Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, han är fortfarande inte uppfinnaren av mRNA-tekniken. Sök på hans namn i tråden så hittar du inlägg som berättar sanningen om honom.
Jag har sökt och hittar inget, resultatet av sökningen ser du här:
Skärmdump av diskussionstråd om Covid-19 vaccin med fyra inlägg och länkar relaterade till Robert Malone.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS BirgitS skrev:
Inget av villkoren till vaccintillverkarna handlar om att granska rapporterna om biverkningar utan det är ju något som läkemedelsverken i olika länder samt EMA gör.
Och på vilket sätt förändrar detta min och andras oro för att vaccineras?
 
  • Gilla
De stream
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Långtidsproblem? Hur vet du det?
Postcovid får man när man har symtom efter minst 3 månader efter att man har varit sjuk. Det verkar gälla 1-10 % och ger alltså upphov till mycket långvariga sjukskrivningar.

Hur många har har haft kvarvarande symtom under minst 3 månader efter vaccinering?
Om det var i storleksordningen av som alla som har fått postcovid skulle det ha rapporterats om det i medla och det skulle ha märkts i sjukskrivningsantalet. Eller hur?
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
T Texan skrev:
Jag tycker inte det är relevant att svara på dina frågor då det inte tillför något i debatten hur mina personliga val ter sig.
Dock intressant med alternativ och om de sen följs upp precis som man gör med alla andra läkemedel så tror jag att det är väldigt många som skulle känna sig trygga med att bli injecerad.
Jag tolkar det som att den sista delen besvarar den tredje frågan, hur du tror andra tänker, så det var ju bra så.

Tråden heter ju "Varför har ni inte vaccinerat er mot covid-19?" så dina personliga tankar kunde ju varit intressanta för tråden, men men.

Jag får åtminstone känslan att argumentet "vaccinet är ju inte godkänt, utan villkorat" inte är så väsentligt eftersom du nog inte vaccinerat dig även om man strykt ordet villkorat.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Och på vilket sätt förändrar detta min och andras oro för att vaccineras?
Du skrev:
T Texan skrev:
Det är väl inte alls konstigt, få fram slutrapporterna och godkänn vaccinet!
Och det är bara det jag har svarat på. Den slutrapport du efterfrågade har alltså inget att göra med godkännandet av vaccinet.

Så vad är det mer som du hakar upp dig på när det gäller det villkorade vaccinet?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hur många har har haft kvarvarande symtom under minst 3 månader efter vaccinering?
Om det var i storleksordningen av som alla som har fått postcovid skulle det ha rapporterats om det i medla och det skulle ha märkts i sjukskrivningsantalet. Eller hur?
Jag vet inte och inte du heller! Förmodligen inte Läkemedelsverket heller eftersom de är ganska långt ifrån färdiga med uppföljningar av alla biverkningsrapporter. Media vet definitvt inte, de har bevisat att de inte har förmåga att kritiskt granska något, tyvärr!
 
  • Wow
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
T Texan skrev:
Med tanke på att uppfinnaren av mRNA-tekniken Robert Malone själv varnar för att det inte finns data som visar om vaccinen är säkra.
Han påstår att det är han som är uppfinnaren.
Jag påstår att det är jag som uppfinnaren av mRNA tekniken och jag säger att det finns data som visar att vaccinen är säkra.

Så nu har du två personer som själva påstår sig vara uppfinnaren. Jag misstänker att du kommer anse att jag pratar strunt (helt korrekt) och att Robert Malone säkert talar sanning (baserat på vad mer än att han själv påstår det?) fast vi gör samma påstående utan bevis.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Jag har sökt och hittar inget, resultatet av sökningen ser du här:
[bild]
Sök på bara Malone i stället och då får man upp t.ex.
#9864
#7092
#5573
 
Fairlane
D De stream skrev:
Ja alla hyllar väl Dr Mengele??
Jag tror att ytterst få ser Dr Mengele som en bra representant för läkarkåren. Han var ju väldigt ensam, medan en väldigt stor majoritet av världens läkare ansåg/anser att han inte var vettig.

Så varför skulle det helt plötsligt vara vettigt att hitta udda läkare som motsäger 99% av övriga läkare och tycka att det är de man ska lyssna på?

Sen en liten fråga om dig. Du har precis registrerat ett konto här på ByggaHus och hamnat i denna tråd med konspiratoriska tankar. Har du något intresse av övriga trådar på forumet, eller är det bara Covid-19/vaccin och liknande trådar (samt allmän samhällskritik) som är intressant för dig?
 
  • Gilla
frasen_36 och 11 till
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Jag vet inte och inte du heller! Förmodligen inte Läkemedelsverket heller eftersom de är ganska långt ifrån färdiga med uppföljningar av alla biverkningsrapporter. Media vet definitvt inte, de har bevisat att de inte har förmåga att kritiskt granska något, tyvärr!
Det finns statistik när det gäller orsaker till sjukförsäkringar så det finns de som vet.

Det finns många kritiska granskningar i media.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tror att ytterst få ser Dr Mengele som en bra representant för läkarkåren. Han var ju väldigt ensam, medan en väldigt stor majoritet av världens läkare ansåg/anser att han inte var vettig.

Så varför skulle det helt plötsligt vara vettigt att hitta udda läkare som motsäger 99% av övriga läkare och tycka att det är de man ska lyssna på?

Sen en liten fråga om dig. Du har precis registrerat ett konto här på ByggaHus och hamnat i denna tråd med konspiratoriska tankar. Har du något intresse av övriga trådar på forumet, eller är det bara Covid-19/vaccin och liknande trådar (samt allmän samhällskritik) som är intressant för dig?
Kom igen @Fairlane. Håll inte på så är du snäll! Vi kan väl inte hålla på så?
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Det skrev jag här [länk]
Som sagt det du efterfrågar har inget att göra med det villkorade godkännandet. Anser du numera att det villkorade godkännandet av vaccinerna är betydelselöst?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns statistik när det gäller orsaker till sjukförsäkringar så det finns de som vet.

Det finns många kritiska granskningar i media.
Hmm, hinner du följa mediarapporteringen också? Jag ska väl villigt erkänna att jag inte riktigt är lika påkopplad nu som jag varit tidigare p.g.a. tidigare nämda anledningar om media. Du får gärna länka till kritiska granskningar i media för dem har jag missat helt!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Som sagt det du efterfrågar har inget att göra med det villkorade godkännandet. Anser du numera att det villkorade godkännandet av vaccinerna är betydelselöst?
@BirgitS Nej, det är inte betydelselöst! Släpp nu det, det är ju fakta att det är villkorligt godkänt!
 
  • Haha
Kurtivan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.