379 445 läst · 824 svar
379k läst
824 svar
Vårt ytong hus projekt
Weber säckarna kostade ca 203kr st och 50m nät rulle 1000kr st.X xLnT skrev:
Startlisten kostade 150kr st och alla hörnlister ca 45kr st.
Jag minns inte hur många kvm puts en säck klarar men kan tänka mig att dessa priser är lite dyrare än sto och caparol är betydligt billigare än både weber och sto så återkom gärna så vi kan jämföra.
Vad blev kvadratmeterpriset på detta då?T Toddep skrev:Weber säckarna kostade ca 203kr st och 50m nät rulle 1000kr st.
Startlisten kostade 150kr st och alla hörnlister ca 45kr st.
Jag minns inte hur många kvm puts en säck klarar men kan tänka mig att dessa priser är lite dyrare än sto och caparol är betydligt billigare än både weber och sto så återkom gärna så vi kan jämföra.
Vi fräste ner 45x70 kortlingar i gavlarna var 90:e centimeter som vi klädde med syllpapp (YEP1800).S Sandra Carlsson skrev:
Det blev 3-4mm mellanrum mellan råspont och lättbetong, sen putsade de upp mot råsponten.
Såhär såg det ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Putsningen invändigt går väl framåt iaf. Massa jobb bara
Vi satte adjufix karmskruv för lättbetong efter vi kilat upp det i lod och våg, sen skummade vi dom.K Klumpen46 skrev:
Ska du ha stora dörrar (eller garageportar (slag/vipp)) så rekommenderar jag starkt att gjuta in betong med armering runt och fästa vanlig karmskruv med plugg.
Jag använde adjufix och 120mm tillhörande plugg och skruv. Alla drog jätte bra men man ska ändå skruva lite försiktigt.K Klumpen46 skrev:
Lycka till
Lite små detaljer har kommit på plats ute. 2st vägglampor, eluttag, ringklocka och hus nummer
Kommer bilder på mitt kamin bygge imorgon.
Kommer bilder på mitt kamin bygge imorgon.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Vad kör du för modell på skruvdragaren?
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 558 inlägg