817 480 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
[/QUOTE]
Okej så det finns folk som bär munskydd av olika skäl eller förstår inte varför dom bär munskydd.tror du på det själv eller?[/QUOTE]
Jadå, folk gör alla möjliga saker av märkliga skäl. Ett tag spolade myndigheterna i Thailand gatorna med spritlösningar för att bli av med Corona tex.
Jag tror mer på forskningen än på en politiker som säger att mask är bra.
Okej så det finns folk som bär munskydd av olika skäl eller förstår inte varför dom bär munskydd.tror du på det själv eller?[/QUOTE]
Jadå, folk gör alla möjliga saker av märkliga skäl. Ett tag spolade myndigheterna i Thailand gatorna med spritlösningar för att bli av med Corona tex.
Jag tror mer på forskningen än på en politiker som säger att mask är bra.
Du drar fel slutsats. Säg att 100% av en befolkning är vaccinerad mot Covid, då kommer också 100% av de som hamnar på sjukhus av Covid att vara vaccinerade, men vaccinet kan ändå get ett väldigt bra skydd. Skillnaden är antalet som blir sjuka.V växelventil skrev:
Jag tror mer på forskningen än på en politiker som säger att mask är bra.[/QUOTE]
Häller med tror mer på forskning än vad folk skriver här.
Jag tror mer på forskningen än på en politiker som säger att mask är bra.[/QUOTE]
Häller med tror mer på forskning än vad folk skriver här.
Du ska ju själv ta en 3 dos skriver du varför då om vaccinet fungerar så bra?Nissens skrev:
Jag har läst. Men det verkar som att du inte accepterar det som står där eftersom det inte passar dig riktigt. Oklart varför.V växelventil skrev:
Egentligen är jag rätt ointresserad av vad kvällspressen skriver, har man koll på forskningsläget så vet man. Och maskernas skyddseffekt är tveksam. Oavsett vad politiker säger eller kvällspressen skriver, så är det så…
Dels så finns det en möjlighet att det har en effekt, men framförallt är det nog opinionen. Det är ju inte så att smittan är mindre i de länder som har masktvång…V växelventil skrev: