Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
V vanpire skrev:
Intressant, vilka andra alternativ finns det som skulle kunna stoppa pandemin? och du ser det som en bonus att bli drabbad av sjukdom?
’Om du hade tagit dig tid att lyssna på hela intervjun med DR Robert Malone hade du också fått veta det. Läkemedelsföretagen håller inne med den information för att det skadar deras intresse så det är nedtystat för närvarande om jag förstod det hela rätt.

jag ser det inte som en bonus att bil sjuk. jag sa och menade Om man nu blir sjuk är bonusen senare när man är frisk i gen immunitet.

• Haha
RoAd
  • Laddar…
Fairlane
L LiteForce skrev:
Om du hade tagit dig tid att lyssna på hela intervjun med DR Robert Malone hade du också fått veta det. Läkemedelsföretagen håller inne med den information för att det skadar deras intresse så det är nedtystat för närvarande om jag förstod det hela rätt.
Du menar att läkemedelsbolagen har en enkel lösning för detta, men de vill hellre sälja vaccin?

L LiteForce skrev:
’Om du hade tagit dig tid att lyssna på hela intervjun med DR Robert Malone hade du också fått veta det. Läkemedelsföretagen håller inne med den information för att det skadar deras intresse så det är nedtystat för närvarande om jag förstod det hela rätt.

jag ser det inte som en bonus att bil sjuk. jag sa och menade Om man nu blir sjuk är bonusen senare när man är frisk i gen immunitet.
Och allt han säger är sant? Det mesta han sa under den första delen var uppgifter som inte går att verifiera.
Eftersom jag inte tänker lyssna på den fortsatta intervjun så kanske du kan upplysa mig om vad han sa? Och vilka sanningar om vaccinet är det du talar om i dina tidigare inlägg?

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
L LiteForce skrev:
Men nu när mycket mer sanningar om vaccinet kommer fram samt att det även fins potentiella allternativ som rent av skulle kunna stoppa hela pandemin är det för mej inga fler sprutor som gäller
Att alla blir smittade av omikron stoppar inte pandemin mer än att alla är vaccinerade. Det kommer att komma nya varianter där även de som har haft omikron blir sjuka på nytt. De må ha ett skydd mot allvarlig sjukdom (i alla fall ett par år kanske) men det har ju även de som är vaccinerade.

Däremot är det ju stor risk för en överbelastad vård som drabbar alla som behöver vård om omikron sprids utan begränsningar. För vården är det ju mycket bättre att fler tar en tredje dos än att alla blir sjuka.

• Gilla
fiskbuggaren och 6 till
  • Laddar…
J
  • Gilla
Tommynorskens och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
V vanpire skrev:
Och allt han säger är sant? Det mesta han sa under den första delen var uppgifter som inte går att verifiera.
Eftersom jag inte tänker lyssna på den fortsatta intervjun så kanske du kan upplysa mig om vad han sa? Och vilka sanningar om vaccinet är det du talar om i dina tidigare inlägg?
Jag lyssnade igenom intervjun för att höra det hela, men det finns inget svar där.
Det han säger i andra halvan handlar delvis om delstaten Uttar Pradesh i Indien och hur man arbetade med olika paket tidigare med fantastiska resultat... Det ryktas om att paketen innehöll Ivermektin, men det är hemligt. USA president Biden och Indiens Preminärminister Modi träffades och sen beslutades det att innehållet skulle hållas hemligt. Sen kommer lite svammel om masshysteri i Tyskland på 30-talet etc, dvs, de flesta markörerna för konspirationsteorier är uppfyllda.

Indien har stor smittspridning nu, samtidigt som man sitter på en lösning som man inte vill använda?! Nja. jag är rejält skeptisk.

• Gilla
pmd och 7 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Ok, men vad har det med vad jag skrev att göra?

Ja, och jag kommenterade (hade åsikten) att jag tycker din idé låter korkad. Vad är problemet?

Jag ser att det blev fel och att svaret till dig inte är rätt jag har lyckats feltolka dig. Jag ber i vart fall om ursäkt för detta.

Nej jag tycker inte att man ska söka att bli sjuk men blir man sjuk så är det ju så och bonusen man får efter sjukdom är ju immunitet. Jag respekterar också dom som kan tänka sig ett liv med vaccinet men för mig är det inte frihet eller ett alternativ. Jag hoppas detta bättre svarar på det du faktiskt skrev.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Fairlane
Fairlane Fairlane skrev:
Jag lyssnade igenom intervjun för att höra det hela, men det finns inget svar där.
Det han säger i andra halvan handlar delvis om delstaten Uttar Pradesh i Indien och hur man arbetade med olika paket tidigare med fantastiska resultat... Det ryktas om att paketen innehöll Ivermektin, men det är hemligt. USA president Biden och Indiens Preminärminister Modi träffades och sen beslutades det att innehållet skulle hållas hemligt. Sen kommer lite svammel om masshysteri i Tyskland på 30-talet etc, dvs, de flesta markörerna för konspirationsteorier är uppfyllda.

Indien har stor smittspridning nu, samtidigt som man sitter på en lösning som man inte vill använda?! Nja. jag är rejält skeptisk.
Jag glömde bort att sjukvården tydligen har ekonomiska intressen av att patienterna har Covid-19, så om en person kommer in till sjukhuset, skjuten i huvudet, så testar man för Covid-19 och är det positivt så så skriver man det som dödsorsak... På direkt fråga från intervjuaren om det hade hänt, så svarade han inte helt klart utan mumlade något om att det ska registreras så.

Konspirationsgalning är min slutsats. Han må ha varit en av många som arbetat med mRNA och han må ha kompentens inom det området, men nu var det bara rena konspirationteorier, inte ett ord om själva viruset, eller vaccinernas förmåga att skydda mot det.

• Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
L LiteForce skrev:
Nej jag tycker inte att man ska söka att bli sjuk men blir man sjuk så är det ju så och bonusen man får efter sjukdom är ju immunitet.
Om man låter bli att ta ett vaccindos som man blir erbjuden och det i ett läge med stor smittspridning så har man valt något som är väldigt likt "söka att bli sjuk". Även efter vaccinering får man immunitet på samma sätt.

L LiteForce skrev:
Jag respekterar också dom som kan tänka sig ett liv med vaccinet men för mig är det inte frihet eller ett alternativ.
Det finns mer än två alternativ, det finns andra val än att inte vaccinera sig något mer alls dvs. hålla på och bli sjuk varje är eller så, och vaccinera sig varje år.

Just nu är det bra med en tredje dos för att inte bli sjuk samtidigt som väldigt många andra eftersom det leder till att vården blir överbelastad, dvs. sämre vård för alla som behöver vård oavsett orsak, men det betyder ju inte att man måste fortsätta vaccinera sig varje år. Förhoppningsvis så kommer ju någon sorts grundimmunitet, pga. vaccinering och sjukdom, göra att vi inte får några sådana har stora vågor i framtiden och då kan man ju låta bli att vaccinera sig.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du menar att läkemedelsbolagen har en enkel lösning för detta, men de vill hellre sälja vaccin?
’ja det är så jag uppfattade informationen.

L LiteForce skrev:
Det är ju därför man lyssnar på experter som DR Robert Malone videon jag delade exempel vis som skapat mRNA teknologin. Bättre kunskap än det han har som arbetat fram teknologin och arbetat med detta i 30år fins inte.
Mjaaa, risken är stor att du går på fel källor och litar s.k "experter" som inte är de främsta eller ens inom rätt område. Stor risk att beslutet baseras på helt galna fakta då!

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
Jag har inte vaccinerat mig för att jag inte får göra det ännu. Längtar så efter den tredje dosen :heart:

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Att alla blir smittade av omikron stoppar inte pandemin mer än att alla är vaccinerade.
Ingen medicin kommer att stoppa pandemin, utan pandemin kommer att vara slut när våra politiker bestämmer att den är det.

Om alla blir smittade av omikron kommer de flesta att få immunitet som håller x antal månader eller år. Samma gäller dom som vaccineras, vaccinerna håller ett visst antal månader. Sedan kommer det att komma nya varianter, precis som med influensan.

När immuniteten (naturlig eller via vaccin) gått ner så kan man bli smittad igen, men troligtvis blir folk mildare sjuka nästa gång. Detta kommer alltså bli till en vanlig influensa. Sedan är det upp till politikerna att besluta när pandemin är över.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S SnickareHobb skrev:
Ingen medicin kommer att stoppa pandemin, utan pandemin kommer att vara slut när våra politiker bestämmer att den är det.

Om alla blir smittade av omikron kommer de flesta att få immunitet som håller x antal månader eller år. Samma gäller dom som vaccineras, vaccinerna håller ett visst antal månader. Sedan kommer det att komma nya varianter, precis som med influensan.

När immuniteten (naturlig eller via vaccin) gått ner så kan man bli smittad igen, men troligtvis blir folk mildare sjuka nästa gång. Detta kommer alltså bli till en vanlig influensa. Sedan är det upp till politikerna att besluta när pandemin är över.
Förkylning. En vanlig förkylning. SARS-CoV-2 är som namnet antyder inget influensavirus.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S SnickareHobb skrev:

Jag gissar att det fortsatt kommer finnas individer som propsar på att alla skall vaccinera sig även om det blir milt i paritet med vanlig influensa framöver. "För vårdens skull".. det handlar om barn osv.

• Gilla
SnickareHobb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.