A Aunty skrev:
Bra tack, då har vi fastslagit att jag har rätt att man har rätt att få ersättning för för i besiktningsprotokoll på löpande räkning

att vite och övriga skaderegleringar faller in är en separat fråga men det tar inte ifrån att entreprenören ska ha ersättning för nedlagt arbete.

spelar ingen roll att det är en brist i deras kvalitetsarbete.

att BBR säger att det ska vara ett tätskikt spelar ju ingen roll. Det tar ju inte ifrån entreprenörens rätt att få ersättning.
Finns inga undantag i skrivelsen
härligt att du blev nöjd att anse dig vinna. Jag önskar dig all lycka och välgång i livet.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
G GHGH skrev:
Det skall framgå av besiktningsprotokoll vem som ansvarar för respektive anmärkning. Ansvar = betalar
Det gör det inte. Besiktningsföretaget har inget att göra med om vem som ska betala vad. Då jag köpte hus fanns en del mindre fel, och sånt jag upptäckt senare som inte gått att se vid besiktningen. Enligt mäklaren skulle jag som köpare stå för åtgärderna, vilket jag också gjorde. Nu finns större grejer men inget akut.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
ullaK, Tråden handlar om slutbes. av ett bygge. Jag tror du skriver om en överlåtelsebes. Det är något helt annat.
 
H hempularen skrev:
ullaK, Tråden handlar om slutbes. av ett bygge. Jag tror du skriver om en överlåtelsebes. Det är något helt annat.
Ja ursäkta, helt rätt. Läste för slarvigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.