817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Har du fakta på hur många ovaccinerade som beklagat sig över pass?Nissens skrev:
Jag ignorerar frågeställningen eftersom jag inte tycker att man ska resonera kring ett begrepp som antivaxxers försöker befästa som motpol till att man inte gillar den etikett man själv fått eftersom det antyder att det är vilsen ideologisk ställning att vara för vaccinering på samma sätt som det är att vara mot det.P pmd skrev:
Det är en meningslös fråga eftersom vaccin mot covid-19 är lika säkert som de rigorösa testerna visade.H Harpgear skrev:
50000 personer i ett kliniskt försök är ganska många. För Comirnaty deltog fler än 43000 personer, enligt BioNTechs presentation för potentiella investerare.Bananskalare skrev:
https://investors.biontech.de/static-files/53f0968a-279b-4f82-a2fc-d67dcb6e4e91
Du skrev att vaccinet (vilket vaccin, kan man fråga sig men vi kanske kan anta att du menade Pfizers och kanske även Modernas vaccin) var "relativt oprövat" när det började användas.
Relativt vad?
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Svara mig istället varför du reagerade som du gjorde?P pmd skrev:50000 personer i ett kliniskt försök är ganska många. För Comirnaty deltog fler än 43000 personer, enligt BioNTechs presentation för potentiella investerare.
[länk]
Du skrev att vaccinet (vilket vaccin, kan man fråga sig men vi kanske kan anta att du menade Pfizers och kanske även Modernas vaccin) var "relativt oprövat" när det började användas.
Relativt vad?
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Du har precis svarat på frågan.P pmd skrev:Det går att ifrågasätta forskning, men man kommer nog ingen vart om man ifrågasätter forskning om vaccin i allmänhet. (Med ifrågasätta menar jag i detta sammanhang "tvivla på nyttan").
Man har nog chans att komma längre om man ifrågasätter viss specifik vaccinforskning, men då får man visa att den forskning man ifrågasätter inte har lett till något vettigt resultat och troligen inte kommer att göra det heller.
(Ifrågasätta utan motivering kan man förstås alltid göra, men det är knappast meningsfullt).
Tänk att man inte kan ifrågasätta forskningen på vaccin.