Polaren som kör Leafen som familjebil är ca 200cm lång och den bättre hälften är kanske något kortare än medel.
De har två barn som är 1.5 samt 5år gamla.

Upplever bagaget som rätt rymligt för bilens storlek när de hälsar på.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Vissa bilden där en fullvuxen människa sitter framför stolen i passagerarsätet.
Varför?
Vill du visa en poäng så får du själv göra det.
Jag tar gärna hjälp av mina grannar men för att överbevisa en diskussion på ett forum så räcker gott och väl både att jag åkt i bilen och att de åker i bilen för min del.
Men jag är bara 175cm...

Jag har 5st nissan leaf äldre modellen inom familjen och 5st av den nyare modellen inom ett stenkast avstånd.
Att du som inte verkar ha en inte tycker att de fungera är upp till dig.
Själv fortsätter jag att köra den lilla spargrisen
 
Redigerat:
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
C Cerb skrev:
En Tesla model y packar samma/mer än en v90, har bra med plats i kupén, går lätt över 30mil även på vintern och går att köpa för ~500K. Nu har jag inte kört de allra senaste enyaq och id4, men de borde väl också vara i närheten av att fylla kraven iaf
Enyaq och Id4 pallrar sig knappt 20 mil i vinterförrhållanden på MV. Tror inte Tesla gör 30 mil i de förhållandena heller. Jag har skitbilen Enyaq själv så jag vet hur kass den är.

Möjligen Model Y Long Range men då är man uppe och nosar på 700k mot 500k för en Passat hybrid.
A Alexn72 skrev:
[bild]
En snabb sökning så är där massor med barnstolar.

Jag får berätta för mina 2 grannar att de inte kan ha bilbarnstolar i sina heller.
Man vill givetvis kunna ha alla modeller av barnstolar. Ser inte exakt vilka de där är men ser ut som billiga alternativ som är allt annat än säkra.
 
A Alexn72 skrev:
Varför?
Vill du visa en poäng så får du själv göra det.
Jag tar gärna hjälp av mina grannar men för att överbevisa en diskussion på ett forum så räcker gott och väl både att jag åkt i bilen och att de åker i bilen för min del.
Men jag är bara 175cm...

Jag har 5st nissan leaf inom familjen och 5st av den nyare modellen inom ett stenkast avstånd.
Att du som inte verkar ha en inte tycker att de fungera är upp till dig.
Själv fortsätter jag att köra den lilla spargrisen
Jag har också suttit i en Nissan leaf. Jag får knappt bra plats i förarsätet med sätet längst bak. Alla är inte under medellängd

I den betydligt större Enyaq sitter jag obekvämt med en barnstol bakom
 
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Om du har det miljöengagemang du ger utryck för i detta inlägg så bör du verkligen HATA alla de som flyger till Thailand för en veckas sol.
Om du har det miljöengagemang du ger uttryck för i den här tråden bör du verkligen sluta bry dig om vad andra gör eller inte gör för miljön.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
[länk]
Fullt med bilar på blocket
Nu pratade vi nybilspriser
 
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Enyaq och Id4 pallrar sig knappt 20 mil i vinterförrhållanden på MV. Tror inte Tesla gör 30 mil i de förhållandena heller. Jag har skitbilen Enyaq själv så jag vet hur kass den är.

Möjligen Model Y Long Range men då är man uppe och nosar på 700k mot 500k för en Passat hybrid.

Man vill givetvis kunna ha alla modeller av barnstolar. Ser inte exakt vilka de där är men ser ut som billiga alternativ som är allt annat än säkra.
Beror på hur kallt vi snackar.. men jag körde 20mil på MV igår snitt (+3 grader), förbrukade 55% av batteriet på våran Model Y Performance. Så skulle nog tro att även en std rwd klarar 30mil iaf.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Beror på hur kallt vi snackar.. men jag körde 20mil på MV igår snitt (+3 grader), förbrukade 55% av batteriet på våran Model Y Performance. Så skulle nog tro att även en std rwd klarar 30mil iaf.
Jag tar mig till Hudiksvall i -10 med model Y SR och fullastad bil. Det är ungefär 28 mil merparten av sträckan motorväg 110/120km/h
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
L Liljeros skrev:
Jag tar mig till Hudiksvall i -10 med model Y SR och fullastad bil. Det är ungefär 28 mil.
Ok, så 30ish då :)
 
Det är så himla synd att denna tråd spårat ur fullständigt. Behöver köpa ny/begagnad bil och var nyfiken på tips här men det är ju helt hopplöst när allt bara dränks i några fås personliga korståg.

Sambon har en Kia EV6 GT-line och den är kanonbra på många sätt men tyvärr för dyr för mig just nu.
Mina krav är drag plus fyrhjulsdrift vilket gör att de flesta mindre Kior, typ Niro, tyvärr går bort. Någon form av hund/camping funktion behövs också. Kiorna har ett "campingläge" som gör att klimatanläggningen är igång trots att bilen är låst, detta går att använda för att lämna hunden i bilen en kort stund vid behov vilket underlättar avsevärt kalla/varma dagar.

Har laddmöjlighet både hemma och på jobbet, kör sällan mer än 15 mil i sträck så det är ingen begränsning vid val av bil i mitt fall.
 
  • Gilla
Andemannen och 3 till
  • Laddar…
Walle85
L Liljeros skrev:
Jag tar mig till Hudiksvall i -10 med model Y SR och fullastad bil. Det är ungefär 28 mil.
Står bilen inne i +10°C eller ute i -10°C innan avfärd och är du nere på 1% batteri vid ankomst eller har du bra marginal kvar då?
 
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
...Man vill givetvis kunna ha alla modeller av barnstolar. Ser inte exakt vilka de där är men ser ut som billiga alternativ som är allt annat än säkra.
Bilden visar en bakofram stol och i bakgrunden finns en rättvänd...
Men de var inte nån av dem du menade😆

Grannen får helt enkelt köpa ny barnstol för att behöva köpa ny bil för att flytta till lägenhet🤣
 
  • Haha
Krille4
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Ok, så 30ish då :)
Ja det styrs ju av hur kaxig man är med laddningen ;) jag hade kanske 13-14% kvar på batteriet då men hade inte heller hållit igen på gasen utan snarare legat på lite extra.
 
  • Gilla
Cerb
  • Laddar…
Walle85
Dalbotant Dalbotant skrev:
Det är så himla synd att denna tråd spårat ur fullständigt. Behöver köpa ny/begagnad bil och var nyfiken på tips här men det är ju helt hopplöst när allt bara dränks i några fås personliga korståg.

Sambon har en Kia EV6 GT-line och den är kanonbra på många sätt men tyvärr för dyr för mig just nu.
Mina krav är drag plus fyrhjulsdrift vilket gör att de flesta mindre Kior, typ Niro, tyvärr går bort. Någon form av hund/camping funktion behövs också. Kiorna har ett "campingläge" som gör att klimatanläggningen är igång trots att bilen är låst, detta går att använda för att lämna hunden i bilen en kort stund vid behov vilket underlättar avsevärt kalla/varma dagar.

Har laddmöjlighet både hemma och på jobbet, kör sällan mer än 15 mil i sträck så det är ingen begränsning vid val av bil i mitt fall.
Enyaq är ganska usel sett till "camping mode". Om man lämnar nyckeln i bilen och klickar fast bältet i förarstolen så kan infotainment hållas igång. Man kan dock klicka igång klimatanläggningen via appen när bilen är låst, då kör den i 30 min iaf.
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.