JanneJanne123
returen returen skrev:
Sladden från fjollträsk räcker inte
Så du har inga argument alltså. Det är okej, man får ha en åsikt utan att kunna förklara varför, men på ett diskussionsforum blir det lite intressantare diskussioner om man istället för att hålla på med massa okvädningsord faktiskt presenterar lite argument.

Rent generellt är det inte i Stockholm vi producerar mest el i Sverige, så en sladd från oss hade nog inte varit till så stor nytta.

• Gilla
  • Haha
Kretikos och 11 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Så du har inga argument alltså. Det är okej, man får ha en åsikt utan att kunna förklara varför, men på ett diskussionsforum blir det lite intressantare diskussioner om man istället för att hålla på med massa okvädningsord faktiskt presenterar lite argument.

Rent generellt är det inte i Stockholm vi producerar mest el i Sverige, så en sladd från oss hade nog inte varit till så stor nytta.
jag är bara här för att retas och höja vissas blodtryck
men nu har jag tröttnat och skall övergå till att titta på youtube en stund
ingenting är så ointressant som elbilar för mig men det är roligt att få bateribilsägarna att gå i taket.
Ha det bra
jag återkommer senare

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Claes Sörmland och 4 till
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Håller inte alls med, väldigt få ställen kan man läsa hur skyhög elförbrukning är i kallt klimat.
Då måste du vara riktigt dålig på att googla? Finns hur mycket som helst att läsa en enkel googling bort 😉 Något jag tycker man borde göra innan man köper en bil för över en halv miljon oavsett märke och drivmedel.

/Krille

• Gilla
Styrman_jansson och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
returen returen skrev:
ingenting är så ointressant som elbilar för mig men det är roligt att få bateribilsägarna att gå i taket.
Ha det bra
jag återkommer senare
Om du inte vill diskutera elbilar vill jag gärna diskutera din bild av vad gå i taket innebär.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
returen returen skrev:
Ha det bra
jag återkommer senare
Ja jag kan hålla med att elbilar till viss del är ganska ointressanta. Men jäklar vad smidigt och ekonomiskt det är. I alla fall för mig där 98% av alla resor vi gör är under 10mil.

När jag vill tillfredsställa mitt motorintresse så har jag en lätt och varvvillig bensinbil med sugmotor samt en motorcykel med ett av världens skönaste motorljud.

Inget är perfekt men båda teknikerna har ju sina fördelar.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Då måste du vara riktigt dålig på att googla? Finns hur mycket som helst att läsa en enkel googling bort 😉 Något jag tycker man borde göra innan man köper en bil för över en halv miljon oavsett märke och drivmedel.

/Krille
Ja men vad bra, kan du länka till ett par tester där en elbil tappar 40% på vintern? Gärna då en elbil av känt märke.

Kör ni Skoda hela gänget? Det finns ju bättre elbilar.
Några kör id4 men är ju samma skräp.

Finns en Merca och en Bmw också. Men de hade 40 mils räckvidd och gick ej att ha dragkrok på. Sen lite småbilar

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
JanneJanne123
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Några kör id4 men är ju samma skräp.

Finns en Merca och en Bmw också. Men de hade 40 mils räckvidd och gick ej att ha dragkrok på. Sen lite småbilar
Och Elons grejer är inte aktuellt?

P Pin skrev:
Det skiljer en hel del mellan mp3 och cd men spelar naturligtvis inte så stor roll om det är pratpoddar eller dålig utrustning det spelas upp i.
Nja problemet med cd var inte främst repor utan snarare att du fick släpa med dig ett antal skivor medan du laddar ner det till mp3 spelaren, eller streamar idag.

På samma sätt uppfattar olika konsumenter olika saker som viktiga med en elbil. Jag håller med dig om att räckvidd i högre motorvägsfart är för kort. Andra kör inte fort eller långt och då är det inte ett problem. För mig skulle snabb laddning i kombination med laddstolpar utan köbildning lösa den begränsningen.
Den horribla tillgängligheten av laddning är ju ett stort problem. Märkligt att man öser skattebetalarnas pengar på bilarna utan att lösa det.

Var på Kolmården i somras. Fanns typ 20 platser med laddning av 1000 tals parkeringsplatser

• Gilla
returen
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Med alla riktade bilsubventioner är inköpspriset frikopplat från vilken kostnad det blir för din arbetsgivare att tillhandahålla bilen.
Sen kan jag sätta en tusenlapp att denna bil leasas och inte cashas.

Men du är väl en vuxen person som väljer själv vilken bil du kör privat? Eller är du ett passivt drönare inför din arbetsgivares val även på fritiden? 🫶
Nej jag är drivande i ledningsgruppen och har fått dem att slopa kravet på elbilar framgent

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Så ditt problem är att du får sitta och lata dig i bilen på betald arbetstid medan den laddas? Har jag förstått det rätt?
Nej jag får ta obetald arbetstid borta från familjen när jag ska sitta på en mack i skogen och ladda.

Ofta får jag dessutom köa ett bra tag INNAN jag får ladda

• Wow
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
En kasett kan man spela in på. CD-skivor måste man köpa. Kasetter kan man spela in låtarna från radion till blandband.

Ljudet är bättre på original-CD:n än i komprimerad form som MP3.

Jag har aldrig tappat bort eller glömt att ladda den fasta telefonen. Den bara finns där och fungerar varje gång jag behöver den.

Men på BBS:en kunde man ladda ner alla program utan att betala.

All ny teknik har nackdelar jämfört med den gamla.

Sedan undrar jag hur du kör egentligen. Hastighetsgränsen på motorväg är 110 km/h. På ett fåtal sträckor 120 km/h. Räckvidden i 140 km/h är således helt intressant. Det är lite som att gnälla på att heroin är för dyrt...
Jag hade cd-brännare innan 99% av Övriga Sverige.

Nu pratade jag om äldre mobiler.

Internet var bara lokaltaxa. Att ringa någon bbs utanför lokaltaxan var snordyrt.

Ganska långa sträckor som har 120

• Gilla
returen
  • Laddar…
Och Elons grejer är inte aktuellt?
Policyn medger ej Teslor

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Ja men vad bra, kan du länka till ett par tester där en elbil tappar 40% på vintern? Gärna då en elbil av känt märke.
Om du hade lagt 10 sekunder på att själv googla istället för att skriva ditt inlägg hade du hittat massor med tester 😉

Jag är helt övertygad om att du kan googla och är faktiskt lite intresserad av varför du inte gör det då det är så enkelt att hitta det du frågar efter?

/Krille

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.