66 650 läst · 312 svar
67k läst
312 svar
Vilken är fas samt noll?
Den negativa "kritiken" kanske har lite att göra med det faktum att ditt inlägg ger en felaktig "upplysning".
Och då får man ta "uppläxningen" och svälja förtreten samt inse att man kanske inte visste riktigt vad man pratade om.
Och då får man ta "uppläxningen" och svälja förtreten samt inse att man kanske inte visste riktigt vad man pratade om.
Det finns faktiskt fortfarande lite 220 VAC-nät i Sverige, i vissa industrier, det kan tex vara batterisäkrade nät som var byggda på tex 70-talet.
På jobbet har vi några olika 220 VAC-nät, dessa får komponenter utbytta samt även byggs ut.
På jobbet har vi några olika 220 VAC-nät, dessa får komponenter utbytta samt även byggs ut.
E elmont skrev:Den negativa "kritiken" kanske har lite att göra med det faktum att ditt inlägg ger en felaktig "upplysning".
Och då får man ta "uppläxningen" och svälja förtreten samt inse att man kanske inte visste riktigt vad man pratade om.[/QUOTE
Lägg av.
Frågan var ju hur man kopplade stickkontakten.
Se äv3n clas olso ,jula mm så specar man ju 220 volt +.
Jag har precis gjort lite stickprov på lite olika siter på stickkontakt, uttag & lampproppar om vilken spänning som anges.Ö FRANKIES GARAGE skrev:
INGEN anger lägre spänning än 230V vissa (bl.a. Clas Olsson) anger 250V.
Renoverare
· Stockholm
· 18 324 inlägg
Ah, byggahus...
Renoverare
· Stockholm
· 18 324 inlägg
Fel!Tom Barkström skrev:
Som redan tidigare påpekats.
Jord är gul/grön.
PE är gul/grön med märkhylsa
Gul eller grön används ej.
(I äldre inst. var jord röd)
Redigerat:
Varför byta komponenter. Nätägaren har ju +/- 10% i anslutningspunkten. Sedan tillkommer det max 4% spänningsfall i installationen. Spänningen kan således vara från 199V-253V i en godtycklig punkt.Demmpa skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 355 inlägg
Vi har redan kommit fram till att du saknar ryggrad för att stå för vad du skriver när det kommer till kritan, och du är (tyvärr) långt ifrån ensam om det. Dina försök att slingra dig sätter dig inte i bättre dager, tvärtom. Men jag tror att du innerst inne förstår nu att elsäkerheten är extra kritisk i badrum och att det därför inte är riktigt så enkelt att ansluta en TM som du skrivit i vissa inlägg. Det är det enda jag bryr mig om. Så kan vi gå vidare?Minnie Mesola skrev: