E
optimum optimum skrev:
Hade de dumpat verktyget hos kunden (TS) kunde du räknat med en jäkligt tråkig tråd med skit på väggarna som kunden fått skura bort med massa gnäll.

Peppar peppar, men stopp i avloppen har jag själv hittills fixat men den dagen jag inte klarar det betalar jag gärna för hantverkare som ordnar saken och med de kostnader det för med sig utan att lipa på forumet här.

Om jag inte gillar fakturan tar jag upp det själv direkt med dem.
Det är dagens ung dumar. Ingen kommunikation. Ett mejl till firman med en liten fråga. Sen skapa tråd på olika forum med hundra tals svar.

Van att mamma ska hjälpa med allt. Vi kommer se mycket sånt här fram över.
 
E
H HEM2121 skrev:
Det vi vet är att TS blev upprörd av det svar TS fick från företaget. Att de tog en extra jourtimme för rengöring. Att TS blev erbjuden att de strök den timmen om han inte gav dem dåliga recensioner. Där tycker jag det är under all kritik. Känns ju inte att de står för sin prissättning. Företaget har inte förklarat sig, de bör veta att det skrivs om dem här, säkert har någon på forumet informerat dem. Jag har ingen anledning att misstro TS. Företaget har inte förklarat på ett bra sätt och/eller redovisat alla sina kostnader eller så är de helt enkelt giriga och överdebiterar. Det skulle vara önskvärt att företaget bemötte kritiken.
Före tag får inte skriva här som du vet. Detta har jag fått för klarat för mej. Då jag skrev som före tag.

Det är ett Konsument Forum.

På nåder kan dom få komma till tals. Unge för som när Putins mot ståndare ska fram föra sin sak inför Duman och Putin.

Det finns två sidor av. Myntet. Tänk!
 
H
E El-Löken66 skrev:
Före tag får inte skriva här som du vet. Detta har jag fått för klarat för mej. Då jag skrev som före tag.

Det är ett Konsument Forum.

På nåder kan dom få komma till tals. Unge för som när Putins mot ståndare ska fram föra sin sak inför Duman och Putin.

Det finns två sidor av. Myntet. Tänk!
Vilken jämförelse!😂
 
Fairlane
optimum optimum skrev:
Om jag inte gillar fakturan tar jag upp det själv direkt med dem.
Och när du gjort det och de inte lyssnar på dig så är du nöjd och glad och betalar och rekommenderar företaget för allt och alla?

Det är väl rätt uppenbart att TS först tog kontakt med företaget?
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Märkligt att inte Svanströms kommenterar detta. Inte så bra reklam för dem.

Jag lärt mig en sak och fått en bekräftad
1) ring aldrig röris på jour om det inte är total kris
2) anlita inte Svanströms VVS

Sen har jag inte förstått detta med hacka med skivan. Det ver kar in te vara fair lane som ha ckar upp tex ten utan lök en. Löken! Snälla. Fixa ditt tangentbord eller slå på stavningskontrollen. Jag brukar inte "hacka" på folk som stavar dåligt, men när både kvaliten på kommentarerna och stavning och meningsbyggnad är av så låg kvalitet så man har svårt att förstå vad det handlar om så måste jag kommentera detta. Har du inte svårt att läsa första meningen jag skrev ovan i detta stycke?
 
  • Gilla
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
RoTe
E El-Löken66 skrev:
Före tag får inte skriva här som du vet. Detta har jag fått för klarat för mej. Då jag skrev som före tag.

Det är ett Konsument Forum.

På nåder kan dom få komma till tals. Unge för som när Putins mot ståndare ska fram föra sin sak inför Duman och Putin.

Det finns två sidor av. Myntet. Tänk!
Enbart löken kan särskriva företag ❤️
 
  • Gilla
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
F
E El-Löken66 skrev:
Före tag får inte skriva här som du vet. Detta har jag fått för klarat för mej. Då jag skrev som före tag.

Det är ett Konsument Forum.

På nåder kan dom få komma till tals. Unge för som när Putins mot ståndare ska fram föra sin sak inför Duman och Putin.

Det finns två sidor av. Myntet. Tänk!
Sluta upp med allt särskrivande.
Det blir ju tvetydigt och nästan oläsligt.
 
