J Jaggatagga skrev:
Jag tror de där ringde min fru när vi satt i bilen. Hon gav mig mobilen halvvägs in i samtalet så jag var inte på min vakt riktigt. Vi hade dessutom just pratat om att få någon att städa ur ventilationen så jag trodde felaktigt att hon kontaktat dem.

Säljaren verkade ha extremt bråttom att boka in tid för ventilationen. Det va imorn eller i övermorgon osv så jag blev misstänksam. Han sa att de skulle skicka samma tekniker som "förra gången". Jag sa att jag inte "tar ställning i bilen" och bad honom skicka offert på mejl.

Det kom aldrig något mejl så jag antog att det var ett bedrägeriförsök. Men om man tackar ja, så kommer de alltså och petar med en dammvippa i ventilationen? Vad är bedrägeriet? Högt pris, vilseledande och pushiga? Jag misstänkte att de skulle be om förskott och sedan inte komma.

Jag sa uttryckligen att jag ville ha en offert för ventilationsstädning men de släppte leaden helt. Å andra sidan hade jag inte anlitat dem när jag förstod att frun inte kontaktade dem och de verkade skumma... med tanke på hur dammiga ventilerna är så gjorde de knappast rent dem för några år sedan.
Ring en seriös ventilationsfirma, eller kontakta din lokala sotare så fixar de en kanalrengöring.

De här skojarna brukar ju faktiskt dyka upp, men som du säger så petar de bara lite för att det ska se ut som de gör något. De har vanligtvis inte korrekt utrustning med sig.
Hörde om något fall där de t om ville låna kundens dammsugare

Men hur blir en människa på detta vis? Sitter man hemma och planerar att skapa ett företag som ska lura människor? Blev dom själva lurade en gång och ska nu hämnas på allt och alla?

J Jontha skrev:
Men hur blir en människa på detta vis? Sitter man hemma och planerar att skapa ett företag som ska lura människor? Blev dom själva lurade en gång och ska nu hämnas på allt och alla?
De har nog en familjehistorik av att leva på skumrask, typ begagnade bilar, bidragsfusk, och liknande. Samt troligen låg utbildningstradition inom släkten så att man inte kan få ett normalt jobb som rörmokare eller elektriker.

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.