379 442 läst · 824 svar
379k läst
824 svar
Vårt ytong hus projekt
Hörru, när får man se takbelysningen egentligen?
När du plastade, hur gjorde du närmast yttervägg? Lät du plasten under takstolarna ligga ovanför eller under den som kom inifrån rummet?
Jag funderade på att lägga en sträng folielim och trycka dit glesen.
När du plastade, hur gjorde du närmast yttervägg? Lät du plasten under takstolarna ligga ovanför eller under den som kom inifrån rummet?
Jag funderade på att lägga en sträng folielim och trycka dit glesen.
Om 2 veckor ska du nog kunna se belysningenX xLnT skrev:
Hänger inte med riktigt vad du menar med plasten men plasten är klämd under hammarbandet sen bara ihop tejpad med resten av plasten som sattes dit senare.
Jag sänkte också taket för att dölja hammarbandet så jag inte behövde taklist så plasten är ju då stiftad på läkt som är spikade i takstolens underkant.
Vi har inget hammarband, men plast under och sen står takstolen på syllpapp.T Toddep skrev:Om 2 veckor ska du nog kunna se belysningen
Hänger inte med riktigt vad du menar med plasten men plasten är klämd under hammarbandet sen bara ihop tejpad med resten av plasten som sattes dit senare.
Jag sänkte också taket för att dölja hammarbandet så jag inte behövde taklist så plasten är ju då stiftad på läkt som är spikade i takstolens underkant.
Men den plasten har ju blivit lite sliten av väder och vind under bygget.
Så jag tänkte häfta fast den mot takstolen och sen dra ny plast som täcker yttervägg till yttervägg och vilka ner lite längs ytterväggen, lägga lite folielim uppe i längs ytterväggen och trycka dit glesen när jag spikar den i takstolen.
Okej men absolut låter det som en bra ideX xLnT skrev:Vi har inget hammarband, men plast under och sen står takstolen på syllpapp.
Men den plasten har ju blivit lite sliten av väder och vind under bygget.
Så jag tänkte häfta fast den mot takstolen och sen dra ny plast som täcker yttervägg till yttervägg och vilka ner lite längs ytterväggen, lägga lite folielim uppe i längs ytterväggen och trycka dit glesen när jag spikar den i takstolen.
Bild på köksö bänkskivan.
Lite bilder på köket. Har oljat bänkskivorna 3 gånger i helgen