Vem håller med mig? Anonyma trådar?

  • Jag är för.

    18 Röster 34,0%
  • Jag håller inte med!

    35 Röster 66,0%
  • Antal röster
    53
  • Omröstningen stängd .
pelpet skrev:
Alltså, ha inte för höga tankar om forumgudar. Det är väl en titel man får för att ha varit medlem länge och skrivit många inlägg - inte att man är allvetande.
.
Försök inte!! Jag vet nog att ni sitter där uppe i bygghimlen och styr över när spiken blir sned... Annars är ju mina regndanser och mitt nybyggda altare helt meningslöst!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
bjolo360 skrev:
... Annars är ju mina regndanser och mitt nybyggda altare helt meningslöst!
Nej, här ner har dina regndanser ingen effekt i alla fall.
Dags att byta religion kanske :)

Maken till indiansommar kan man bara drömma om.
Bönderna i trakten jublar. All halm och allt hö från fjärde (eller är det tredje?) skörden kan tas till vara.
 
bjolo360 skrev:
Försök inte!! Jag vet nog att ni sitter där uppe i bygghimlen och styr över när spiken blir sned... Annars är ju mina regndanser och mitt nybyggda altare helt meningslöst!
Skippa regndansen och skicka hit en flaska Ardbeq så kanske det går bättre ;)
 
KnockOnWood skrev:
Vi är redan ett tjugotal personer som använder det kontot, och vi tycker att det räcker :)
Så skriver du bara för att du vill vara anonym. Vi förstår nog att du står bakom varenda dum fråga och varenda syftningsfel som skrivits under det användarnamnet. Det är väl i och för sig ett beprövat sätt att inte behöva stå för det man skrivit. "Det är någon annan som skrivit i mitt namn."
 
Avemo skrev:
Så skriver du bara för att du vill vara anonym...
Nej det var inte jag, det var någon av de andra som skrev det :D
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.
 
Jodå, jag har sett några dumma frågor också genom åren, men kanske inte dumma i bemärkelsen ointelligenta.....
 
Mikael_L
ion skrev:
Jag tror jag förstår hur "Atom" menar.
En som anser sig kunna allt i ett ämne och gärna vill behålla den statusen på forumet har kanske svårt att ställa en banal fråga i sitt ämne, som alla andra är säkra på att det måste han kunna. Det skulle vara degraderande.
Mikael_L skrev:
Då är det nog dags för den användaren, med så höga tankar om sig själv, att helt enkelt landa lite.

Högfärdiga forummedlemmar är väl ingen jättestor tillgång?
Atom skrev:
Mikael.

Inte många besitter så stor kunskap som du. Och besvarar frågor på ett neutral sätt som du oftast gör.
Men just här och nu är jag besviken på dig. Inlägg som denna skrämmer många att visa sig aktiva på detta forum. Jag har redan sett exempel på hur forumgudar skrämde dyslektiker och även andra som fick lov att skriva under andra nick.
Ägarna känner till detta.

Vill du bli en av dem som gör att forumet förlorar ännu fler medlemmar?
Jag är inte lika duktig som dig att diskutera detta mer.
Men det är bland annat inlägg som ditt, som gör att man vill ibland bli anonym. Eller helt enkelt låter bli att fråga. För att inte bli utskrattade eller t.o.m. mobbade.
Det är så enkelt att vräka ur sig visa saker utan att känna till bakgrunden. Om någon (jag bland annat) ber om råd med någonting, skulle jag uppskatta att de som kan bättre än mig, hjälper i stället för att leka polisen och bläddra bland gamla mina inlägg eller leka språkpolisen.
Då kan man starta egna trådar som tar upp detta.
Typ särstavningsr eller inte...

Skräm inte iväg oss som är annorlunda än er!

Tack.

p.s. och vem ska avgöra om vem ska vara med forumet och sättet hur frågor/svar ställs?

;)
Det har varit en massa saker för mig att göra mellan jag skrev mitt inlägg här i tråden och detta svar nu. Förvisso har jag haft några korta tillfällen med lite tid att scanna av det senaste innehållet och ge några korta inlägg, men först nu har jag tid med att svara här.
Detta kändes lite för allvarligt för att bara slarva iväg ett svar i all hast. :)

Först och främst så tror jag att jag ev missförstod ion lite (ion skrev ju det ursprungliga som jag citerade), men främst kanske du och jag läste in lite olika betydelse där, misstänker jag.

Jag la in hela inläggsföljden här, så man inte behöver scrolla hit och dit.

