Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Var förbi Bauhaus för att känna på en vagn men de hade bara en "Black edn" fylld med en massa verktyg och de var i kartong. Någon som vet om de lagt ner de röda vagnarna? (hade inte tid att leta någon på järn avd att fråga)
Den jag har är svart. Kan inte påminna mig att jag sett de röda på rätt länge. Här i göteborg hade de både med och utan verktyg, i alla fall sist jag var där i förra veckan.
När jag köpte min berättade säljaren att dom här vagnarna är något som varuhusen får tilldelade sig, och tillskickade sig, dom kan inte själva välja och beställa tydligen. Vilket ju är lite illa, frågan är hur det det är med reservdelar, å andra sidan. Reservdelarna består väl egentligen bara av de kullagrade skenorna, och de finns ju hos vilken välsorterad beslagsbod som helst
Kolla i deras webbutik, kanske finns där
När jag köpte min berättade säljaren att dom här vagnarna är något som varuhusen får tilldelade sig, och tillskickade sig, dom kan inte själva välja och beställa tydligen. Vilket ju är lite illa, frågan är hur det det är med reservdelar, å andra sidan. Reservdelarna består väl egentligen bara av de kullagrade skenorna, och de finns ju hos vilken välsorterad beslagsbod som helst
Kolla i deras webbutik, kanske finns där
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
OK! Får ta en tur till något annat av Bahaus husen här i Sth och kolla.
Här är den jag har
http://www.bauhaus.se/pabyggnadsdel-h-433.html
Och här är en vanlig utan verktyg.
http://www.bauhaus.se/verkstadsvagn-h-100.html
Bara 200 mindre än den med verktyg, MEN det kan vara så att den är lite högre, fler lådor. Såg att den dom hade i butik kostade 1495:-, innan har den kostat åtmonstone 1895:- men återgien kan det vara så att det är olika höjd på dom, olika antal lådor.
http://www.bauhaus.se/pabyggnadsdel-h-433.html
Och här är en vanlig utan verktyg.
http://www.bauhaus.se/verkstadsvagn-h-100.html
Bara 200 mindre än den med verktyg, MEN det kan vara så att den är lite högre, fler lådor. Såg att den dom hade i butik kostade 1495:-, innan har den kostat åtmonstone 1895:- men återgien kan det vara så att det är olika höjd på dom, olika antal lådor.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Har haft detta med verktygsvagn lite på vänt men såg en fin vagn på Bauhaus nu. Vincent "White edn". Det var dock väldigt märkligt uppmärkt så jag trodde skylten som stod på den gällde, dvs 1495 (ord 1895). Tyvärr så var det 3995 som gällde för denna så det blev ingen vagn. Dock så gillade jag vagnens utförande så jag har nosat upp den i Kina hos tillverkaren.
Har fått en offert på denna vagn för 250USD/vagn vid 2st skeppat till Stockholm (borde bli ca 2300 inkl moms och tull). Så nu undrar jag om någon är intresserad av att vara med på ett gruppköp? Den finns i blått eller rött med svarta detaljer och är det intressant kan jag lägga upp bilder.
Har fått en offert på denna vagn för 250USD/vagn vid 2st skeppat till Stockholm (borde bli ca 2300 inkl moms och tull). Så nu undrar jag om någon är intresserad av att vara med på ett gruppköp? Den finns i blått eller rött med svarta detaljer och är det intressant kan jag lägga upp bilder.
Ja, lägg gärna upp bilder och gärna länkar också om du har några på den. Jag har inte sett den på Bauhaus här i göteborg. Jag fick infon att dessa verktygvagnar är inget som ingår i det ordinarie kontinuerliga sortimentet och inget som varuhusen själva beställer, utan det bestäms centralt och dom får bara ett gäng vagnar tillskickat sig, mer eller mindre hux flux. Och mycket riktigt, nu finns inga vagnar alls här i göteborg längre, andra varor har tagit utrymmet. Rätt som det är dyker det väl upp något igen.Robert-san01 skrev:Har haft detta med verktygsvagn lite på vänt men såg en fin vagn på Bauhaus nu. Vincent "White edn". Det var dock väldigt märkligt uppmärkt så jag trodde skylten som stod på den gällde, dvs 1495 (ord 1895). Tyvärr så var det 3995 som gällde för denna så det blev ingen vagn. Dock så gillade jag vagnens utförande så jag har nosat upp den i Kina hos tillverkaren.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
http://gangdao.en.alibaba.com/produ...orage_cabinets.html?tracelog=cgsotherproduct1thomasx skrev:Ja, lägg gärna upp bilder och gärna länkar också om du har några på den. Jag har inte sett den på Bauhaus här i göteborg. Jag fick infon att dessa verktygvagnar är inget som ingår i det ordinarie kontinuerliga sortimentet och inget som varuhusen själva beställer, utan det bestäms centralt och dom får bara ett gäng vagnar tillskickat sig, mer eller mindre hux flux. Och mycket riktigt, nu finns inga vagnar alls här i göteborg längre, andra varor har tagit utrymmet. Rätt som det är dyker det väl upp något igen.
Jag har för mig att det var 7 lådor på den på Bauhaus, den jag fått offert på är med 8. Det går säkert att ändra om man vill.
Såg nu också att Vincent vagnen har låset på mitten fram, denna har det på sidan så det är inte samma vagn, men rätt lika.
Påminner om classes vagnRobert-san01 skrev:
http://www.clasohlson.se/Product/La...ath=/Archive/Images/Products/Hi/40-7818_1.jpg
Det finns massvis med olika verktygsvagnar av varierande kvalite, den överdel jag har från Wisent/Bauhaus tycker jag är mycket bra. Stabil, robust och lådorna löper mycket bra, ingen "låd-effekt" även om man trycker in den längs ut på ena sidan.
Den jag såg på bilden här liknar inte de andra Wisent jag sett på Bauhaus, jag skulle vara försiktig med att beställa från kina utan att veta säkert vad det är. Jag tyckte inte heller att den på bilden påminner om den från clas ohlson annat än att de bägge i stort ser ut som vilken verktygsvagn som helst, tvärtom finns ett antal skillnader på vagnarna som pekar på att de inte är samma, imho.
Hur kom du fram till att denna var samma som den på Bauhaus?
Skulle vara intressant att få se bilder på den vita från Bauhaus.
Den jag såg på bilden här liknar inte de andra Wisent jag sett på Bauhaus, jag skulle vara försiktig med att beställa från kina utan att veta säkert vad det är. Jag tyckte inte heller att den på bilden påminner om den från clas ohlson annat än att de bägge i stort ser ut som vilken verktygsvagn som helst, tvärtom finns ett antal skillnader på vagnarna som pekar på att de inte är samma, imho.
Hur kom du fram till att denna var samma som den på Bauhaus?
Skulle vara intressant att få se bilder på den vita från Bauhaus.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Den som heter "white edn" är inte av samma serie som H85 och den som du har topp-delen till. Den vita kommer med pappers hållare och lite andra tillbehör och mer lik design på toppbrickan som den på Alibaba. Skall se om jag kan komma åt och ta en bild av "white edn".
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Då har jag gjort lite mer undersökningar.
Classes är samma som Vincents normala 7-lådors men i annan färgsättning och med gummi på hörnen som skydd. Den som kallas "premium white" är mer eller mindre samma som den jag hittat på Alibaba vad jag kan se.
Den som prisskylten står på är en tillbyggnad. Snett bakom den står en stapel med H85 och två olika topp lådor.
Classes är samma som Vincents normala 7-lådors men i annan färgsättning och med gummi på hörnen som skydd. Den som kallas "premium white" är mer eller mindre samma som den jag hittat på Alibaba vad jag kan se.
Den som prisskylten står på är en tillbyggnad. Snett bakom den står en stapel med H85 och två olika topp lådor.
Har själv funderat på en sådan, speciellt som det är lite renovering inplanerat i framtiden. Jag har dock ett par krav till:
* Låsbara hjul.
* Stadig nog för att man ska kunna montera ett skruvstycke på den och ha den som improviserad arbetsyta.
Duger någon av vagnarna för det?
* Låsbara hjul.
* Stadig nog för att man ska kunna montera ett skruvstycke på den och ha den som improviserad arbetsyta.
Duger någon av vagnarna för det?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Två av hjulen brukar vara låsbara på de lite bättre vagnarna, men så stadiga att man kan montera ett riktigt skruvstycke på det skulle jag inte säga att de är. Då måste du nog upp på de större typ denna (just denna är Ampro från Swedol):