38 259 läst · 128 svar
38k läst
128 svar
Vi bygger vår drömstuga!
Ni ser ut att ha alla möjligheter i världen till att verkligen få den drömstuga ni eftersträvar
Är egentligen bara tre saker jag undrar/ har lite tankar kring.
Hur kommer det sig att ni har två dörrar in i garaget? Finns det en tanke att dela av sen för att ha ett separat förråd?
Sen själva planlösningen på storstugan, hade det inte varit bättre att byta plats på lilla rummet och badet? Tänker att dels så kan man tvätta sent utan att det stör, sen så blir det ju även mindre rördragning av vatten och avlopp då kök och bad ligger närmre varandra.
Och till sist, fönstret i lilla sovrummet för mig ger nästan en källarkänsla då man knappt kommer kunna se ut genom det? Samma gäller väl egentligen stora sovrummet med, jag hade i alla fall velat kunna se utsikten från sängen varje dag jag vaknat
Mvh Jimmy
Är egentligen bara tre saker jag undrar/ har lite tankar kring.
Hur kommer det sig att ni har två dörrar in i garaget? Finns det en tanke att dela av sen för att ha ett separat förråd?
Sen själva planlösningen på storstugan, hade det inte varit bättre att byta plats på lilla rummet och badet? Tänker att dels så kan man tvätta sent utan att det stör, sen så blir det ju även mindre rördragning av vatten och avlopp då kök och bad ligger närmre varandra.
Och till sist, fönstret i lilla sovrummet för mig ger nästan en källarkänsla då man knappt kommer kunna se ut genom det? Samma gäller väl egentligen stora sovrummet med, jag hade i alla fall velat kunna se utsikten från sängen varje dag jag vaknat
Mvh Jimmy
Redigerat:
Du har bara en viss tid på dig innan inlägget låses, så ser du ingen redigeraknapp så har det gått för lång tid. Ibland blir det knas med bilderna om man laddar upp för många samtidigt, inte säkert att det var därför denna gången.
Tack för tipsen Jimmy.
Angående garaget så finns en förklaring till varför det är två dörrar i texten Och det är som du också skriver för att garaget kommer att delas av med en innervägg. Vi var först inne på att ha en dörr i innerväggen men kände sedan att vi vill kunna gå in i förrådet utan att behöva gå genom garaget. Sedan känns det som att risken ökar för att få in "garagelukt" i förrådet om man har dörr inne.
Angående fönster så ska vi ha ett möte med byggaren om fönsterstorlekar och fönsterplaceringar till veckan. Köksfönstret är även det alldeles för högt upp på ritningen. Vi har två förslag med fönsterplaceringar och kommer att gå igenom dessa med byggaren.
Angående garaget så finns en förklaring till varför det är två dörrar i texten Och det är som du också skriver för att garaget kommer att delas av med en innervägg. Vi var först inne på att ha en dörr i innerväggen men kände sedan att vi vill kunna gå in i förrådet utan att behöva gå genom garaget. Sedan känns det som att risken ökar för att få in "garagelukt" i förrådet om man har dörr inne.
Angående fönster så ska vi ha ett möte med byggaren om fönsterstorlekar och fönsterplaceringar till veckan. Köksfönstret är även det alldeles för högt upp på ritningen. Vi har två förslag med fönsterplaceringar och kommer att gå igenom dessa med byggaren.
Jo, men det är ju för att det hade blivit väldigt konstiga trådar om man kunde gå in och ändra sina inlägg i efterhand. Helt plötsligt svarar någon på en fråga som inte längre finns.ltmrt skrev:
Be en moderator om hjälp, anmäl ditt eget inlägg och förklara vad du vill ha hjälp med. Eller prova att ladda upp dem igen, inte så många på en gång dock.
I väntan på att jag får hjälp med de bilder som tydligen inte syns så fortsätter jag och hoppas på bättre lycka med de nya inläggen.
Då det gamla avloppssystemet både är för gammalt och för litet så passar vi på att göra nytt. Nu ska ni se att det kommer kommunalt nästa år
Idag så har dom grävt ner slamavskiljaren och fyllt den med vatten.
Här har dom börjat förbereda för den kommande markbädden
Dom har jobbat på bra idag, nu börjar allting ligga på samma nivå
och här ser man vilken stor skillnad det blir mot tidigare. Stugan kommer ungefär på samma nivå som tidigare men då stod den på plintar nu blir det platta.
Då det gamla avloppssystemet både är för gammalt och för litet så passar vi på att göra nytt. Nu ska ni se att det kommer kommunalt nästa år
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag så har dom grävt ner slamavskiljaren och fyllt den med vatten.
Logga in
Skapa konto
Här har dom börjat förbereda för den kommande markbädden
Logga in
Skapa konto
Dom har jobbat på bra idag, nu börjar allting ligga på samma nivå
Logga in
Skapa konto
och här ser man vilken stor skillnad det blir mot tidigare. Stugan kommer ungefär på samma nivå som tidigare men då stod den på plintar nu blir det platta.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 7 877 inlägg
Sådär, nu ska alla bilder fungera.