Tycker nog att teorin trots allt är det minsta att oroa sig för.......alla kan köpa körkortsfrågorna och köra hur många prov man vill.
Har man haft körkort ett tag tycker man att det handlar mer om att "kryssa" rätt än om att faktiskt lära sig något...
Hur som helst så är Teoriprovet inte svårare än de testen som man köper. ( Man kan ha många fel och ändå få godkänt)
På uppkörningen är man mer eller mindre beroende utav inspektörens "dagsform" vilket är mycket nertryckande och nervöst ,..även om man har kört bil i 20 år.
Tog teorin för A ,C ,CE och D för ca 6 år sedan men kuggade på uppkörningen på Buss och Motorcykel varpå jag struntade i det eftersom att jag inte orkade mer. ( blev sur på Tsv= inte att rekomendera )
Nu har jag bestämt mej för att ta A kort igen och har därför läst igenom det mesta på VV.se och en del regler är ändrade,...dock är frågorna fortfarande lika korkade och "icke allmänbildande"
De flesta som kör eller hade tänkt att köra något fordon är inte mekaniker och kommer aldrig att meka själv...ändå skall man känna till en hel del helt orelevanta saker..dessutom skall en massa statistik "läras" in som ändå aldrig stämmer år till år!
Det handlar alltså om sunt förnuft och att skriva proven många gånger för att få fler alternativa frågor....köp skivan istället för Teoriboken eftersom att den inte lär ut frågeställningar!
Skall skriva upp den 1/8 och sen ta några körtimmar på skola...känns som om man då är långt kommen redan efter sommaren.

Vill dock inte att någon missuppfattar mitt tänkande med att provet är så enkelt att det inte bör tas på allvar,.....min fru förstod inte frågeställningarna,som en hörselskada är skuld till....varpå hon kuggade 7 gånger trots att hon kunde "allt".
Vid det muntliga provet klarade hon provet utan fel alls ....givetvis skulle hon ha gjort det ifrån början men avisades!
Psykiskt är detta inte bra men det är bara att fortsätta och se det som att man har lärt sig något ändå!

Personligen tycker jag att frågorna skulle vara mer inriktade på trafikregler och vara anpassade för det fordon som skall köras.
Idag blandas alla frågor med dem som avser B,...vilket är helt galet då man skall köra lastbil t.e.x

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.