Vem håller med mig? Anonyma trådar?

  • Jag är för.

    18 Röster 34,0%
  • Jag håller inte med!

    35 Röster 66,0%
  • Antal röster
    53
  • Omröstningen stängd .
Ibland vill man ställa en fråga utan att bli igenkänd.
Skulle vara kanon om ägarna skulle skapa en plats liknande "familjeliv" där man kan välja att starta tråden anonymt. Med nicket synligt för admin och mod endast.
En del frågor kan verka så dumma. Tänk er en forumgud som ställer för alla andra en korkat fråga, fast denna är mycket viktigt för hen.

Även smarta, kloka personer kan ha en mental svacka. Byggahus, har trots allt många medlemmar. Och bara detta kan bidra till mycket.

Vad tycker ni?
 
Jag tycker att om man har ett användarnamn som "Atom" (eller KnockOnWood) är man tillräckligt anonym ändå.

Sedan är jag så gammal att jag kan skriva dumheter, skämmas en stund eller be om ursäkt, och leva med det.
"Med ålderns rätt" är mitt nuvarande måtto :)
 
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
Jag gissar att de ämnen man inte känner att man kan stå för med sitt namn antagligen hör bättre hemma på ett annat forum.
 
  • Gilla
Herr_JT och 3 till
  • Laddar…
Jag ser absolut behovet av att kunna skriva anonymt.
Jag (och väldigt många andra) har definitivt lagt ut tillräckligt mycket information för att en person som går igenom posterna ganska enkelt kan luska ut vem jag är. De flesta har ju t.ex. bilder på sina hus här.
Tänk om man har en oro om huset inför t.ex. en försäljning som man vill ventilera, självklart vill man då inte att potentiella köpare lätt ska kunna hitta den tråden och använda det i en framtida tvist.
Det finns ju många trådar här som berör olika tvister och då skulle det vara rätt bra att kunna skriva anonymt
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Det är ju iofs skillnad på att kunna ställa en fråga anonymt och svara/diskutera anonymt.
 
Jag vill tillägga att omröstningen är anonym. Man ser bara antalet röster. Inte vem röstade hur. Och bara en röst per medlem.
 
Spänningen är olidlig! Det står 3 - 3 i halvtid.

Blir det förlängning eller straffläggning?

//Anonym
 
bjolo360 skrev:
Jag ser absolut behovet av att kunna skriva anonymt.
Jag (och väldigt många andra) har definitivt lagt ut tillräckligt mycket information för att en person som går igenom posterna ganska enkelt kan luska ut vem jag är. De flesta har ju t.ex. bilder på sina hus här.
Tänk om man har en oro om huset inför t.ex. en försäljning som man vill ventilera, självklart vill man då inte att potentiella köpare lätt ska kunna hitta den tråden och använda det i en framtida tvist.
Det finns ju många trådar här som berör olika tvister och då skulle det vara rätt bra att kunna skriva anonymt

Det är just därför jag saknar denna möjlighet! Du har rätt till 100% (enligt mig).
 
Atom skrev:
Jag vill tillägga att omröstningen är anonym. Man ser bara antalet röster. Inte vem röstade hur. Och bara en röst per medlem.
Trots det tippar jag på att Mathias och KoW röstat mot och jag och Atom röstat för... :)
 
Många tippar och säger olika saker. T.ex. hur de tänker rösta,
Här behöver man inte skriva något i tråden för att lägga sin röst på 1 eller 2.

4 medlemmar som är aktiva i tråden och 18 röster!
 
Redigerat:
Nu tycker jag du hänger ut mig på ett otillbörligt sätt i en känslig fråga. Jag vill faktiskt rösta anonymt. För. Eller mot. Tror jag.
 
  • Gilla
bjolo360
  • Laddar…
Jag är kluven:

FÖR- Minskar antalet "one night members" där folk registrerar ett nytt medlemskonto för att ställa frågan under annat namn än vad man vanligtvis använder sig av.

MOT- Ökar modereringsbehovet för annars kan nog trådarna spåra ur rejält. Hur ska man för övrigt kunna följa tråden om flera anonyma kommer in samtidigt i en diskussion, användaren "anonym" kan ju då lätt framstå som schizofren när hen börjar motsäga sig själv.
 
Att ha helt anonyma diskussioner är bara att glömma funkar garanterat inte. Anonym fråga borde inte vara ohanterbart.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Att ha helt anonyma diskussioner är bara att glömma funkar garanterat inte. Anonym fråga borde inte vara ohanterbart.
Precis, frågeställaren borde kunna vara anomym genom hela tråden men övriga som svarar bör inte kunna vara anonyma
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
"genom hela tråden" öppnar upp för trollande. Första inlägget anonymt, därefter på "vanligt vis".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.