120 385 läst · 2 411 svar
120k läst
2,4k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
https://www.blocket.se/annons/skane...e_awd_uppgraderad_ap_dragkrok_moms/1002175221Kentvirulent skrev:
Fullt med bilar på blocket
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 527 inlägg
Polaren som kör Leafen som familjebil är ca 200cm lång och den bättre hälften är kanske något kortare än medel.
De har två barn som är 1.5 samt 5år gamla.
Upplever bagaget som rätt rymligt för bilens storlek när de hälsar på.
De har två barn som är 1.5 samt 5år gamla.
Upplever bagaget som rätt rymligt för bilens storlek när de hälsar på.
Varför?C Cerb skrev:
Vill du visa en poäng så får du själv göra det.
Jag tar gärna hjälp av mina grannar men för att överbevisa en diskussion på ett forum så räcker gott och väl både att jag åkt i bilen och att de åker i bilen för min del.
Men jag är bara 175cm...
Jag har 5st nissan leaf äldre modellen inom familjen och 5st av den nyare modellen inom ett stenkast avstånd.
Att du som inte verkar ha en inte tycker att de fungera är upp till dig.
Själv fortsätter jag att köra den lilla spargrisen
Redigerat:
Enyaq och Id4 pallrar sig knappt 20 mil i vinterförrhållanden på MV. Tror inte Tesla gör 30 mil i de förhållandena heller. Jag har skitbilen Enyaq själv så jag vet hur kass den är.C Cerb skrev:
Möjligen Model Y Long Range men då är man uppe och nosar på 700k mot 500k för en Passat hybrid.
Man vill givetvis kunna ha alla modeller av barnstolar. Ser inte exakt vilka de där är men ser ut som billiga alternativ som är allt annat än säkra.A Alexn72 skrev:
Jag har också suttit i en Nissan leaf. Jag får knappt bra plats i förarsätet med sätet längst bak. Alla är inte under medellängdA Alexn72 skrev:Varför?
Vill du visa en poäng så får du själv göra det.
Jag tar gärna hjälp av mina grannar men för att överbevisa en diskussion på ett forum så räcker gott och väl både att jag åkt i bilen och att de åker i bilen för min del.
Men jag är bara 175cm...
Jag har 5st nissan leaf inom familjen och 5st av den nyare modellen inom ett stenkast avstånd.
Att du som inte verkar ha en inte tycker att de fungera är upp till dig.
Själv fortsätter jag att köra den lilla spargrisen
I den betydligt större Enyaq sitter jag obekvämt med en barnstol bakom
Om du har det miljöengagemang du ger uttryck för i den här tråden bör du verkligen sluta bry dig om vad andra gör eller inte gör för miljön.Kentvirulent skrev:
Beror på hur kallt vi snackar.. men jag körde 20mil på MV igår snitt (+3 grader), förbrukade 55% av batteriet på våran Model Y Performance. Så skulle nog tro att även en std rwd klarar 30mil iaf.Kentvirulent skrev:Enyaq och Id4 pallrar sig knappt 20 mil i vinterförrhållanden på MV. Tror inte Tesla gör 30 mil i de förhållandena heller. Jag har skitbilen Enyaq själv så jag vet hur kass den är.
Möjligen Model Y Long Range men då är man uppe och nosar på 700k mot 500k för en Passat hybrid.
Man vill givetvis kunna ha alla modeller av barnstolar. Ser inte exakt vilka de där är men ser ut som billiga alternativ som är allt annat än säkra.
Jag tar mig till Hudiksvall i -10 med model Y SR och fullastad bil. Det är ungefär 28 mil merparten av sträckan motorväg 110/120km/hC Cerb skrev:
Det är så himla synd att denna tråd spårat ur fullständigt. Behöver köpa ny/begagnad bil och var nyfiken på tips här men det är ju helt hopplöst när allt bara dränks i några fås personliga korståg.
Sambon har en Kia EV6 GT-line och den är kanonbra på många sätt men tyvärr för dyr för mig just nu.
Mina krav är drag plus fyrhjulsdrift vilket gör att de flesta mindre Kior, typ Niro, tyvärr går bort. Någon form av hund/camping funktion behövs också. Kiorna har ett "campingläge" som gör att klimatanläggningen är igång trots att bilen är låst, detta går att använda för att lämna hunden i bilen en kort stund vid behov vilket underlättar avsevärt kalla/varma dagar.
Har laddmöjlighet både hemma och på jobbet, kör sällan mer än 15 mil i sträck så det är ingen begränsning vid val av bil i mitt fall.
Sambon har en Kia EV6 GT-line och den är kanonbra på många sätt men tyvärr för dyr för mig just nu.
Mina krav är drag plus fyrhjulsdrift vilket gör att de flesta mindre Kior, typ Niro, tyvärr går bort. Någon form av hund/camping funktion behövs också. Kiorna har ett "campingläge" som gör att klimatanläggningen är igång trots att bilen är låst, detta går att använda för att lämna hunden i bilen en kort stund vid behov vilket underlättar avsevärt kalla/varma dagar.
Har laddmöjlighet både hemma och på jobbet, kör sällan mer än 15 mil i sträck så det är ingen begränsning vid val av bil i mitt fall.
Bilden visar en bakofram stol och i bakgrunden finns en rättvänd...Kentvirulent skrev:
Men de var inte nån av dem du menade😆
Grannen får helt enkelt köpa ny barnstol för att behöva köpa ny bil för att flytta till lägenhet🤣
Enyaq är ganska usel sett till "camping mode". Om man lämnar nyckeln i bilen och klickar fast bältet i förarstolen så kan infotainment hållas igång. Man kan dock klicka igång klimatanläggningen via appen när bilen är låst, då kör den i 30 min iaf.Dalbotant skrev:Det är så himla synd att denna tråd spårat ur fullständigt. Behöver köpa ny/begagnad bil och var nyfiken på tips här men det är ju helt hopplöst när allt bara dränks i några fås personliga korståg.
Sambon har en Kia EV6 GT-line och den är kanonbra på många sätt men tyvärr för dyr för mig just nu.
Mina krav är drag plus fyrhjulsdrift vilket gör att de flesta mindre Kior, typ Niro, tyvärr går bort. Någon form av hund/camping funktion behövs också. Kiorna har ett "campingläge" som gör att klimatanläggningen är igång trots att bilen är låst, detta går att använda för att lämna hunden i bilen en kort stund vid behov vilket underlättar avsevärt kalla/varma dagar.
Har laddmöjlighet både hemma och på jobbet, kör sällan mer än 15 mil i sträck så det är ingen begränsning vid val av bil i mitt fall.