Cheesus skrev:
När jag tänker efter så har grannen ett träbadkar ute på gården. Jag ska be honom om att värma detta.

Sen kanske någon granne kan låna ut en dusch?
Om varmvattenberedaren klarar det, kan du inte göra en enkel utedusch ?

Du borde ju ha lite kopplingar över från det inrökta badrummet - koppla två gardenaslangar på kökskranen ;-)
 
off topic. Träig snickare är ju från Ööörebro....så det måste bara vara felstavat....ska det inte vara träääli snickare ...;). Min närke-man fnissar...
 
gafsan skrev:
off topic. Träig snickare är ju från Ööörebro....så det måste bara vara felstavat....ska det inte vara träääli snickare ...;). Min närke-man fnissar...

Nope...det stavas Ernst....

Gafsan...kommer du och maken?
 
Ha, stavas det Ernst som TV-Ernst så ska han få en puss i påsk och en diskussion om att klafsa på fårull på ett förstklassigt smidesräcke! Har lite svårt att komma över det....:cool: Blir det både lördag-söndag? Ska försöka övertyga maken om en utflykt, men han har betong i blicken....en liten stödgjutning invid murstocken som det råkar vara väder för just nu och han är bara hemma på helgerna!! Lämnar besked under veckan.
 
Hej vad pengarna sprutar iväg...

Idag började ställningskillarna bygga ställning runt huset. De bara suckade och undrade varför "skiten inte rivs istället"...Tydligen så är det svindyrt att hyra en sån där tältställning som kommer att bygga in hela huset med tältduk. På frågan om vad det kostade garvade de bara och konstaterade att minst 500.000 spänn kommer detta att kosta....

Jag törs inte ens tänka på vad slutsumman blir...Enda shoppingen idag var ner till Mediamarkt i Västerås där vi köpte ny tvättmaskin och torktumlare. Hejdå till ytterligare 10.000 spänn.

Jag har svårt att släppa tanken på 500 lök för ett sketet tält. Behövs verkligen ett sådant? Är det inte bättre att snabbt få upp nya taket och sen torka och blästra stommen? Eller blästra huset i friska luften.

Var det min plånbok som styrde så gjorde jag givetvis på det sättet. Det är ju rena lyxen av bekvämlighet att ha ett tält!

Femhundratusen spänn...två nya Volvobilar ( vem som nu vill ha det?) Eller 10-15 lyxresor till Thailand, vad man nu ska dit och göra när sjön Barken finns här?

Fem hundra lök....
 
I augusti gjorde vi ett hemmagjort tält med presenningar för bygget av vår nya farstu (15kvm) på stora huset. Det fick stå till plåtkillarna kom i november. Gissa om vi var glada åt tältet, fast en vecka i augusti var rätt så svettig! Å andra sidan så slapp man ett dyblött bygge. Guld värt. ;)
 
Har tyvärr inte möjlighet att komma, är bjuden på 30-årskalas och är gudfar åt jubilaren, så det är lite svårt att komma loss.

Nu blir ju rivningen, i och med tältet, "bakom lyckta dörrar" annars vore det inte dumt med en webbkamera så vi runt om i landet kunde följa rivningen via nätet.
 
Webcam är ju en guldidé!!!

Det ska genast undersökas hos den där som jag är underhållskyldig för fram till han fyller 21 om han studerar om det är möjligt att fixa!

Vilken kul idé!
 
... och så en chatskärm som vi kan komma med glada tillrop på - ni vet sån där som de hade på alla balla kontor när internet var ungt....
 
Fast risken med webcam är ju uppenbar...att alla gör på det moderna viset och jobbar på distans....

Ernst ringde...han kan inte komma..ska ta hand om en arvinge den här helgen vilket är beklagligt. Inte att han har en arvinge men att han inte kan komma...

Det blir nog att fundera på detta med webcam och distansarbete. Min bror ska fota duktigt hela dagen och vi kan ju givet slänga ut bilder timme för timme om inte annat.

Vad tror expertisen? Klarar vi av att riva skiten på 7 timmar?
 
Cheesus skrev:
...
Vad tror expertisen? Klarar vi av att riva skiten på 7 timmar?
Om du skaffar dig en megafon 'a la Ty i Extreme home makeover så tror jag ni klarar det på 6h ! :D

/K
 
Hemmakatten
Träig snickare skrev:
Jag kan jobba distans mobilt!?
Det vore väl bra! att få en yrkesskicklig arbetsledare! :) Är lite orolig för alla människor som springer runt med mer hjärta än kunskap. Mycket tråkigt med branden, men än mer tråkigt vore om någon skulle skadas under rivningen. Hur är det med försäkringar om det mot förmodan skulle hända en olycka? Har alla olycksfallsförsäkringar - och gäller dessa under helgen? Eller är det fastighetsägaren som är ansvarig?

Många tråkiga frågor? Med det är i all välmening! :)
 
Om man är medlem i LRF så har dom synnerligen förmånlig försäkring för tillfällig hjälp. Kostar ca 350 per år. Spelar ingen roll om hjälpen jobbar vitt, svart eller gratis.
 
Jag skall genast ringa försäkringsbolaget och kolla av hur det funkar!

Med försäkringen alltså. Visst får man räkna med visst svinn som jag skrev tidigare men att tappa bort en hel gubbe i bröten är för mycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.