816 850 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 962 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 962 inlägg
Det har tagits upp ogranskade vetenskapliga studier i denna tråd och framför allt i nyhetstråden eftersom det är där de flesta vetenskapliga studier tas upp.T Texan skrev:
Det jag saknar är att granskiningen av inkomna biverkningsrapporter är närmare 100% än de nu 14,9% (https://kavlaner.se/biverkningarc19/). Med tanke på att uppfinnaren av mRNA-tekniken Robert Malone själv varnar för att det inte finns data som visar om vaccinen är säkra.BirgitS skrev:
https://video.foxnews.com/v/6260751069001#sp=show-clips
Redigerat:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Vaccinet är godkänt.T Texan skrev:
Jag har tolkat det som att du inte vaccinerat dig, rätt eller fel.
Tre frågor:
1. Om läkemedelsverket skulle stryka ordet "villkorat" skulle du ta vaccinet då?
2. Novavax som kommer snart är proteinbaserat, inte mRNA-vaccin, är den mer intressant?
3. Hur tror du att andra motståndare tänker i de frågorna?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 962 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 962 inlägg
Ja, t.ex. det egna immunförsvar som man får efter vaccinering är ju toppen för så har man ju inte ens behövt riskera att bli allvarligt sjuk eller få långtidsproblem.D De stream skrev:
Fick nyss veta att sjukhuset där jag jobbar nu måste börja ställa in elektiva (planerade) operationer (och då är väntetiden för akuta operationer tex höftleder upp mot en vecka, och blindtarmar 1-2 dygn), omplacera personal och börja schemalägga vissa yrkesgrupper varannan helg för att täcka personalbehovet inom slutenvåden ffa de återöppnade covidavdelningarna.
Ca 2/3 av de inlagda (i Skåne) är ovaccinerade <50 år…….
Ca 2/3 av de inlagda (i Skåne) är ovaccinerade <50 år…….
Jag tycker inte det är relevant att svara på dina frågor då det inte tillför något i debatten hur mina personliga val ter sig.Fairlane skrev:Vaccinet är godkänt.
Jag har tolkat det som att du inte vaccinerat dig, rätt eller fel.
Tre frågor:
1. Om läkemedelsverket skulle stryka ordet "villkorat" skulle du ta vaccinet då?
2. Novavax som kommer snart är proteinbaserat, inte mRNA-vaccin, är den mer intressant?
3. Hur tror du att andra motståndare tänker i de frågorna?
Dock intressant med alternativ och om de sen följs upp precis som man gör med alla andra läkemedel så tror jag att det är väldigt många som skulle känna sig trygga med att bli injecerad.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 962 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 962 inlägg
Eller ändå bättre är ju att ställa de 325 männen mot de över 2400 männen som har sjukhusvårdats. Det är ju sannolikare att män behöver sjukhusvård än kvinnor.B Bus1t skrev:
I den jämförelsen bör man också ta hänsyn till att många fler har vaccinerat sig än som varit sjuka och att de flesta som har vaccinerat sig har gjort det två gånger vilket ju gör att man typ behöver multiplicera antalet sjukhusvårdade pga. sjukdom med 4 för att få det jämförbart med antalet som behövt sjukhusvård pga. vaccinering.
Men inget av det ändrar ju inte i sak. Det är så väldigt många gånger högre risk att behöva sjukhusvård när man får covid än när man vaccinerar sig.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 962 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 962 inlägg
Inget av villkoren till vaccintillverkarna handlar om att granska rapporterna om biverkningar utan det är ju något som läkemedelsverken i olika länder samt EMA gör.T Texan skrev:
Nej, han är fortfarande inte uppfinnaren av mRNA-tekniken. Sök på hans namn i tråden så hittar du inlägg som berättar sanningen om honom.