Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
L LiteForce skrev:
Det är ju därför man lyssnar på experter som DR Robert Malone videon jag delade exempel vis som skapat mRNA teknologin. Bättre kunskap än det han har som arbetat fram teknologin och arbetat med detta i 30år fins inte.
Fast det påståendet är felaktigt. Robert Malone deltog som du säger i forskningen på detta för 30 år sen men har inget med framtagandet av dagens mRNA-vaccin att göra. Han är alltså ingen expert i området. Du vet väl att han vaccinerat sig med mRNA-vaccin f ö?

• Gilla
Klacken och 5 till
  • Laddar…
L LiteForce skrev:
Det är ju därför man lyssnar på experter som DR Robert Malone videon jag delade exempel vis som skapat mRNA teknologin. Bättre kunskap än det han har som arbetat fram teknologin och arbetat med detta i 30år fins inte.
Fel igen. Han har inte skapat någon mRNA teknik. Han har varit med med många andra och utvecklat vilket inte är samma sak.

• Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
L LiteForce skrev:
Så när du kollar på en ny bil och läser vad 100 experter skriver, och 98 av de skriver att bilen är bra och 2 skriver att biltillverkaren lurar kunderna genom att påstå att det behövs en specifk (dyr) olja i den, när det går lika bra med olivolja, så väljer du att tänka själv och litar på de två med en avvikande åsikt?

• Gilla
kashieda och 9 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tillräckligt många blir allvarligare sjuka av sjukdomen än av vaccinet. Har du läst utredningen som Fohm gjorde och Barnläkarföreningens uttalanden?

Menar du just att deras immunsystem blir bättre av vaccineringar och sjukdomar?
I Storbritannien gör man en annan bedömning i alla fall. "UK’s joint committee on vaccination" avråder från vaccinering av barn under 15 år. Uppenbarligen finns det något som gör att det inte är en självklarhet att vaccinera friska barn.

snuttjulle snuttjulle skrev:
Du lägger "lite tid" vilket fungerar när det gäller köp av bil. Men kan det tänkas att du läser det en expert har skrivit eller läser du tillverkarens fulla papper? Gissar att det är det förstnämda att du litar på det system vi har med konsumenten rätt och vad andra skriver om bilen. På samma sätt är det med vaccin. Finns försökringar och en massa kunnigt fort som skriver om detta. Men de man tydligen ska lyssna på enligt dig det är de få som skriver dåligt om detta. Och det är där problemet ligger. Att läsa på för att kunna ta ett eget beslut i varje sak fungerar inte utan man måste lita på andra till det stora beslutet och bara skumma lite på ytan fr att kunna ta beslut som typ har med vilken motor man vill köpa men inte gå in på bromsar.
För att människor överhuvudtaget ska kunna fatta ett beslut exempelvis för eller emot Vaccinering behöver man både positiva saker och negativa saker om det. Om människor inte får ta del av all information utan bara får fördelarna och det som är bra med det är det ju omöjligt att göra ett val där man tagit del av de negativa konsekvenserna av det valet. Därför är det lika viktigt att det det som är dåligt med vaccinet kommer fram så att människor får kännedom om det och kan ta med sig även dessa när man gör sitt val.

• Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
FG FG skrev:
I Storbritannien gör man en annan bedömning i alla fall. "UK’s joint committee on vaccination" avråder från vaccinering av barn under 15 år. Uppenbarligen finns det något som gör att det inte är en självklarhet att vaccinera friska barn.
Vet inte vad det är för grupp du syftar på men det är detta som gäller där:
This winter all children aged 12 to 15 years are being offered 2 doses of the COVID-19 vaccination.
https://www.gov.uk/government/publi...hildren-and-young-people-guidance-for-schools

Fairlane
L LiteForce skrev:
För att människor överhuvudtaget ska kunna fatta ett beslut exempelvis för eller emot Vaccinering behöver man både positiva saker och negativa saker om det. Om människor inte får ta del av all information utan bara får fördelarna och det som är bra med det är det ju omöjligt att göra ett val där man tagit del av de negativa konsekvenserna av det valet. Därför är det lika viktigt att det det som är dåligt med vaccinet kommer fram så att människor får kännedom om det och kan ta med sig även dessa när man gör sitt val.
Jag håller med om att både positiva och negativa aspekter ska med och helst vägas mot varandra.
Risk för dödsfall med/utan vaccin samt av själv vaccinet
Risk för svår sjukdom med/utan vaccin samt av själva vaccinet
Risk för långvariga problem med/utan vaccin samt av själva vaccinet.

