817 716 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Har du något förslag på hur man ska göra i stället?Bananskalare skrev:
Hur vet du att ingen har påverkats av det som har skrivits i tråden på ett sånt sätt att de har vaccinerat sig?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Det var i kontexten att forskning kring mRNA-vaccin har pågått sen 90-talet och gällde alltså att virusvektorvaccinforskningen har pågått under lång tid och lett till att vaccin har tagit fram tidigare, till skillnad från mRNA-vaccinforskningen.blackarrow skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Ingen orsakH Harpgear skrev:
Det är det många som har gjort så det stämmer inte.H Harpgear skrev:
Det har skrivits mycket om nyheter om vaccinerna här så det var ju tråkigt att du inte har lärt dig något av det. Ändå mer nyheter finns förstås i nyhetstråden om coronaviruset..H Harpgear skrev:
Nej, det gör den inte eftersom folk, oavsett åsikt, nu vet så väldigt mycket mer än i början av tråden.H Harpgear skrev:
Det har ju förstås diskuterats förut och så vitt jag vet är det ingen av de som brukar skriva i tråden som tycker att ovaccinerade ska nekas vård. Vård är dock sällan helt gratis i Sverige oavsett vaccinstatus.H Harpgear skrev:
Ja eller medmänniskor som jag uttryckte det i inlägget innan. "Alla andra" kan jag undvika och skydda på annat sätt än mina nära och kära. Du vill gärna bestämma hur jag får uttrycka mig, är det moderskänslor eller vanlig härskarteknik?BirgitS skrev:
"Andras" version är nog mest vedertagen.Fairlane skrev:Och knappt 28% litar inte på de snabbutvecklade vaccinera. Nu kan det såklart ha ändrats under tiden som gått.
Det finns mig veterligen ingen entydig definition på en antivaxxer, men ser man fortfarande mRNA-vaccinerna som farliga och otestade, så är man enligt mig en antivaxxer, andra har säkert en annan definition.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Min minnesbild är att du var ute och åkte buss och det är ju verkligen inte att undvika och skydda alla de andra som åkte buss.M mickef skrev:
Du har ju skrivit att jag ska försöka förstå vad du menar. När jag gör det så blir det förstås frågor om jag har förstått det rätt, så vare sig moderskänslor eller härskarteknik. Hur ska du ha det, ska jag försöka förstå dig eller inte?
Just nu känns det som att du klagar på mig oavsett vad jag gör.
Jag slutade att åka kommunalt långt innan Sarspesten blev allmänt känd och anledningen var att folk nös och hostade utan hänsyn till medpassagerare. Så din minnesbild felar.BirgitS skrev:Min minnesbild är att du var ute och åkte buss och det är ju verkligen inte att undvika och skydda alla de andra som åkte buss.
Du har ju skrivit att jag ska försöka förstå vad du menar. När jag gör det så blir det förstås frågor om jag har förstått det rätt, så vare sig moderskänslor eller härskarteknik. Hur ska du ha det, ska jag försöka förstå dig eller inte?
Just nu känns det som att du klagar på mig oavsett vad jag gör.
Jag vill att du lägger fördomarna åt sidan och inte fultolkar inlägg som inte passar din agenda.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Vad menar du med Sarspesten?M mickef skrev:
Pest är en bakteriesjukdom
SARS är en virussjukdom och har inte förekommit sen typ 2004.
Ett exempel på obegripligheter i dina inlägg.
Var det inte du som rapporterade om hur få som hade munskydd på en buss?
Jag fultolkar inga inlägg, jag försöker med bästa vilja förstå vad du menar. Men om du skriver tydligare vad du menar så slipper jag och andra hålla på och tolka obegripliga inlägg.
Du klagar när jag frågar vad du menar med dina inlägg.
Du klagar när jag försöker förstå dina inlägg.
Så hur ska du ha det?
Ska jag ignorera allt som du skriver för att slippa mötas av klagomål hela tiden?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Nu har jag ingen källa mer än troligtvis SVT.BirgitS skrev:
Men jag har inte läst något annat än att det skillnaden är att vaccinerade smittar under kortare tid.
Du får gärna länka till din källa.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Du vet att det är viruset jag menar och med pesten inte en bakteriesjukdom utan spridningen.BirgitS skrev:Vad menar du med Sarspesten?
Pest är en bakteriesjukdom
SARS är en virussjukdom och har inte förekommit sen typ 2004.
Ett exempel på obegripligheter i dina inlägg.
Var det inte du som rapporterade om hur få som hade munskydd på en buss?
Jag fultolkar inga inlägg, jag försöker med bästa vilja förstå vad du menar. Men om du skriver tydligare vad du menar så slipper jag och andra hålla på och tolka obegripliga inlägg.
Du klagar när jag frågar vad du menar med dina inlägg.
Du klagar när jag försöker förstå dina inlägg.
Så hur ska du ha det?
Ska jag ignorera allt som du skriver för att slippa mötas av klagomål hela tiden?
Jag "rapporterade" om iakttagelser från bussar där få om ens någon bar munskydd, jag var inte någon av passagerarna.
Inledningen i ditt inlägg är exempel på härskarteknik.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Jag har många gånger under de senaste två månaderna länkat till de veckorapporter som UK Health Security Agency skriver och där det klart framgår att vaccin skyddar många mot sjukdom orsakad även av omikronvarianten, jag har även klistrat in bilder från dem (det börjar bli väldigt tjatigt):Bananskalare skrev:
https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-vaccine-weekly-surveillance-reports
Den studien som kom fram till att vaccinerades virus i luftvägarna i stor utsträckning har antikroppar på sig har det också skrivits om flera gånger sen i oktober, som i inlägg #7991 där det hänvisas till att det redan då hade skrivits flera gånger om den studien i nyhetstråden. Du får leta vidare i nyhetstråden om du vill gå vidare med det. Men det gäller alltså information direkt från en forskningsstudie som inte har gått via en journalist.