158 577 läst · 844 svar
159k läst
844 svar
Varning för Svanströms El&VVS
Jour=blåljusDemmpa skrev:
Hantis vill hem så fort som möjligt och sova. Detta tar 1 timme per 54 kilometer.
Jour kör snabbast väg. Punkt.Fairlane skrev:Kanske bättre du låter bli att skriva om du inte kan hålla någon form av seriositet?
Jag tolkar det som att du inte kan räkna ut det hela och att siffran 54 var något du drömt fram eftersom du inte kan tala om varifrån den kommer.
Teoretiska värld? Jag säger ju ta den faktiska körtiden, mer praktiskt än så blir det inte, medan du vill titta på en karta och dela saker med 54.
Tack,
Ska du skriva i seriösa trådar önskas att du är lite seriös, annars är det bättre du låter bli.
Kan på sätt och vis inte förstå hur du inte kan förstå detta men på sätt och vis förstår jag det. Eller AI.
Du vet inte var 54 kommer från?
Det är vad avtal säger gällande körtid. Vid köbildning kan faktisk tid tillämpas om det ger mer tid. Win. Win.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 826 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 826 inlägg
Det är ju det jag förstår. Man kör den väg som går fortast och fakturerar den tid det tar. Det är ju du som komplicerar saker.E El-Löken66 skrev:
I vilket avtal hittar du siffran 54?E El-Löken66 skrev:
Jaha, faktiskt tid ska tillämpas om det är kö, men annars ska man ha en hittepåtid?
Körningen tog 30 minuter, med en snittfart av 100 km/h, dvs sträckan var 50 km. Då ska man fakturera för 50/54 eller knappt en timme?
Det blir troligen inte kul för TS när han nästa gång behöver hjälp.
Sådant här sprider sig bland företagarna rätt så lätt.
Att hänga ut någon firma på ett byggforum är knappast smart. Speciellt inte en firma som har öppet dygnet runt och årets alla dagar.
Nej jag har ingen relation till aktuell firma då jag bor på helt annan plats i Sverige.
Att hänga ut någon firma på ett byggforum är knappast smart. Speciellt inte en firma som har öppet dygnet runt och årets alla dagar.
Nej jag har ingen relation till aktuell firma då jag bor på helt annan plats i Sverige.
TS vet ju lösningen, att ha en egen pump. Då slipper han ringa jour.optimum skrev:Det blir troligen inte kul för TS när han nästa gång behöver hjälp.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 826 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 826 inlägg
Tveksamt. När TS nästa gång ringer en av 1000-tals hantverkarfirmor i Stockholm (om det nu är där han bor). Då ska den som svarar veta vem TS är och snabbt som ögat koppla detta och tacka nej?optimum skrev:Det blir troligen inte kul för TS när han nästa gång behöver hjälp.
Du har nog blandat ihop förhållandet mellan kund och företaget med förhållandet mellan företaget och den anställde hantverkaren. Vad den anställde får i ersättning i restid, reskostnad eller lön har ingenting med kunden att göra, han är inte arbetsgivare. Det är två olika avtal, en accepterad offert respektive ett anställningsavtal.E El-Löken66 skrev:
Samma med allt prat om att hantverkaren inte ska jobba gratis. Naturligtvis inte, den anställde får lön och företaget debiterar enligt offerten. Har företaget en sund affärsmodell går de i vinst, samt behöver inte debitera för saker som endast irriterar kunderna (ingår i timkostnaden eller i det här fallet grundavgiften).
Omvänt kan man fråga dig vad de gör av den tid som blir kvar av alla påbörjade timmar. I snitt torde det bli 30 minuter per jobb. Så om det är tex tre sådana här jobb på en dag debiterar de för 3 st tretimmsrsjobb dvs 9 timmar men har arbetat 7,5 timmar. Antingen tar hantverkaren lång rast eller så tjänar företaget mer pengar. Eller så kunde timpriset och debiteringsmodellen justeras.
Den som har en minut av en påbörjad timme blir ju mer störd än den som har 59 minuter av den påbörjade timmen.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 826 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 826 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 826 inlägg