Ska bygga nåt liknande det här i hallen
Där jackorna hänger hade jag ev tänkt akustik panel, men bakom så är hela elcentralen...
Det är ett hyreshus så det är 5 undercentraler, inkommande el, servis säkringar osv så det måste vara lätt att öppna utan verktyg.
Tänkte nån typ av magnet som håller dörrarna på plats, akustik panel för att få det att inte bli någon direkt synlig skarv om man har 2 dörrar.
Min fundering är vad man ska använda sig av för gångjärn? som helst inte ska synas så klart.
Ev så får man montera panelen på en osb/spånskiva så man får det lite styvare

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Där jackorna hänger hade jag ev tänkt akustik panel, men bakom så är hela elcentralen...
Det är ett hyreshus så det är 5 undercentraler, inkommande el, servis säkringar osv så det måste vara lätt att öppna utan verktyg.
Tänkte nån typ av magnet som håller dörrarna på plats, akustik panel för att få det att inte bli någon direkt synlig skarv om man har 2 dörrar.
Min fundering är vad man ska använda sig av för gångjärn? som helst inte ska synas så klart.
Ev så får man montera panelen på en osb/spånskiva så man får det lite styvare
Då borrar jag en gryta i regeln bara?nanowire skrev:
Ingen risk att det tar i? Fast man har ju ofta täcksidor på kök... så det borde ju gå
4 på varje sida kanske om en dörr är 60-70* 140*150cm?
Mitt svar gäller för något som ser ut som din bild. Vet inte hur du tänkt göra det och vad du menar med ”borra i regel”.nino skrev:
Viktigt att sätta sig in i exakt var centrum för hålet, i dörren, och position för beslaget i skåpet ska vara. Det finns ett par mm inställningsmån som hjälper att centrera och liva men det är bäst att hamna exakt rätt i infästningen. YT är din vän för att förstå montering sv grytbeslag 😊
Klicka här för att svara