24 224 läst · 58 svar
24k läst
58 svar
Varning "Sanitet Sverige"
Ring en seriös ventilationsfirma, eller kontakta din lokala sotare så fixar de en kanalrengöring.J Jaggatagga skrev:Jag tror de där ringde min fru när vi satt i bilen. Hon gav mig mobilen halvvägs in i samtalet så jag var inte på min vakt riktigt. Vi hade dessutom just pratat om att få någon att städa ur ventilationen så jag trodde felaktigt att hon kontaktat dem.
Säljaren verkade ha extremt bråttom att boka in tid för ventilationen. Det va imorn eller i övermorgon osv så jag blev misstänksam. Han sa att de skulle skicka samma tekniker som "förra gången". Jag sa att jag inte "tar ställning i bilen" och bad honom skicka offert på mejl.
Det kom aldrig något mejl så jag antog att det var ett bedrägeriförsök. Men om man tackar ja, så kommer de alltså och petar med en dammvippa i ventilationen? Vad är bedrägeriet? Högt pris, vilseledande och pushiga? Jag misstänkte att de skulle be om förskott och sedan inte komma.
Jag sa uttryckligen att jag ville ha en offert för ventilationsstädning men de släppte leaden helt. Å andra sidan hade jag inte anlitat dem när jag förstod att frun inte kontaktade dem och de verkade skumma... med tanke på hur dammiga ventilerna är så gjorde de knappast rent dem för några år sedan.
De här skojarna brukar ju faktiskt dyka upp, men som du säger så petar de bara lite för att det ska se ut som de gör något. De har vanligtvis inte korrekt utrustning med sig.
Hörde om något fall där de t om ville låna kundens dammsugare
De har nog en familjehistorik av att leva på skumrask, typ begagnade bilar, bidragsfusk, och liknande. Samt troligen låg utbildningstradition inom släkten så att man inte kan få ett normalt jobb som rörmokare eller elektriker.J Jontha skrev:
Det är också ganska obra att hävda att man inte behöver sota Im kanalen..Detta kan på riktigt bli farligt…mellan 2-3 år ca ska det görasH hempularen skrev:Ringer och utger sig utföra obligatorisk imkanals rensning. Får det att låta som "vanlig sotning" fast av imkanalen. Ingen information om att det bara är ett erbjudande, ingen information om ångerrätt på bekräftelsen. Ger bara en fast tid när de tänker komma, möjlighet att ändra tiden, men inget om att avstå helt.
Ett skojar företag.
Dessutom hopplöst att komma fram till deras kundtjänst när man vill avbeställa.
Lag va de fram till 2004 och nu ligger ansvar för fastighetsägaren.
Sanitet Sverige är ett seriöst bolag o har inte förtjänat denna kritik..Jag har själv haft med dem o göra..
Däremot finns det flera andra Bluffare där ute som drar ner seriösa bolag.
På deras hemsida finns all info du behöver för att boka/avboka..
Mycket trevligt o proffigt företag
Medlem
· Sörmland och stan
· 27 473 inlägg
Äger du eller jobbar du på företaget?
Medlem
· Sörmland och stan
· 27 473 inlägg
Och telefonförsäljare...
Bekant med dem som ringer eller de som åker ut och genomför rensning? Det är ju inte helt ovanligt att även normalt seriösa bolag blir frestade av att bumpa upp försäljningen med telefonförsäjare, har man inte järnkoll, så blir det lurendrejeri rätt snabbt.S Sotaren 112 skrev:
Det är ingen utsäkt för företaget, det är deras ansvar. Men kanske en förklaring till din väldigt annorlunda uppfattning.
Nyregistrerad med 2 inlägg i denna tråden, ingen anledning till misstänksamhet om seriositeten där va😆
Vi gjorde misstaget att anlita dom. Personen som var här gjorde inte det som var beställt.
Nu skickar dom den ena fakturan efter den andra.
Som sagt...
Ett jäkla blufföretag.
Nu skickar dom den ena fakturan efter den andra.
Som sagt...
Ett jäkla blufföretag.
Tack för varningen. De ringde mig precis, jag bad att få ringa tillbaka för att kolla upp dem. Brukar normalt inte svara men då de ringer från 010-nr trodde jag att det var min far som ligger på sjukhus.H hempularen skrev:Ringer och utger sig utföra obligatorisk imkanals rensning. Får det att låta som "vanlig sotning" fast av imkanalen. Ingen information om att det bara är ett erbjudande, ingen information om ångerrätt på bekräftelsen. Ger bara en fast tid när de tänker komma, möjlighet att ändra tiden, men inget om att avstå helt.
Ett skojar företag.
Dessutom hopplöst att komma fram till deras kundtjänst när man vill avbeställa.
Tack än en gång 🙏🏼
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är du beredd att offra för Sverige?
Övrigt Off Topic -
Varningslampa Husqvarna kylskåp QR2662X
Vitvaror -
Varning för renovering via Bauhaus
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varning för sveriges bästa dammsugare!
Övrigt husrelaterat -