer fördelaktigt att ta tjänstebil där allt ingår.P Pin skrev:Men nu får du ju inte ha bensinbil från din arbetsgivare. Är ett alternativ att slopa förmånsbil och köra hyrbil i tjänsten? Eller kör du varje dag eller vecka i tjänsten?
Har du inte betalt för restid utanför arbetstid eller är det bortförhandlat? Blir ju inte fler timmar med familjen för det, men annars får ni planera om resorna så du kommer hem i tid.
Men som sagt iom att vi nu byter policy så brhöver jag härda ut elbilseländet i 1,5 år till. Tyvärr behöver jag genomlida en till vinter