Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
T thomas.ericson skrev:
Varför håller ni på och tjatar om detta här på Byggahus.se
KÄNNS INTE SÅ LITE UTANFÖR TOPIC, vad har detta med byggnation etc att göra.
Kanske kategorin ”Övrigt Off Topic” ger en viss ledning?;)
 
  • Gilla
Texan och 5 till
  • Laddar…
Vem är denna covid-19? Jag ska klippa hans tung
 
F
T thomas.ericson skrev:
Varför håller ni på och tjatar om detta här på Byggahus.se
KÄNNS INTE SÅ LITE UTANFÖR TOPIC, vad har detta med byggnation etc att göra.
Du läser i fel tråd!
 
Nissens
T thomas.ericson skrev:
Varför håller ni på och tjatar om detta här på Byggahus.se
KÄNNS INTE SÅ LITE UTANFÖR TOPIC, vad har detta med byggnation etc att göra.
Du har varit medlem här i 12 år, och har inte uppmärksammat förrän nu att det finns massor med ämnen här som inte har ett smack med bygge att göra!!??!!??
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
T.ex. "Jag är allergisk mot ägg", om det handlar om vissa influensavaccin.
Om man har medicinska skäl att avstå vaccinering har man väl inget val?
 
A
M mickef skrev:
Jag kunde möjligen ha avslutat med ett frågetecken men det var inte ironiskt. Det man fick lära sig i grundskoleåldern, på min tid, var att vaccin skyddade mot sjukdom och smittspridning, man fick i a f den uppfattningen och det fungerade antagligen med vaccinet då. Mina kommentarer ska ses i kontexten av Jocke Bests påhopp innan.
Jag känner att vi är överens om Covidvaccinets förtjänster och att alla förstår nyttan massvaccineringen har inneburit.
De som har avvaktat med vaccineringen av olika skäl måste behandlas med respekt. "Antivaxxare" har sina skäl vilket också ska respekteras men att ta den debatten leder ingen vart.
Det beror väl på. Den som ihärdar att 1+1=5 (en liknelse för vad vissa antivaxxare håller på med) och därmed visar total avsaknad av respekt för rena fakta och tycker dess åsikt ska lyssnas på och att andra ska ”ta debatten” tänker jag inte visa mycket respekt för.
 
  • Gilla
  • Wow
Texan och 5 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Oftast inte, men det kan nog uppstå misstanke om otillbörlig påverkan i en del specialfall.
helt rätt men det är ju därför det är så viktigt med peer-review av oberoende forskare
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Om man har medicinska skäl att avstå vaccinering har man väl inget val?
Jo, det är klart att man har. men man bör kanske konsultera läkare för att få ett bra underlag för sin bedömning av risk kontra nytta.
 
P pmd skrev:
Jo, det är klart att man har. men man bör kanske konsultera läkare för att få ett bra underlag för sin bedömning av risk kontra nytta.
Så är det, men om nyttan överstiger risken har man inget medicinskt skäl.
 
M mickef skrev:
Fel. Vi som fixade gymnasiet är, i stort sätt, av motsatt uppfattning.
Snacka för dig själv. Jag klarade gymnasiet väldigt bra och jag tycker inte samma som dig. Hur förklarar du det?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
T Tommynorskens skrev:
Snacka för dig själv. Jag klarade gymnasiet väldigt bra och jag tycker inte samma som dig. Hur förklarar du det?
Vad tycker du då?
 
T thomas.ericson skrev:
Varför håller ni på och tjatar om detta här på Byggahus.se
KÄNNS INTE SÅ LITE UTANFÖR TOPIC, vad har detta med byggnation etc att göra.
Frågan jag ställer mnig är varför du hänger upp dig på det? Ingen som tvingar dig att läsa tråden. Finns ett ”Övrigt Off Topic” så skall man väl får skriva om saker som INTE handlar om byggnation där eller hur?
 
P
M mickef skrev:
Så är det, men om nyttan överstiger risken har man inget medicinskt skäl.
Ja, då väljer man rimligen att vaccinera sig.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ja, då väljer man rimligen att vaccinera sig.
Alla skäl att avstå är korkade, om de inte är medicinskt grundade, om jag tolkar dig rätt?
 
P
Det skrev jag inte. Om man är eremit så är det kanske mer riskfyllt att ta sig till civilisationen för att vaccinera sig än att stanna kvar i sin eremitgrotta.
Det går inte att räkna upp alla korkade motiv för att inte vaccinera sig, eller alla bra skäl för att inte vaccinera sig.
 
  • Wow
Texan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.