  • Gilla
  • Wow
Benny Paulsson och 5 till
  • Laddar…
M Micke7700 skrev:
Dyrt 🫣 1280 SEK i rengöring för ett verktyg som kostar 1355 SEK. Om ingen rengöring skett utan verktyget dumpats hos kunden skulle kunden fått betala 75kr mer. Vem blev lurad?
Jag skulle säga att kunden är vinnaren som slipper skita i trädgården för att han inte klarar att fixa felet själv. Att det är dyrare att ta in någon annan att fixa dina problem är inte konstigt, att ta in någon på jour tid är ännu dyrare. Vill man inte betala för jour så väntar man till nästa arbetsdag. Vill man inte betala alls så lär man sig att göra det själv.
?
Rengör verktyget på fem minuter sen sälj det för 500 kr.
 
J Jowan1 skrev:
Hej!
Svanströms debiterar 1280 SEK i rengöring för ett verktyg som kostar 1355 SEK i inköp för en privatperson (allt ex moms och utan rabatter som alla företag har).
Akta er för att använda Svanströms El&VVS.

Mvh
Johan With
visste Du att Du kastade in ett vedträ i brasan och att ngn skulle bli träffad?
Hänga ut någon innan ärendet är uppklarat blev inte det heller bästa valet.
Att stöta sig med hantverkare kommer inget gott ur , tänk efter före , mvh
 
Fairlane
B Birgitta Horn Torngren skrev:
visste Du att Du kastade in ett vedträ i brasan och att ngn skulle bli träffad?
Hänga ut någon innan ärendet är uppklarat blev inte det heller bästa valet.
Att stöta sig med hantverkare kommer inget gott ur , tänk efter före , mvh
Ärendet var väl uppklarat, eller snarare avklarat?

Att stöta sig med sina kunder kommer inget gott ur, tänk efter före? 😉

Klart att man som kund måste kunna bli förbannad om man känner lurad.
Klart att man som företagare måste kunna bli förbannad om man känner sig lurad.

Att bara undvika att stöta sig med någon hela tiden är nog inte heller så lysande. Det är ett bra sätt att bli utnyttjad.
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ärendet var väl uppklarat, eller snarare avklarat?

Att stöta sig med sina kunder kommer inget gott ur, tänk efter före? 😉

Klart att man som kund måste kunna bli förbannad om man känner lurad.
Klart att man som företagare måste kunna bli förbannad om man känner sig lurad.

Att bara undvika att stöta sig med någon hela tiden är nog inte heller så lysande. Det är ett bra sätt att bli utnyttjad.
Jag är tacksam för att TS valde att lägga ut denna tråd och låta den ligga kvar istället för att tjäna 1200 spänn. Jag tror många andra vinner mycket mer på att läsa hur företaget i fråga agerar. I den bästa av världar så skulle företaget både svara i denna tråden och i framtiden bättra sig med både hur man informerar och hur man debiterar. Tyvärr verkar det inte så. Men ett antal konsumenter har iallafall fått sig en tankeställare om vem man ska anlita och vad man bör fråga om och hålla koll på vid jouruppdrag.
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det är ett Konsument Forum.

På nåder kan dom få komma till tals. Unge för som när Putins mot ståndare ska fram föra sin sak inför Duman och Putin.

Det finns två sidor av. Myntet. Tänk!
Jo , företag får svara för att bemöta kritik enligt 6.1 i våra diskussionsregler:

§ 6.1 Undantag till regeln om reklam
Företag får inte delta i diskussionen. Undantaget är företag som känner sig kränkta av en diskussion i vårt forum eller ett företag som vill reda ut rena missförstånd kring sin produkt. De kan få gå till svars i den enskilda diskussionen för att ge sin version. Inlägget från företaget ska då modereras först. Kontakta support@byggahus.se för att diskutera hur inlägget ska utformas och publiceras.

https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/
 
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 5 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jo , företag får svara för att bemöta kritik enligt 6.1 i våra diskussionsregler:

§ 6.1 Undantag till regeln om reklam
Företag får inte delta i diskussionen. Undantaget är företag som känner sig kränkta av en diskussion i vårt forum eller ett företag som vill reda ut rena missförstånd kring sin produkt. De kan få gå till svars i den enskilda diskussionen för att ge sin version. Inlägget från företaget ska då modereras först. Kontakta support@byggahus.se för att diskutera hur inlägget ska utformas och publiceras.

[länk]
Vill de inte bemöta kritiken denna gång eller har de inte fått förfrågan ännu?
 
Jag har inte hört något från dem.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fairlane
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vill de inte bemöta kritiken denna gång eller har de inte fått förfrågan ännu?
De får bemöta kritiken, det är inte riktigt samma sak som att forumet skickar ut en förfrågan.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.