Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
P
D Dayangel skrev:
Krogarna och folk här där jag bor är då inga mönsterelever iaf.. konstant sardinpackat med folk som inte följer några som helst rekommendationer.
Är det ett argument för att inte vaccinera sig?

P
B Bus1t skrev:
Oddsen talar inte riktig för Vaccinering.
Om du vaccinerar dig minskar du risken för andra att bli smittade och belasta sjukvården eller dö.
Var lite solidarisk mot andra och vaccinera dig!

• Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
P
B Bus1t skrev:
Precis som ev långtidsbiverkningar av Vaccin.
Vilka långtidsbiverkningar finns av vaccinering mot covid-19? Vid det här laget har väl de visat sig?

• Gilla
Tullen127 och 4 till
  • Laddar…
P
D Dayangel skrev:
Tror tyvärr du missbedömer hur många, både idkare och klienter, som struntar fullständigt i såväl restriktioner eller rekommendationer. Kolla på social medier efter afterskierna i mellandagarna.. typ Åre, Tandådalen m.fl. Värre grisfester har jag sällan sett.
Ja, det är skitdåligt. Om alla vaccinerar sig så motverkar det dessa dumheter..

• Gilla
Tullen127 och 3 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Det betyder också att hälften inte tar upp en extra vårdplatser, men hade behövt en vårdplatser oavsett covid
Om de vårdas för åkommor som enkelt hade kunnas förebyggas, t.ex. med vaccination eller cykelhjälm, så kan vi klandra dem för att ha tagit upp vårdplatser i onödan.

• Gilla
Tullen127 och 3 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Nu är det snarare så att det finns en underrapportering av biverkningar istället för en överrapportering
[länk]
Underrapporteringen gäller mindre allvarliga biverkningar, gissar jag. De flesta lär knappast rapportera en biverkning som går över ganska snart.
Men, som sagt, jag gissar. Finns det data om det?

P
T Texan skrev:
Det som nu håller på att hända runtom i världen med vaccinering av barn och unga är för mig horribelt. Vi kan väl ändå inte tänka på barnens bästa om vi sprutar in en substans i deras kroppar utan att veta hur denna injektion påverkar på lång sikt.
Är du emot att barn blir vaccinerade mot mässlingen, röda hund och påssjuka också?

P
T Texan skrev:
@BirgitS, du verkar väldigt engagerad i detta och jag har svårt att tro att du skulle ändra din uppfattning. Tanken med mitt/mina inlägg är för att andra mottagliga personer ska bilda sig en egen uppfattning (inte min eller din). Videolänkarna jag klistrat in i mina senaste inlägg tycker jag kan vara intressanta för att bredda perspektivet. Visst, det är vinklat för jag har inte med "den andra sidan" men den tror jag inte så många har missat i svensk media.
Vetenskap handlar inte om att det finns två (eller flera) "sidor" som debatterar för att övertyga om vem som har rätt. Det handlar om att göra undersökningar, sammanställa data och därefter dra slutsatser. Videos på folk som argumenterar tillför ingenting. Läs vad forskare har hittat när de har gjort sina undersökningar istället.

• Gilla
Tullen127 och 4 till
  • Laddar…
P
O Optimisten2016 skrev:
Vaccinera er om ni vill och dom som inte vill ta får man bara acceptera deras beslut anser jag. Med vänlig hälsning, Vaccinerad
Bra att du är vaccinerad!
Ja, det går inte att tvinga folk att vaccinera sig, och det är så det ska vara, men om man är ovaccinerad så måste man också ta ansvar för sitt beslut.

• Gilla
Tullen127 och 2 till
  • Laddar…
P
T Texan skrev:
Villkorligt godkänt ja!
Spelar det någon roll för vaccinens effektivitet och säkerhet? Vilka är villkoren?
Det är ju hela grundproblemet! Man ändrar definitionen i efterhand för att inkludera mRNA preparat så att dessa även kan kallas vaccin.
De är definitionsmässigt vaccin.

• Gilla
Tullen127 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
P pmd skrev:
Hur ska det göras?
Kanske mer flitigt användande av corona pass?

• Gilla
Tullen127
  • Laddar…
Fairlane
T Texan skrev:
Man ändrar definitionen i efterhand för att inkludera mRNA preparat så att dessa även kan kallas vaccin.
Vilken är den gamla definitionen och vilken är den nya? Vem har satt dessa definitioner?

J
Fairlane Fairlane skrev:
Vilken är den gamla definitionen och vilken är den nya? Vem har satt dessa definitioner?
I en del äldre texter definierar man det väl som att man tillsätter ett antigen som stimulerar till immunsvar, vid mRNA-vaccinet skapar ju kroppen antigenet själv. Som om det på något vis skulle göra att det inte är ett vaccin.....

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Novavax är ju på gång och det är inget mRNA vaccin utan ett mer klassiskt så när det väl kommer så lär väl alla som säger "mRNA vaccin är inget riktigt vaccin" snabbt som ögat boka in sig...

Eller kommer vi få se andra svepskäl då?

• Gilla
  • Haha
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Fairlane
J Jonobe skrev:
I en del äldre texter definierar man det väl som att man tillsätter ett antigen som stimulerar till immunsvar, vid mRNA-vaccinet skapar ju kroppen antigenet själv. Som om det på något vis skulle göra att det inte är ett vaccin.....
Ja, det är givetvis ett vaccin ändå. Tänk om någon skrivit att hus är något som byggs av trä eller sten och när man började bygga med andra material så skulle det stå folk och skrika att det inte är något riktigt hus...

• Gilla
  • Haha
pmd och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.