Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
J
S Surly skrev:
Ett exempel är risken för myokardit som tagits upp tidigare och viftats bort lite för lättvindigt tycker jag. Enligt en studie från Hong Kong var incidensen hos män (medianålder 15,25 år) 5,57 och 37,32 per 100000 efter första respektive andra dosen, alltså totalt nästan 43 per 100000 vaccinerade med Pfizer Biontech. Det vaccin som rekommenderas till barn om jag inte fått det om bakfoten.
Det låter kanske inte så farligt men enligt denna så uppskattas incidensen vanligtvis vara 10-20 per 100000. Dessutom kan man läsa följande angående dödligheten av myokardit: "Depending on the cause and extent of myocardial damage, the mortality rate is up to 20% at 1 year and 50% at 5 years."
Jag tycker inte att det är orimligt att räkna med de kommande dödsfallen när man gör en risk/nytta-bedömning.

Och om incidensen efter en eventuell 3:e dos vet vi väl inte än så det kan ju bli än värre.
Här har du en sammanfattning av myokardit efter covid19-vaccination i USA.

https://www.cdc.gov/vaccines/acip/meetings/downloads/slides-2021-11-2-3/04-COVID-Oster-508.pdf

Generellt milda fall (se blodprovet BNP samt måttet EF som är hjärtsviktsmarkörer, båda i stort sett normala), inga säkerställda dödsfall i detta materialet, 91% återhämtat sig inom 3 månader.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Hur många är ”mängder”?




Med vilka skulle dessa avtal vara skrivna?

Det tror jag inte stämmer för fem öre.
Avtal är skrivna med Läkemedelsföretagen så även Sveirge.
 
  • Gilla
De stream
  • Laddar…
J
D De stream skrev:
[länk]
Va? Vad är det där för dynga :crysmile:
 
D De stream skrev:
[länk]
Om du bara tänker länka en massa suspekta URL:er utan att ens tala om vad som finns på dem kommer förstås ingen att klicka på dem.
 
  • Gilla
pmd och 7 till
  • Laddar…
D De stream skrev:
Hur vet du det?
Grundläggande nätvett.
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
D De stream skrev:
Hur vet du det?
Sitter du själv och klickar runt på slumpmässiga länkar som helt nya användare postar på internetforum?
 
  • Gilla
skogaliten
  • Laddar…
Och du tycker inte att en kort beskrivning av innehållet i respektive länk hade varit på sin plats?
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
D De stream skrev:
Trådens rubrik är Varför har du inte vaccinerat dig, så man kan ju anta att länkar förmodligen handlar om just sådant som ger indikationer på varför man ej bör vaccinera sig. Är det långsökt för dig?/er.
Om man har något viktigt att säga, brukar det ligga i ens intresse att få så många som möjligt att lyssna. Att då inleda med en lång rad foruminlägg som endast innehåller suspekta URL:er, utan någon sammanfattning om vad de innehåller eller så, ger ingen vidare bra magkänsla. Ingen som har ett uns nätvett klickar hejvilt på okända länkar.
 
  • Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
Då vet du inte mycket om diktaturer!
 
D De stream skrev:
Det är väl bara klicka på länken så ser du vad det handlar om/ är det för jobbigt för dig?/er
Man klickar inte på främmande länkar utan att det föregås av en beskrivning av vad länken innehåller.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
D De stream skrev:
Du låter lite som en diktator.
För att jag vill undvika virus och phishing???
 
  • Gilla
MaxHugo och 2 till
  • Laddar…
KristinaRT
D De stream skrev:
Obs! Detta är inget vaccin, försök att förkovra dig, I ett vaccin så finns rester av dna från själva sjukdommen Dvs inte ett helt aktivt fungerande virus exemplar. Det i sin tur reagerar kroppen på som ett riktigt angrepp och bildar försvar.

Vad som finns i dessa Mrna sprutor är koder till att få dina egna celler att producera ett syntetist spikprotein som sedan åker iväg och sätter sig på dina organ. Altså får din kropp att producera ett aktivt spikprotein som är giftigt för oss vad jag har förstått.
Nu är jag ej läkare eller expert så ta dig tid att hitta rätt information och dela med dig om du vet något jag missat,
Vacciner är läkemedel som ges för att förebygga infektionssjukdomar (läkemedelsverket.se).

Vaccin (en bildning till latin vaʹcca ’ko’), preparat som används för att framkalla immunitet mot en viss infektionssjukdom. (NE.se)

vacc·in [vaksi´n] substantiv ~et; pl. ~er hellre än ~ • preparat som tillförs kroppen för immunisering (Svenska.se dvs saol)
 
  • Gilla
Kicki_B och 2 till
  • Laddar…
D De stream skrev:
Hur vet du det?
Bl a därför att du är lite okänd här på forumet med få inlägg...
 
D De stream skrev:
A men du bara gissar du vet ju inte mycket om det ändå.
Nä, precis, du är okänd
 
D De stream skrev:
precis som ett covid19 virus haha
Betydligt mera känt det, vi lever nog i olika världar du och jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.