Däremot ska man inte ta med "nackdelar" som är rent humbug eller komma med alternativ som inte har någon som helst dokumenterad effekt. Båda dessa sakerna brukar vaccinskeptikerna släpa fram konstant, vare sig det är Ivermektin, 5G, D-vitamin, etc etc.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 10 till
  • Laddar…
BirgitS
L LiteForce skrev:
Räcker bra att läsa vanliga media med andra ord för det skrevs jättemycket om blodkoagulationsrubbningarna i våras, det är har skrivits om hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation och en hel radda med andra biverkningar under förra året och senast idag skriver SVT om att Läkemedelsförsäkringen har betalat ut pengar till folk som har fått vaccinbiverkningar.

• Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Så när du kollar på en ny bil och läser vad 100 experter skriver, och 98 av de skriver att bilen är bra och 2 skriver att biltillverkaren lurar kunderna genom att påstå att det behövs en specifk (dyr) olja i den, när det går lika bra med olivolja, så väljer du att tänka själv och litar på de två med en avvikande åsikt?
Jag fördrar att lyssna både på experter & Medmänniskor som faktiskt köpt bilen jag är intresserad av. Då får man ofta en väldigt bra bedömning totalt sett.

Intressant undrar vart allt det här med vaccinet slutligen kommer att leda till. Jag tror numera mer på naturlig immunitet än fortsatta vaccineringar.

L LiteForce skrev:
Jag har ingen aning om hur regionen tänker vad avser post covid eller vem dom hämtar sin information från. Jag visste heller inget om någon ny post-covid mottagning förens du tog upp det vilken är en nyhet för mig. Men innebär det per automatik att det är massor med post-covid fall ? I Amsterdam exempelvis filmades mängder med tomma covid sjukvårds byggnader som aldrig användes eller kom till användning varför investerades det i det ?

Ingenting som har med covid att göra är skrivet i sten särskilt länge det kommer ju ny information ständigt. 2 sprutor blir 3 sprutor som blir 4 sprutor mutationer osv. Problemet är också tycker jag att vanlig media, myndigheter går ut med informationen som sedan visar sig inte stämma och ändras hela tiden vilket skapar förvirring sen täcker inte media det negativa med vaccinet, restriktionerna, protesterna och jag tror att dom inte får det heller på grund strikta avtal varför kan man ju i alla fall fråga sig. Var och en får i vart fall ta ställning om hur viktigt argument, risk man tycker post-covid är för att ta sprutan men för min del är det inget argument att välja vaccinet för barn och unga friska som ändå har mycket låg risk.

Du ställer tre frågeställningar vilket jag väljer att inte besvara.

Du är en riktig rolig kokosnöt!

R
L LiteForce skrev:
Intressant undrar vart allt det här med vaccinet slutligen kommer att leda till. Jag tror numera mer på naturlig immunitet än fortsatta vaccineringar.
Så du tycker att man ska bli sjuk för att slippa bli sjuk? Låter korkat.

• Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
B Bus1t skrev:
SIR
Tack!

Just nu tycker jag det ser ut som att 21 av 97 inte tillhör någon riskgrupp.
https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vtfstart med resp. utan valet Riskgrupp - Ingen
Personalen där skulle nog vara väldigt glada om de hade sluppit de där 21.

Av de som inte tillhör någon riskgrupp är minst 71 % ovaccinerade. Så uppenbarligen en oproportionerligt stor andel ovaccinerade som inte tillhör någon riskgrupp som läggs in på IVA. Ser man bara på män är det minst 79 %.
https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid

Med tanke på att 67 av 97 IVA-inlagda i år är män så borde manligt kön betraktas som en riskgrupp och alla män bör därför vaccinera sig.

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
L LiteForce skrev:
Men mycket bra att börja med vaccinering för att få ned risken att bli allvarligt sjuk eftersom sjukvården har sådana stora problem och en massa folk får inte den vård de behöver.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
L LiteForce skrev:
Jag fördrar att lyssna både på experter & Medmänniskor som faktiskt köpt bilen jag är intresserad av. Då får man ofta en väldigt bra bedömning totalt sett.
Och varför lyssnar du så lite på folk som har vaccinerat sig?
Enligt dig får man då ofta en väldigt bra bedömning totalt sett.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.