Det jag tänkte med mitt inlägg var framförallt att om någon sitter och tycker att denne är en lysande stjärna på BH-himlen och att man därför inte kan ställa en simpel fråga för att riskera sin stjärnglans ... tja, då tycker jag det känns som att man är lite fel ute här ...
Som jag tycker då.

Men du tänkte kanske mer att det är något som kan drabba alla, typ ...
(Jag vet alltså inte, spekulerar bara)



Men om du läser det av ions inlägg jag länkade till så tror jag att du förstår hur jag tänkte.
Det var nog allra mest denna del som fick igång mig:
"En som anser sig kunna allt i ett ämne och gärna vill behålla den statusen på forumet... "

Men vem kan allt i ett ämne???
Men om man "anser sig kunna allt i ett ämne" så tror jag det är bra att (mjuk)landa lite, alltså.


Din ursäkt är f.ö godtagen, fast inte nödvändig. :)
Väl bara bra att du dryftar dina reaktioner, bättre det än att det blir groll under ytan.
 
Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Vi är redan ett tjugotal personer som använder det kontot, och vi tycker att det räcker :)
Vi andra håller med! :D:p;):):eek::cool::p

Nä fy vad elak jag är. Vaknade nog för tidigt. Sorry. ;):p
 
I
Alfredo skrev:
Vi andra håller med! :D:p;):):eek::cool::p

Nä fy vad elak jag är. Vaknade nog för tidigt. Sorry. ;):p
Hittade en bild, måste vara på er klubb, de bygger ju hus. Men vem är vem? Nä, visst ja, ni är anonyma. Men nu begränsas antalet, snart kommer vi på det.(y)
LUNCHD~1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I
Mikael_L.
Självfallet vet ingen allt, det är ju inte ens uppfunnet ännu, får vi hoppas. Men det var inte riktigt så jag menade med allt.
Men säg att en elektriker, väl insatt i det mesta som har med el att göra, och så dyker det upp en helt ny grunka som han inte haft att göra med tidigare. Anta att grunkan är välkänd inom ett annat yrkesområde. Frågar nu elektrikern om grunkan, tror jag att hans anseende som trovärdig kommer att naggas i kanten, i alla fall hos de som till vardags hanterar grunkan.
Det är vad jag tror.:D
 
ion skrev:
Mikael_L.
Självfallet vet ingen allt, det är ju inte ens uppfunnet ännu, får vi hoppas. Men det var inte riktigt så jag menade med allt.
Men säg att en elektriker, väl insatt i det mesta som har med el att göra, och så dyker det upp en helt ny grunka som han inte haft att göra med tidigare. Anta att grunkan är välkänd inom ett annat yrkesområde. Frågar nu elektrikern om grunkan, tror jag att hans anseende som trovärdig kommer att naggas i kanten, i alla fall hos de som till vardags hanterar grunkan.
Det är vad jag tror.:D
Ja, så kan det visst vara, och gör det något? Jag läser just nu en forskningsartikel där författarna kallar mig "idiot". Ja dvs inte rätt ut, men kan man läsa en forskningsartikel så är det de skriver precis på gränsen till "det där var så ett så uppenbart oinsatt arbete att den som gjorde det borde haft vett på att inte publicera det". Och jag håller i ljuset av dessa senare rön i i stort sett med... :) MEN, ger man sig i leken så får man leken tåla. Det är på det här sättet som kunskap skapas. Både hos den enskilde och hos mänskligheten i stort.

Om man är elektriker så får man väl välja mellan att antingen inte veta, eller svälja förtreten och ställa en fråga som kan uppfattas som "dum". (Egentligen "oinsatt", och det är en helt annan grej än "dum", men dessa två begrepp misstas ofta för varandra, tyvärr).

Okunskap är en av våra främst egenskaper och drivkrafter, så jag slår hellre ett slag för att föra den ut i ljuset. Jag brottas dagligen och stundligen med min egen, vilket ju märks både i det här forumet och som sagt i andra sammanhang. (Att mina studenter sedan väljer ut just *den* artikeln för ett seminarium vi skall ha, är ju både lärorikt och lite elakt... :) Men jag sjunker med flaggan i topp! ;))
 
I
Om det gör något? Inte gör det mig nåt, men jag är å andra sidan inte expert på något heller. Jag kan dock förstå om det finns de som skulle vilja ha funktionen på forumet.
 
Det finns inga dumma frågor, men dumma människor!
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
ion skrev:
Om det gör något? Inte gör det mig nåt, men jag är å andra sidan inte expert på något heller. Jag kan dock förstå om det finns de som skulle vilja ha funktionen på forumet.
För mig blir det lite tårta på tårta. Man skall alltså kunna vara anonym för att kunna skydda sin anonyma identitet? :x
 
  • Gilla
mycke_nu och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.