816 823 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Ja, det är skitdåligt. Om alla vaccinerar sig så motverkar det dessa dumheter..D Dayangel skrev:
Underrapporteringen gäller mindre allvarliga biverkningar, gissar jag. De flesta lär knappast rapportera en biverkning som går över ganska snart.harry73 skrev:
Men, som sagt, jag gissar. Finns det data om det?
Är du emot att barn blir vaccinerade mot mässlingen, röda hund och påssjuka också?T Texan skrev:
Vetenskap handlar inte om att det finns två (eller flera) "sidor" som debatterar för att övertyga om vem som har rätt. Det handlar om att göra undersökningar, sammanställa data och därefter dra slutsatser. Videos på folk som argumenterar tillför ingenting. Läs vad forskare har hittat när de har gjort sina undersökningar istället.T Texan skrev:@BirgitS, du verkar väldigt engagerad i detta och jag har svårt att tro att du skulle ändra din uppfattning. Tanken med mitt/mina inlägg är för att andra mottagliga personer ska bilda sig en egen uppfattning (inte min eller din). Videolänkarna jag klistrat in i mina senaste inlägg tycker jag kan vara intressanta för att bredda perspektivet. Visst, det är vinklat för jag har inte med "den andra sidan" men den tror jag inte så många har missat i svensk media.
Bra att du är vaccinerad!O Optimisten2016 skrev:
Ja, det går inte att tvinga folk att vaccinera sig, och det är så det ska vara, men om man är ovaccinerad så måste man också ta ansvar för sitt beslut.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
I en del äldre texter definierar man det väl som att man tillsätter ett antigen som stimulerar till immunsvar, vid mRNA-vaccinet skapar ju kroppen antigenet själv. Som om det på något vis skulle göra att det inte är ett vaccin.....Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Novavax är ju på gång och det är inget mRNA vaccin utan ett mer klassiskt så när det väl kommer så lär väl alla som säger "mRNA vaccin är inget riktigt vaccin" snabbt som ögat boka in sig...
Eller kommer vi få se andra svepskäl då?
Eller kommer vi få se andra svepskäl då?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Ja, det är givetvis ett vaccin ändå. Tänk om någon skrivit att hus är något som byggs av trä eller sten och när man började bygga med andra material så skulle det stå folk och skrika att det inte är något riktigt hus...J Jonobe skrev: