Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
RoTe RoTe skrev:
Jag anser att Covid har blivit en sekt och om man ser till dödsfall per capita står inte 2020 ut överhuvudtaget om man kikar på statistik från SCB. När man pratar om vaccinet med vänner och kollegor så känner jag att det är religion det handlar om snarare än en pandemi.
Min 30 åriga bror höll på att dö pga coronan så det känns extra tungt när folk tycker som du...
 
  • Gilla
  • Ledsen
splinter och 8 till
  • Laddar…
P
P pegr skrev:
Argumenten för vaccinering var att bara "några" kommer att bli infekterade trots vaccin men nu ser vi ju att 50% eller mer är fullvaccinerade av alla funna fall.
Vad kan det bero på? Har du räknat lite på utfallet?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Fairlane
P pegr skrev:
Och hur stämmer det då med logiken kring vaccinpass?
Det gör det inte. Vaccinpassen tycker jag personligen är en dum idé, man kunde lika gärna använt de Covid-bevis man redan hade plockat fram.

Det betyder dock inte att ditt argument som jag besvarade "Argumenten för vaccinering var att bara "några" kommer att bli infekterade trots vaccin men nu ser vi ju att 50% eller mer är fullvaccinerade av alla funna fall.
Om nu covidpass behövs för att styra upp spridningen så stämmer inte detta längre. Detta är istället rena trojanska hästar." blir mer korrekt. Det är skillnad på vaccinationsbevis och Covid-bevis,
 
Snailman Snailman skrev:
Senast jag var på bio var 1993, första Jurassic Park filmen, ska se om jag kan hålla mig borta ett tag till, men det blir nog ganska svårt ;)
.....
Har du varit borta från biografer sedan 1993 och då tycker DU det är en smart idé att under en pågående pandemi måste? Du besöka en biograf just nu?

Får väl hoppas att du var ironisk!
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
J
Å Ådi88 skrev:
.....
Har du varit borta från biografer sedan 1993 och då tycker DU det är en smart idé att under en pågående pandemi måste? Du besöka en biograf just nu?

Får väl hoppas att du var ironisk!
Hoppas du är ironisk:cool:
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Hoppas du är ironisk:cool:
Nej, varför tror du det?

(Nu var jag .........isk)
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
P Peo Hedin skrev:
Självklart vaccinerar man sig om man kan. Allt annat är egoistiskt. Den som inte har vaccinerat sig får snällt hålla sig undan från oss som inte vill bli sjuka. Det är ingen rättighet att gå på bio eller konsert.
Eller som sann egoist smyger man in bland alla vaxxare och....?
 
J
Det finns som sagt inga vaxxare, vaxxare etc. Det har vi rätt ut. Det är bara ett ord som de som vill rättfärdiga sina tvivelaktiga värderingar använder.
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Det finns som sagt inga vaxxare, vaxxare etc. Det har vi rätt ut. Det är bara ett ord som de som vill rättfärdiga sina tvivelaktiga värderingar använder.
Antivaxxare är emot vaccinering i motsats till vaxxare, finns ingen tvivel om det.
 
J
M mickef skrev:
Antivaxxare är emot vaccinering i motsats till vaxxare, finns ingen tvivel om det.
Du får läsa om mitt inlägg igen.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Du får läsa om mitt inlägg igen.
Behövs inte.
 
M mickef skrev:
om du förstår vad jag skulle vidareutveckla, förklara så ska jag göra det.
Spelar ingen roll hur/varför för vissa vägrar förstå.
 
  • Gilla
mickef
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Behövs inte.
Det hjälper inte heller? Då säger jag det igen. Det finns per definition inga vaccers, sluta att hitta på egna ord. Den som vill vara tvärtemot får väl vara det då. Dumstrut på.
 
Redigerat:
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
K
Fairlane Fairlane skrev:
Vaccinpassen tycker jag personligen är en dum idé, man kunde lika gärna använt de Covid-bevis man redan hade plockat fram.
Det är skillnad på vaccinationsbevis och Covid-bevis,
Finns det två olika?
Vad är skillnaden?
 
K Klacken skrev:
Finns det två olika?
Vad är skillnaden?
Tror inte det, det är samma sak som jag uppfattat det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.