817 038 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Du förstår då säkert att landets ledning i ett sånt scenario hellre har kvar den lätthanterliga laglydiga fårskocken än de illegala kannibalerna?C civilingenjören skrev:
Så en smittsam dödlig sjukdom som tar kål på de som inte lyder statsmaktens råd och rekommendationer, och de som inte tar sitt vaccin, vore perfekt!
Att som stat då injicera de lättlurade med ett ”gift” (något jag sett vissa hänvisa vaccinet som), vore direkt kontraproduktivt. Det är ju de olydiga man vill bli av med, inte de lydiga.
(Förlåt för att jag använde denna del av ditt inlägg för att få fram den tydliga poängen att staten inte har något att vinna på att döda den laglydiga delen av sin befolkning - något som till och med anti-vaxxers borde inse).
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Enkelt:M mickef skrev:
Du påstår att ovaccinerade är mer försiktiga.
Du påstår att nästan inga vaccinerade åker kollektivt (vilket såklart innebär att majoriteten av de se reser kollektivt är ovaccinerade).
Du påstår att mängden som använder munskydd i kollektivtrafiken är låg
Menar du att man är försiktigt om åker kollektivtrafik med munskydd (som de ovaccinerade tydligen gör), medan alternativa ressätt (gå, cykla, egen bil) alternativt stanna hemma är osäkert?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Trams, här snackar vi konspirationsteori på hög nivå (eller kanske på lägsta tänkbara). Blanda invandringen till Sverige med en pandemi... En pandemi som sträcker sig över hela världen, inte fasen beror väl pandemin i resten av världen på eventuellt ssvenskt vanstyre...C civilingenjören skrev:Uttar Pradesh verkar ha lyckats.
Tyvärr var Sveriges sjukvård överbelastad redan före pandemin på grund av resursbrist orsakad av förskingring, vanstyre och korruption i den offentliga ekonomin överlag. Nu kan makthavarna söndra och härska genom att skylla i från sig på "ovaccinerade". Det bästa sättet att avlasta sjukvården är att minska befolkningen genom utvandring (givetvis av andra grupper än t.ex. läkare). Det behöver ändå göras eftersom livsmedelssituationen är ohållbar. Sverige har 10 miljoner invånare men kan föda 5 miljoner. I detta läge leder krig, blockad, brist på fartyg eller bränsle för dessa till massvält, plundring, mord och kannibalism (de med illegala vapen kommer att äta och de laglydiga kommer att dö). Kanske kan Sverige genom uppodling få produktion och konsumtion att mötas halvvägs på 7,5 miljoner.
Bra funnet, synd att du inte läste vidare: "Malone claims to be the inventor of mRNA vaccines, although credit for the distinction is more often given to later advancements by Katalin Karikó or Derrick Rossi,[8][6][9][10] and was ultimately the result of the contributions of hundreds of researchers, of whom Malone was but one".C civilingenjören skrev:
Var det en slump att du inte fick med den delen eller var det avsiktligt för att kunna sprida konspirationsteorierna vidare?
Det är korrekt, men hur såg det ut med dödstalen och hur såg det ut med antalet svårt sjuka då? Smittspridningen som sådan stoppas inte av vaccineringen (även om den minskar), men antalet som blir svårt sjuka och dör minskar kraftigt. Det tror jag faktiskt att du vet att det är det man säger, men du väljer att ignorera det för att det ska passa in i din SwebbTV-värld.C civilingenjören skrev:
Jag har nog inte påstått att ovaccinerade är mer försiktiga, men att det är rimligt.Fairlane skrev:Enkelt:
Du påstår att ovaccinerade är mer försiktiga.
Du påstår att nästan inga vaccinerade åker kollektivt (vilket såklart innebär att majoriteten av de se reser kollektivt är ovaccinerade).
Du påstår att mängden som använder munskydd i kollektivtrafiken är låg
Menar du att man är försiktigt om åker kollektivtrafik med munskydd (som de ovaccinerade tydligen gör), medan alternativa ressätt (gå, cykla, egen bil) alternativt stanna hemma är osäkert?
Eftersom en konsert blev tvungen att ställa in pga de flesta biljettköparna var ovaccinerade utan pass och därmed medvetna smittspridare, underförstått, drog jag slutsatsen att det är få vaccinerade i kollektivtrafiken då majoriteten inte hade munskydd. Det var min logik utifrån givna förutsättningar.
Ja, min erfarenhet är det.
Man är inte försiktig om man åker kollektivt, men om man måste är munskydd bra vilket borde ge svar på din följdfråga också.
Går de två styckena ens att få ihop med din logik???M mickef skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
OK, Jag är rätt övertygad om att det både är vaccinerade och ovaccinerade som åker kollektivt helt enkelt för att man saknar vettiga alternativ.M mickef skrev:Jag har nog inte påstått att ovaccinerade är mer försiktiga, men att det är rimligt.
Eftersom en konsert blev tvungen att ställa in pga de flesta biljettköparna var ovaccinerade utan pass och därmed medvetna smittspridare, underförstått, drog jag slutsatsen att det är få vaccinerade i kollektivtrafiken då majoriteten inte hade munskydd. Det var min logik utifrån givna förutsättningar.
Ja, min erfarenhet är det.
Man är inte försiktig om man åker kollektivt, men om man måste är munskydd bra vilket borde ge svar på din följdfråga också.
Argumenten för vaccinering var att bara "några" kommer att bli infekterade trots vaccin men nu ser vi ju att 50% eller mer är fullvaccinerade av alla funna fall.
Om nu covidpass behövs för att styra upp spridningen så stämmer inte detta längre. Detta är istället rena trojanska hästar.
Om nu covidpass behövs för att styra upp spridningen så stämmer inte detta längre. Detta är istället rena trojanska hästar.
Ja, det är ju det vi också skulle vilja veta…M mickef skrev:
Följ tråden från meddelande #9593 så ser du vad du skrivit. Detta är andra gången jag gräver fram #9593 åt dig. Känns som att du hoppas att det skall försvinna bakom dig… men så länge du inte kan förklara vad du själv menar så kan du ju inte begära det av andra heller…
Redigerat: