817 098 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Absolut, andelen måste ju jämföras med vaccinationsgrad o då blir ju faktiskt argumenten för vaccinpass ännu mer felaktiga.BirgitS skrev:
Vilket också nu fler o fler smittskyddsexperter medger.
https://sverigesradio.se/artikel/professorns-kritik-mot-vaccinpass-ger-en-falsk-trygghet
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Ja, det finns ju en anledning till varför vaccinpassen inte infördes mer i Sverige i december. I november diskuterades ju om de skulle användas på restauranger, gym m.fl. ställen.P pegr skrev:
Jag ställer frågan varför vaccinpass öht finns kvar.BirgitS skrev:
Det här är ju information som man vetat om i flera månader, inga större skillnader i andelar direkt.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Ja, dessa struntar jag helt i, men nästa steg talas det ju om handelsplatser och det är ju en benämning som kan leda till vad som helst typ.T tergo skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Så länge som det var deltavarianten så såg man ju att vaccinerade insjuknade betydligt mindre än ovaccinerade under flera månader efter andra dosen, se #12210 om skillnaden när det gäller symtomatisk sjukdom efter vaccinering beroende på om det är delta eller omikron.P pegr skrev:
Detta är återigen ett bevis på att regeringen/myndigheterna är senfärdig. Alla analyser görs på "gammal" data vilket gör att restriktioner och andra åtgärder är vid införandet inte längre relevant. Jag gillar att man kollar avloppsvatten, finns kanske andra möjligheter att tidigare hitta data som man kan ta besluten på istället.P pegr skrev:
Vilken media du följer hoppas jag du själv som individ tar ställning till. Jag delar i vart fall dessa som jag tittat på det fins naturligtvis många fler källor till information på nätet detta är bara några. Internet tror jag kommer att bli mer och mer som dom kallar det med ett finare ord censurerat och yttrandefrihet på nätet kommer därför att blir mer och mer inskränkt och riktad där mycket filtreras och olämplig information tas bort för att skydda mot det man flitigt också har hittat ett fantastiskt ord för missinformation och desinformation när den egna intressefrågan hotas man kan ju själv ställa sig frågan vems intressen som troligast kommer att skyddas och vem som bestämmer om det är missinformation, desinformation om saken inte är bevisad. Hur kommer det att se ut om människor bara får den information som är vinklad och gynnar den ena sidans sakfråga ? Varför vill man kontrollera & styra informationsflödet till folket ? Information på internet ska vara fritt för alla både om det fins negativt & positivt så att man själv som individ kan ta ställning för eller emot. det är i vart fall vad jag tycker.K Klacken skrev:
https://youtu.be/LwAuSDQX_OY
https://youtu.be/gmy8znrLPc0
L LiteForce skrev:Vilken media du följer hoppas jag du själv som individ tar ställning till. Jag delar i vart fall dessa som jag tittat på det fins naturligtvis många fler källor till information på nätet detta är bara några. Internet tror jag kommer att bli mer och mer som dom kallar det med ett finare ord censurerat och yttrandefrihet på nätet kommer därför att blir mer och mer inskränkt och riktad där mycket filtreras och olämplig information tas bort för att skydda mot det man flitigt också har hittat ett fantastiskt ord för missinformation och desinformation när den egna intressefrågan hotas man kan ju själv ställa sig frågan vems intressen som troligast kommer att skyddas och vem som bestämmer om det är missinformation, desinformation om saken inte är bevisad. Hur kommer det att se ut om människor bara får den information som är vinklad och gynnar den ena sidans sakfråga ? Varför vill man kontrollera & styra informationsflödet till folket ? Information på internet ska vara fritt för alla både om det fins negativt & positivt så att man själv som individ kan ta ställning för eller emot. det är i vart fall vad jag tycker.
[media]
[media]
[media]
[media]
[media]
[länk]
[länk]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
L LiteForce skrev:Vilken media du följer hoppas jag du själv som individ tar ställning till. Jag delar i vart fall dessa som jag tittat på det fins naturligtvis många fler källor till information på nätet detta är bara några. Internet tror jag kommer att bli mer och mer som dom kallar det med ett finare ord censurerat och yttrandefrihet på nätet kommer därför att blir mer och mer inskränkt och riktad där mycket filtreras och olämplig information tas bort för att skydda mot det man flitigt också har hittat ett fantastiskt ord för missinformation och desinformation när den egna intressefrågan hotas man kan ju själv ställa sig frågan vems intressen som troligast kommer att skyddas och vem som bestämmer om det är missinformation, desinformation om saken inte är bevisad. Hur kommer det att se ut om människor bara får den information som är vinklad och gynnar den ena sidans sakfråga ? Varför vill man kontrollera & styra informationsflödet till folket ? Information på internet ska vara fritt för alla både om det fins negativt & positivt så att man själv som individ kan ta ställning för eller emot. det är i vart fall vad jag tycker.
[media]
[media]
[media]
[media]
[media]
[länk]
[länk]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder