Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Inte professionellt? Varför då?
Att lämna kvar skräp hos en kund är inte proffesionellt, oavsett vilken bransch man är i. Jag har haft inredare hos mig och dom har aldrig lämnat kvar skräp, men kanske jobbar du annorlunda?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
M Micke7700 skrev:
Att lämna kvar skräp hos en kund är inte proffesionellt, oavsett vilken bransch man är i. Jag har haft inredare hos mig och dom har aldrig lämnat kvar skräp, men kanske jobbar du annorlunda?
Varför tar han betalt 1800kr för att rengöra skräp?😄
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nej jag hade sagt att jag kan rengöra det åt honom på fem minuter istället för hans extra timme.
Men om han hade sagt att han ska fakturera en timme för att rengöra det så hade jag velat ha det!😊
Den snälla hygglige hantverkaren finns nog bara i dina drömmar ;)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Den snälla hygglige hantverkaren finns nog bara i dina drömmar ;)
Jag har bara mardrömmar om hantverkare 😂
 
  • Haha
Pin
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Varför tar han betalt 1800kr för att rengöra skräp?😄
I hans ögon var det fortfarande ett verktyg som kunde återanvändas. Han är säkert miljöpartist dessutom 😜
 
Fairlane
Jag tycker det är givet att verktyget ska rengöras (på kundens bekostnad) och plockas med. Felet är väl snarare att det inte finns något rimlighetstänk eller smidighet. Rengöringen tar 5 minuter och tack vare det så påbörjas en ny timme och därmed får kunden betala för en hel timme.

Är man lite smidig så struntar man i de fem minuterna. Nu kommer väl någon säga "ska jag jobba gratis?". Mitt svar är att ja, ibland jobbar man 5 minuter utan ersättning, ibland jobbar man 15 minuter och får betalt för 60.
Inte lämnar jag mina kunder efter 7h 10min varje dag och fakturerar 8h. Mina kunder är inte privatpersoner utan företag och inte skulle de uppskatta det, så det lär inte vara att man jobbar mot privatpersoner som är problemet.
 
  • Gilla
mojjen och 3 till
  • Laddar…
M Micke7700 skrev:
I hans ögon var det fortfarande ett verktyg som kunde återanvändas. Han är säkert miljöpartist dessutom 😜
Det blev dyrt och någon blev lurad? Jag tror också han är Miljöpartist!😄
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det blev dyrt och någon blev lurad? Jag tror också han är Miljöpartist!😄
Dyrt 🫣 1280 SEK i rengöring för ett verktyg som kostar 1355 SEK. Om ingen rengöring skett utan verktyget dumpats hos kunden skulle kunden fått betala 75kr mer. Vem blev lurad?
Jag skulle säga att kunden är vinnaren som slipper skita i trädgården för att han inte klarar att fixa felet själv. Att det är dyrare att ta in någon annan att fixa dina problem är inte konstigt, att ta in någon på jour tid är ännu dyrare. Vill man inte betala för jour så väntar man till nästa arbetsdag. Vill man inte betala alls så lär man sig att göra det själv.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Men om man har minidebitering på 2 timmar och jobb och resa tar 1h 15 min, då ryms en rengöring på 15 minuter i de två timmarna, ellerhur?
Ja, om det rymms i de två timmarna...
Men lika fullt så har man inte specificerat att det tog en timme att rengöra verktyget, bara att den tredje timmen är för rengöring.
Så, tog det nu i faktisk tid två timmar och femton minuter så är det tre timmar om man debiterar påbörjad timme.
Svanströms har ju inte lagt fram sin sida av hur man har fakturerat, så att arbete och resa är en timme och femton minuter är en ren spekulation från panelen 🙂
 
H
E El-Löken66 skrev:
Tråd skapare har lämnat tråden för länge sen. Jag säljer inte att hen hade rätt eller fel. Tror sanningen ligger någon stans mellan. Hade Tråd skapare som en normal män i ska lyft luren och ringt firman hade dom troligen tagit bort timmen redan då.

Men hen kunde inte för klara. Hur länge var dom där? Och så vidare. Pimplade något. Detta tar en timme. Med eller utan ren gärning.

Och kör tid bör ta en timme.
Om hen inte bor vägg i vägg med företaget.

Så cirka 2h.

Före taget bjuder på 2h gratis. Inte 2h och fem minuter. Tråd skapare vägrar prata. Så jag före slår någon att kontakta firman för en för klaring.

Jag skulle tro den är minst lika bra som tråd skaparens.
De erbjöds sig att ta bort den timmen om TS inte gick ut och skrev om det I media eller om det var att de inte ville ha dåliga recensioner. TS skrev om det för drygt 700 inlägg sedan.
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Dahlberg68 Dahlberg68 skrev:
Svanströms har ju inte lagt fram sin sida av hur man har fakturerat, så att arbete och resa är en timme och femton minuter är en ren spekulation från panelen 🙂
Det är den enda uppgift vi har och Svanströms har inte kommenterat så jag tycker det är minst lika mycket spekulationer att siffrorna är fel.
 
E
H HEM2121 skrev:
De erbjöds sig att ta bort den timmen om TS inte gick ut och skrev om det I media eller om det var att de inte ville ha dåliga recensioner. TS skrev om det för drygt 700 inlägg sedan.
Egentligen vet vi ingen ting. Detta är vad T S påstår. Men vad blev sagt i före gående kontakter?
Man får ju stå på sej om man är över tygad man har rätt. T S skrev något här och något där. Fick inte det med håll hen önskade.

Och söks nu av missing ppl.
 
Fairlane
Fantastiskt att man antyder att antyder att TS inte hört av sig till firman först.

Räkningen kommer på tre timmar. TS kontaktar företaget och frågar om den tredje timmen och får ett svar om rengöring av verktyget. TS ogillar svaret och publicerar sina tankar. Man kan såklart tycka vad man vill om TS agerande, men hur får man det till att han borde kontaktat företaget först? Om man inte tror att TS kontaktar företaget, hur tror man då att han fick information om att den extra timmen var för rengöring av verktyget?
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
optimum
Hade de dumpat verktyget hos kunden (TS) kunde du räknat med en jäkligt tråkig tråd med skit på väggarna som kunden fått skura bort med massa gnäll.

Peppar peppar, men stopp i avloppen har jag själv hittills fixat men den dagen jag inte klarar det betalar jag gärna för hantverkare som ordnar saken och med de kostnader det för med sig utan att lipa på forumet här.

Om jag inte gillar fakturan tar jag upp det själv direkt med dem.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
H
E El-Löken66 skrev:
Egentligen vet vi ingen ting. Detta är vad T S påstår. Men vad blev sagt i före gående kontakter?
Man får ju stå på sej om man är över tygad man har rätt. T S skrev något här och något där. Fick inte det med håll hen önskade.

Och söks nu av missing ppl.
Det vi vet är att TS blev upprörd av det svar TS fick från företaget. Att de tog en extra jourtimme för rengöring. Att TS blev erbjuden att de strök den timmen om han inte gav dem dåliga recensioner. Där tycker jag det är under all kritik. Känns ju inte att de står för sin prissättning. Företaget har inte förklarat sig, de bör veta att det skrivs om dem här, säkert har någon på forumet informerat dem. Jag har ingen anledning att misstro TS. Företaget har inte förklarat på ett bra sätt och/eller redovisat alla sina kostnader eller så är de helt enkelt giriga och överdebiterar. Det skulle vara önskvärt att företaget bemötte kritiken.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.