"Call recorder" kan du söka på. Finns flera. Många telefoner måste vara rootade för att det ska fungera. Det är inte lagligt i alla länder att spela in utan att få godkännande från alla parter först, i sverige är det lagligt så länge den som spelar in också deltar i samtalet, även utan att den/de andra vet om att de spelas in.
Polos, jobbar du hos Bosch ...?
Om inte så är jag imponerad över att du orkar stå på dig såhär.
(Och om du inte jobbar hos Bosch, eller har något annat med dom att göra så är jag faktiskt lite glad att det finns någon som ställer sig på "andra sidan", det kan behövas när drevet går.)
Om inte så är jag imponerad över att du orkar stå på dig såhär.
(Och om du inte jobbar hos Bosch, eller har något annat med dom att göra så är jag faktiskt lite glad att det finns någon som ställer sig på "andra sidan", det kan behövas när drevet går.)
Jag är lite förvånad över att jag själv inte står på barikaderna när det kissas på blåa saker, men dålig kundservice är jag allergisk mot så detta får passera.Mikael_L skrev:
Men, i sak tror jag att Polos har rätt. Det är inte garantin det är fel på, det är utfästelsen om att maskinen skulle kunna användas på ett visst sätt, vilket var fel, och att man sedan inte tar ansvar för det felaktiga rådet. DET är problemet och sådant går inte på garanti. Eller goodwill för den delen.
Men en ny slip borde trådskaparen få, sådeså.
Jag har haft ett gott öga åt blå bosch (ja även vissa gröna). Har en borrhammare och en sticksåg som är vackert blå. Var nära att slå till på GCM8SJL också, men det råkade bli Metabo istället, vilket jag inte direkt började sörja mer nu.
Jag går inte så långt att jag sitter nu och lovar att jag inte ska köpa någon blå Bosch i framtiden, det bestämmer jag mig inte för nu.
Men visst kommer minnet av TuXy's erfarenhet att finnas i skallen den dagen jag ska välja bland märken vid något nytt inköp, och snål och ogin garantihantering blir inte direkt ett ess på hand för Bosch, om jag säger så.
Hela denna episod påminner mig om tråden jag skapade om att vissa företag så lättvindigt låter sina varumärken förstöras.
Att bygga upp det anseende och förtroende som vissa varumärken åtnjuter idag har många gånger tagit både 10 år och 40 år.
Men skiter man fullständigt i produkterna och kundvården så kan man säkert rasera allt på 1-3 år.
Och det finns många företag, främst i asien, som är väldigt hungriga på att ta marknadsandelar, och som inte alls är tappade bakom flötet vad gäller att konstruera bra saker. De behöver bara få upp anseendet för sitt märke för att kunna ta mycket stora marknadsandelar internationellt.
Helt utan att Bosch m.fl designar skitprodukter eller ha dålig kundvård så är dessa "nya" företag ett tillräckligt stort hot, börjar man (Bosch m.fl.) också dra ner på kvaliteten samt sköta kundrelationerna dåligt kan fallet både komma snabbt och bli djupt.
Jag går inte så långt att jag sitter nu och lovar att jag inte ska köpa någon blå Bosch i framtiden, det bestämmer jag mig inte för nu.
Men visst kommer minnet av TuXy's erfarenhet att finnas i skallen den dagen jag ska välja bland märken vid något nytt inköp, och snål och ogin garantihantering blir inte direkt ett ess på hand för Bosch, om jag säger så.
Hela denna episod påminner mig om tråden jag skapade om att vissa företag så lättvindigt låter sina varumärken förstöras.
Att bygga upp det anseende och förtroende som vissa varumärken åtnjuter idag har många gånger tagit både 10 år och 40 år.
Men skiter man fullständigt i produkterna och kundvården så kan man säkert rasera allt på 1-3 år.
Och det finns många företag, främst i asien, som är väldigt hungriga på att ta marknadsandelar, och som inte alls är tappade bakom flötet vad gäller att konstruera bra saker. De behöver bara få upp anseendet för sitt märke för att kunna ta mycket stora marknadsandelar internationellt.
Helt utan att Bosch m.fl designar skitprodukter eller ha dålig kundvård så är dessa "nya" företag ett tillräckligt stort hot, börjar man (Bosch m.fl.) också dra ner på kvaliteten samt sköta kundrelationerna dåligt kan fallet både komma snabbt och bli djupt.
Redigerat:
Men det är väl hornbach som bör vara i skottgluggen om de rekommenderade vinkelslipen. De kan ju reklamera den utan att blanda in bosch om de gjort en felaktig rekommendation. Leta upp säljaren och ta det med hornbach. Har haft en liknande situation med att de rekommenderade fel transformator till lampor.
Förutom Bosch sticksågar så har jag inte så jätte bra koll på Bosch , kör bara dewalt och makita festool på jobbet och hemmaMikael_L skrev:
Att konstruera en maskin som inte tål damm, som har till funktion att producera damm.
Sedan friskriva sig från arbete i dammig miljö i manualer.
Ha sina representanter rekommender produkten för dammproduktion.
Ta betalt som för en high end produkt.
Det är väl ändå en briljant affärsplan.
I alla fall för en period.
Sedan friskriva sig från arbete i dammig miljö i manualer.
Ha sina representanter rekommender produkten för dammproduktion.
Ta betalt som för en high end produkt.
Det är väl ändå en briljant affärsplan.
I alla fall för en period.
Jag tänkte bara poängtera, så det blir riktigt tydligt, att jag faktiskt uppskattar din medverkan i denna tråd, även om jag inte helt delar din syn på saken.Polos skrev:
Jag tycker styrkan i forum som detta är att det är många skribenter med olika infallsvinklar och åsikter som möts i våra trådar här.
Det skulle inte ge nästan något alls om det alltid rådde någon slags konsensus, alla bara höll med trådskaparen osv.
Så det är viktigt att man inte tystnar även om man står för en annan åsikt än majoriteten. Och det är viktigt att vi alla hjälps åt att hålla högt i tak.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Varför använda "finmaskinen" till ett sånt här jobb när man kan köpa billiga "engångs" - elverktyg på rusta? Där får du antagligen en ny maskin varje gång den lägger av. Billiga maskiner snurrar lika bra, förutom att de kanske vibrerar lite mer.
Jag är allergisk mot billiga skräpverktyg, men i det här fallet hade jag köpt en sketen Meec eller liknande för några hundralappar och brassat på så länge det gått. Ofta är reklamationer på lågprisvaruhusen smidiga, man tar med sig den uppeldade maskinen och gormar lite om att "vad är det här för skit som inte ens håller 20 minuter?" så får man en ny utan gnäll.
Anledningen till att jag köpte en Bosch var för att jag inte hade en vinkelslip sedan tidigare och när jag väl köper så köper jag rejält för att det ska hålla länge. Nu fick man äta upp sitt egna resonemang denna gången
Jag skulle ha köpt en billig maskin precis som ni säger. Enda nackdelen är väl att billiga maskiner vibrerar som bara den. En finare maskin har ju diverse anti-egenskaper.
Jag skulle ha köpt en billig maskin precis som ni säger. Enda nackdelen är väl att billiga maskiner vibrerar som bara den. En finare maskin har ju diverse anti-egenskaper.
Det finns ju såklart olika grader av damm. Samt att maskinen (i mitt tycke) är underdimensionerad för uppgiften och TS skulle köpt en större maskin. Detta skulle dock återförsäljaren ha kunnat upplysa om och de borde ta ansvar för reklamationen.