Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Är det inte dags att släppa taget om vaccinet nu?
Kanske växa upp....
Man är inte en sämre människa för att man tvekar eller ifrågasätter vaccinet. Det är dags att inse det. Eftersom ni är så desperata att alla ska vaccinera sig. Varför inte jobba på ett bra sätt att övertyga någon. Hittills har ni missat totalt.
 
P
H Harpgear skrev:
Klart jag vet att sjukdomen fortfarande finns, hade den själv för två veckor sedan, men pandemin är över.
Det ser faktiskt inte riktigt ut som det, även om det går lite.
Graf som visar dagliga nya bekräftade COVID-19-fall per miljon människor i utvalda länder över tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://ourworldindata.org/explorer...itivity=false&country=USA~GBR~CAN~DEU~ITA~IND
Man kan välja vilka länder man vill titta på i grafen.
 
Redigerat:
P
H Harpgear skrev:
Med min ödmjuka hållning så litar jag ej på dig, mina farhågor är att genterapi sitter till döden
Vilken genterapi syftar du på?
men coviden är ju över nu
Nej, det är den inte. En viss nedgång kan man se, men utan att hålla immuniteten uppe i befolkningarna riskerar vi att covid-19 blossar upp igen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Du har precis svarat på frågan.

Tänk att man inte kan ifrågasätta forskningen på vaccin.
Vad menar du med "forskningen på vaccin"?

Vad är ens det? Vaccin är en uppfinning. Tycker du det ska finnas "kritisk forskning" på röntgen också?
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Är det inte dags att släppa taget om vaccinet nu?
Kanske växa upp....
Man är inte en sämre människa för att man tvekar eller ifrågasätter vaccinet. Det är dags att inse det. Eftersom ni är så desperata att alla ska vaccinera sig. Varför inte jobba på ett bra sätt att övertyga någon. Hittills har ni missat totalt.
Om du slutar med dina halmgubbar (som att man är en sämre människa om man ifrågasätter vaccinet) så ska jag överväga att "släppa taget".

Visste jag inte bättre skulle jag kunna tro att du tycker att vi som anser att vaccin är en bra grej och uttrycker det är sämre människor, kanske rentav att vi är mindre värda?
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
P
J Jocke Best skrev:
Njae det var mer ett vändande på begreppen.
Titta gärna på något av hans program så får du dig nog ett gott skratt. Han är ganska rolig. Helt oavsiktligt.
:)
 
P pmd skrev:
Att riskera andras liv eller hälsa brukar vanligen inte betraktas som en uppoffring.
Nej men risken att utsätta nära och kära för smitta verkar vara högre för ovaccinerade, om jag har förstått saken rätt.
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Svara mig istället varför du reagerade som du gjorde?
Nu svarade du kanske på fel inlägg. Reagerade hur och när?
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
För mig finns det en uppenbar likhet. Båda är människor båda har samma rätt att leva.
Jodå. Tyvärr har dock inte båda kategorierna lika chans att leva.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men jag smittar även som vaccinerad....
Ja, hurså?
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tänk att man inte kan ifrågasätta forskningen på vaccin.
Jag har ju nyss förklarat att man kan det.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Man är inte en sämre människa för att man tvekar eller ifrågasätter vaccinet. Det är dags att inse det.
För mig är man en sämre människa om man inte vaccinerar sig. Det är dags att inse att vaccination är det bästa sättet att bekämpa covid-19.
 
P
timmelstad timmelstad skrev:
Om du slutar med dina halmgubbar (som att man är en sämre människa om man ifrågasätter vaccinet) så ska jag överväga att "släppa taget".
Det är inte en halmgubbe. En del av oss tycker att det är ett dåligt val att inte vaccinera sig[*]. Människor som gör dåliga val är sämre människor än dem som gör bra val.

[*] Modulo vettiga skäl, förstås. Eller "okorkade" skäl som någon uttryckte det.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Varför inte jobba på ett bra sätt att övertyga någon. Hittills har ni missat totalt.
De där 13% kommer aldrig ändra sig.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men sanningen är att det var relativt oprövat.
Även om grunden fanns så har man ändrat olika ämnen.
Alvedon var också relativt oprövat när det kom ut på marknaden. Men nu är det väl beprövat.
Men finns det något annat läkemedel som i fas 4 snabbt kom. Upp i miljoner?

Sen kan du vara lugn. Även om det var relativt oprövat så tycker jag att det är väldigt få som har tvekat att ta det. Så lugna ner dig. Q
Kom å tänka Astras vaccin det var helt nytt...
Det lades ju ner enorma resurser på forskning och tester för vaccinen. Det borde väl vara nedlagda mantimmar snarare än förfluten kalendertid som är ett mått på om det är beprövat eller ej.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.