Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
L LiteForce skrev:
Till och med han som skapat mRNA vaccinet DR Rober Malone och ja jag kan bevisa det om någon nu inte skulle tro det
Ja tack.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Fairlane
L LiteForce skrev:
Du har fullständigt fel DR Robert Malone är grundaren av mRNA vaccinet han bevisar det genom att han personligen äger alla patent detta kan inte ifrågasättas överhuvudtaget. I denna intervju bevisar han själv det.

[media]
Ok, jag tittade faktiskt på hela intervjun och han säger att han har 9 patent från slutet på 80-talet.
Är det därmed bevisat?
Jag har 10 patent på mRNA från året innan. Nu står det här, alltså bevisat?
Ska vi inte kräva lite mer i bevis?
Vad har han sen gjort de 30+ år efter det? Han tog patent för över 30+ år sen och det har aldrig använts förrän nu? Varför?

Du tänker ju själv, men varför tänker du inte ens på att han kanske inte talar sanning, utan tolkar detta som ett bevis?

Älskade delen med Ungerska spioner också, en fin krydda i konspirationen.
 
  • Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
P
S DanielF skrev:
Det enda jag tackar är Regeringsformen kap 2 § 6
Finns ingen anledning att tacka dryga vaccinpundare.
Har du aldrig någonsin vaccinerat dig?
 
P
B Bus1t skrev:
OM det i en bra värld var så att vi INTE hade monterat ner vården och vi inte har typ minst antal vårdplatser per 1000 personer i hela EU.. hade det varit berättigat att vaccinera 12-40åringar som är friska utan andra risker?
Dvs om vi kunde ta bort "belasta sjukvården" ur kalkylen - Hur ser det ut då?
Hur gör man för att förbättra sjukvården retroaktivt?

Med andra ord: ditt argument är inte ett argument för att inte vaccinera sig.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
B Bus1t skrev:
Men för att "spara vården" skall andra friska människor ställa upp för att avlasta med att ta sprutor.. solidaritet
Det är för att fortsätta att vara friska som friska människor bör vaccinera sig mot sjukdomar. Det är liksom hela poängen med vaccination.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Något svårförståeligt men att någon kallar sig själv för en uppfinnare eller liknande av något innebär inte att det är sant. I det här fallet finns det flera andra som har varit minst lika betydelsefulla när det gäller grundforskningen för mRNA-vaccin.
Jag förstår inte riktigt den dyrkan av Robert Malone som antivaxare uppvisar. Varför ser de Malone som en auktoritet om han har "uppfunnit" något som de inte vill använda?

Malone gjorde nydanande forskning om transfektion (införande i en cell) av mRNA med hjälp av en liposom (en sorts fettboll) som skyddar mRNA:t. Det var ett av de första stegen på vägen mot ett mRNA-vaccin.

På senare tid har Malone av oklar (eller kanske inte så oklar) anledning spridit desinformation om mRNA-vaccin. Han har också deltagit i försök som syftade till att få fram en medicin (terapeutiskt läkemedel) mot covid-19.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
P
S DanielF skrev:
Vilka restriktioner?
Jag bor ute på landet och slipper all människor.
Jag brukar ändå hålla avstånd till folk normalt sett när jag är ute och måste vistas bland människor.
Jag går inte på stora tillställningar och de bröllop och liknande som ställts in har jag klarat mig utan.
Jag är inte i behov av att resa, har rest mycket och trivs bra i Sverige.
Det finns faktiskt fler människor än du i Sverige. De flesta av dem bor i tätorter.
 
P
S DanielF skrev:
Ingen fara, vi har hemkörning från Coop, maten står vid dörren när man kommer hem. (y)
Bra strategi! Vi gör på samma sätt fast med hemkörning från ICA. Coop körde inte ut till oss ute i spenaten i början av pandemin, men nu tycks de göra det, så vi kanske ska prova Coop nån gång.
Även Systembolaget kör hem till oss. Mat och sprit. Vad mer behöver man? :D
 
P
A aka_the_barf skrev:
Allergiker vet ofta att dom inte kan ta något för att inte bli sjuka, lite skillnad när man inte vet om det.
Ja, det är mycket bättre att veta att man kan ta en spruta för att inte bli sjuk.
 
P
A aka_the_barf skrev:
man kan kika på statistiken men den betyder inte så mycket för den som drabbas.
Statistiken betyder mycket för att kunna bedöma risken för att drabbas.
Riskanalys handlar inte om att kolla med dem man känner för att gissa hur stor risk man själv löper. Inte alls.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
A aka_the_barf skrev:
Just nu har jag bättre skydd än vaccinerade då jag har fått covid. klarar man av en genomgången sjukdom är det alltid bättre än vaccin..
Det låter jättebra!
om man inte dör då vill säga.
Äsch, en petitess! En sån liten, men besvärlig, detalj kan väl ingen behöva bry sig om?
Förresten vad hände med flock immuniteten? Det är över 80% vaccinerade i sverige, är det för lite?
Eftersom vi har en ny variant i omlopp som inte vaccin biter lika bra på, så har det blivit besvärligare att uppnå flockimmunitet.
Ett bra sätt att hindra nya varianter att få fäste är att höja vaccinationsgraden.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
A aka_the_barf skrev:
Tror inte vi har covid vid 2027, det bör då vara utrotat.
Hur ska det gå till?
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Influensa-vaccin ges varje höst till de som vill och skyddet mot influensasjukdom sett till hela säsongen ligger ju normalt kring 50 % och är därmed rätt dåligt efter 6 månader men eftersom smittspridningen av influensa i stort sett upphör under sommaren så gör det inget. Skyddet mot allvarlig sjukdom är högre men det är många äldre som avlider av influensa fast de är vaccinerade. Men trots alla dessa problem är det många som väljer att vaccinera sig mot influensa varje år.
Jag vaccinerar mig mot säsongsinfluensa varje senhöst. Det brukar bli i början av december eftersom jag inte är tillräckligt gammal för att vara prioriterad. Så har jag gjort i flera år eftersom jag avskyr att vara sjuk. Redan en vanlig förkylning är något som jag mycket gärna slipper.

En årlig vaccination mot covid-19 skulle jag inte ha ett dugg emot. Även ett kortare intervall skulle vara helt OK för min del för att slippa bli sjuk.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
1 miljard doser på 1 år räcker väl inte som bevis för mRNA vaccinets effektivitet och tiden räcker inte för att avgöra eventuella långtidseffekter 5 år bort enligt vaccinmotståndarna, men accepteras detta fortare i den gruppen så är jag glad för det.
9.46 miljarder doser tycks inte heller räcka. Det gäller dock alla sorters covid-vaccin som används och inte bara nmRNA-vaccin, men jag har inte hört något om att antivaxers gärna vill vaccinera sig med de vaccin som inte är baserade på mRNA.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
L LiteForce skrev:
Det fins butiker, gym, mm där ägarna säger nej till vaccinbevis vilka kommer att blomstra och dra in stora vinster på att släppa in även utan bevis ju mer restriktioner det blir ju mer pengar tjänar dessa företag.
Jag tycker att det är omoraliskt (det betyder "dålig stil" med modernt språkbruk) att tjäna pengar på andras olycka.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.