379 442 läst · 824 svar
379k läst
824 svar
Vårt ytong hus projekt
Badrumen tätskicktade och lite klinkers lagda.
60*60 plattor med lite betong utssende.
60*60 plattor med lite betong utssende.
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 558 inlägg
Snyggt! Hur många månader har du hållt på nu? Har du koll på antalet produktionstimmar? Även om du jobbar gratis till dig själv, så är det ett värde i dina timmar som bör vara med i värderingen av ditt hus. (Jag gör det, så man inte lurar sig själv. Om jag lägger 500 timmar, så är det 500 tim x 350 kr (min lönekostnad) = 175 000 kr som jag "förädlat" huset med. Speciellt när man ska sälja, bör man har skrivit upp det). Kämpa på! Inget är så skönt som att sitta vid brasan i ett engenbyggt hus!!!
1 år och 5 månader nu och jag planerar att flytta in precis innan julbanjoragge skrev:Snyggt! Hur många månader har du hållt på nu? Har du koll på antalet produktionstimmar? Även om du jobbar gratis till dig själv, så är det ett värde i dina timmar som bör vara med i värderingen av ditt hus. (Jag gör det, så man inte lurar sig själv. Om jag lägger 500 timmar, så är det 500 tim x 350 kr (min lönekostnad) = 175 000 kr som jag "förädlat" huset med. Speciellt när man ska sälja, bör man har skrivit upp det). Kämpa på! Inget är så skönt som att sitta vid brasan i ett engenbyggt hus!!!
Det blir många timmar men dom flesta är kvällar efter jobbet så dom är inte alltid så effektiva
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 558 inlägg
När man kommer in i huset så möts man av två väggar av 100+ år av gammalt tegel.
Även en bild på takbjälkar som misshandlats så dom ser gammla ut
Även en bild på takbjälkar som misshandlats så dom ser gammla ut
Imorgon blir det dax att gjuta köks bänkskivor
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 558 inlägg
Det ska bli som på bilden med underlimmad ho och lätt slipade hörnX xLnT skrev: