Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
T Texan skrev:
I media är det inga problem att basunera ut nya vetenskapliga studier utan att de blivit granskade men i denna tråden får man inte göra det.
Det har tagits upp ogranskade vetenskapliga studier i denna tråd och framför allt i nyhetstråden eftersom det är där de flesta vetenskapliga studier tas upp.
 
  • Gilla
Tullen127 och 3 till
  • Laddar…
D De stream skrev:
Men hur kan du vara orolig för det ? Vi har ju Gräta
Välkommen till forumet. Ser med spänning fram emot balanserade och insiktsfulla inlägg från dig. Läs gärna en bit bakåt i tråden så kan vi eventuellt undvika en del upprepningar.
/LOB
 
  • Gilla
frasen_36 och 8 till
  • Laddar…
B
BirgitS BirgitS skrev:
326 allvarliga biverkningar ska ställas mot alla de i din åldersgrupp som har fått sjukhusvård. Det är mer än 4500 i åldersgruppen som har vårdats på sjukhus.
.

326 var bara män.. Då får du lägga till 769st kvinnor också ;)
 
  • Gilla
De stream
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet att de är godkända på samma sätt som alla andra läkemedel.
Vilka slutrapporter efterfrågar du?
Det jag saknar är att granskiningen av inkomna biverkningsrapporter är närmare 100% än de nu 14,9% (https://kavlaner.se/biverkningarc19/). Med tanke på att uppfinnaren av mRNA-tekniken Robert Malone själv varnar för att det inte finns data som visar om vaccinen är säkra.
https://video.foxnews.com/v/6260751069001#sp=show-clips
 
Redigerat:
  • Gilla
De stream
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis har jag läst många forskningsrapporter och läst ändå fler referat av andra forskningsrapporter. Hur ska man annars veta hur verkligheten ser ut?
Tack @BirgitS, har förstått att du inte skriver här i egenskap av privatperson därför var frågan inte till dig!
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Fairlane
T Texan skrev:
Nu är du bara dryg @BirgitS. Du vet likaväl som jag att vaccinet inte är godkänt enligt alla konstens regler.
Vaccinet är godkänt.

Jag har tolkat det som att du inte vaccinerat dig, rätt eller fel.
Tre frågor:
1. Om läkemedelsverket skulle stryka ordet "villkorat" skulle du ta vaccinet då?
2. Novavax som kommer snart är proteinbaserat, inte mRNA-vaccin, är den mer intressant?
3. Hur tror du att andra motståndare tänker i de frågorna?
 
  • Gilla
  • Haha
Tullen127 och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
D De stream skrev:
Finns inget bättre skydd än eget imunförsvar, Den läkare som säger emot det är ingen läkare utan mer en försäljare.
Ja, t.ex. det egna immunförsvar som man får efter vaccinering är ju toppen för så har man ju inte ens behövt riskera att bli allvarligt sjuk eller få långtidsproblem.
 
  • Gilla
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
KristinaRT
Fick nyss veta att sjukhuset där jag jobbar nu måste börja ställa in elektiva (planerade) operationer (och då är väntetiden för akuta operationer tex höftleder upp mot en vecka, och blindtarmar 1-2 dygn), omplacera personal och börja schemalägga vissa yrkesgrupper varannan helg för att täcka personalbehovet inom slutenvåden ffa de återöppnade covidavdelningarna.

Ca 2/3 av de inlagda (i Skåne) är ovaccinerade <50 år…….
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Arg
frasen_36 och 11 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vaccinet är godkänt.

Jag har tolkat det som att du inte vaccinerat dig, rätt eller fel.
Tre frågor:
1. Om läkemedelsverket skulle stryka ordet "villkorat" skulle du ta vaccinet då?
2. Novavax som kommer snart är proteinbaserat, inte mRNA-vaccin, är den mer intressant?
3. Hur tror du att andra motståndare tänker i de frågorna?
Jag tycker inte det är relevant att svara på dina frågor då det inte tillför något i debatten hur mina personliga val ter sig.
Dock intressant med alternativ och om de sen följs upp precis som man gör med alla andra läkemedel så tror jag att det är väldigt många som skulle känna sig trygga med att bli injecerad.
 
  • Gilla
De stream
  • Laddar…
KristinaRT
D De stream skrev:
Finns inget bättre skydd än eget imunförsvar, Den läkare som säger emot det är ingen läkare utan mer en försäljare.
Vet du ens hur vaccin fungerar? Det aktiverar ditt egna immunförsvar…..
 
  • Gilla
frasen_36 och 9 till
  • Laddar…
BirgitS
B Bus1t skrev:
326 var bara män.. Då får du lägga till 769st kvinnor också ;)
Eller ändå bättre är ju att ställa de 325 männen mot de över 2400 männen som har sjukhusvårdats. Det är ju sannolikare att män behöver sjukhusvård än kvinnor.

I den jämförelsen bör man också ta hänsyn till att många fler har vaccinerat sig än som varit sjuka och att de flesta som har vaccinerat sig har gjort det två gånger vilket ju gör att man typ behöver multiplicera antalet sjukhusvårdade pga. sjukdom med 4 för att få det jämförbart med antalet som behövt sjukhusvård pga. vaccinering.

Men inget av det ändrar ju inte i sak. Det är så väldigt många gånger högre risk att behöva sjukhusvård när man får covid än när man vaccinerar sig.
 
  • Gilla
Tullen127 och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, t.ex. det egna immunförsvar som man får efter vaccinering är ju toppen för så har man ju inte ens behövt riskera att bli allvarligt sjuk eller få långtidsproblem.
Långtidsproblem? Hur vet du det?
 
  • Haha
Tullen127
  • Laddar…
T Texan skrev:
Tack @BirgitS, har förstått att du inte skriver här i egenskap av privatperson därför var frågan inte till dig!
Vem/vilka tror du @BirgitS representerar då?
Knappast Ryska Trollfabriken åtminstone.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 13 till
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Det jag saknar är att granskiningen av inkomna biverkningsrapporter är närmare 100% än de nu 14,9%. Med tanke på att uppfinnaren av mRNA-tekniken Robert Malone själv varnar för att det inte finns data som visar om vaccinen är säkra.
[länk]
Inget av villkoren till vaccintillverkarna handlar om att granska rapporterna om biverkningar utan det är ju något som läkemedelsverken i olika länder samt EMA gör.

Nej, han är fortfarande inte uppfinnaren av mRNA-tekniken. Sök på hans namn i tråden så hittar du inlägg som berättar sanningen om honom.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Tack @BirgitS, har förstått att du inte skriver här i egenskap av privatperson därför var frågan inte till dig!
Då har du förstått fel.
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.