817 606 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Ja eller dom som är vaccinerade och är på jobbet och är sjuka visar heller inte bra omdöme.Brukar fråga varför är du på jobbet när du är sjuk?Jag är bara förkyld så det är ingen fara brukar man få till svar.P pmd skrev:
Gäller väl alla?P pmd skrev:
Ett problem är ju att för vissa är sjukdomen så mild att de knappt märker att de är sjuka. Men de kan fortfarande vara smittbärare.V växelventil skrev:
Hur minskar man DÅ smittspridningen bäst? Jo, genom att vaccinera sig, då får man både ett bättre skydd själv, samtidigt som man minskar smittspridningen (jag tror inte jag behöver ta upp studien som visade att vaccinerade utsöndrar ca en tredjedel så mycket virus som en ovaccinerad (förutom det faktum att de har svårare att bli smittade till att börja med), den har jag redan länkat till 2-3 gånger).
Sådär nu behöver ni inte vaccinera er, bara att köpa ett pass så är allt klart!
https://morgonposten.se/2021/12/15/...-svarta-marknadsplatser-saljer-dokumenten-so/
https://morgonposten.se/2021/12/15/...-svarta-marknadsplatser-saljer-dokumenten-so/
Ett större problem är att vaccinerade är i ännu högre grad asymtomatiska smittspridare.B b8q skrev:Ett problem är ju att för vissa är sjukdomen så mild att de knappt märker att de är sjuka. Men de kan fortfarande vara smittbärare.
Hur minskar man DÅ smittspridningen bäst? Jo, genom att vaccinera sig, då får man både ett bättre skydd själv, samtidigt som man minskar smittspridningen (jag tror inte jag behöver ta upp studien som visade att vaccinerade utsöndrar ca en tredjedel så mycket virus som en ovaccinerad (förutom det faktum att de har svårare att bli smittade till att börja med), den har jag redan länkat till 2-3 gånger).
Du menar för att vaccinet fungerar så bra att OM de ändå blir smittade så blir de ofta så milt sjuka att de inte ens märker det?M mickef skrev:
Tillägg: jag har sagt det förr, men dina korta svar gör det VÄLDIGT svårt att föra en vettig diskussion då man hela tiden måste be om förtydliganden på vad du egentligen menar. Dessutom genererar det fler inlägg och tråden blir svår att följa.
Om jag får önska mig EN sak i julklapp är det att du försöker tänka på det när du skriver.
Redigerat:
Exakt vad jag menar och du förstod uppenbarligen det utan en massa extra gallimatias.B b8q skrev:Du menar för att vaccinet fungerar så bra att OM de ändå blir smittade så blir de ofta så milt sjuka att de inte ens märker det?
Tillägg: jag har sagt det förr, men dina korta svar gör det VÄLDIGT svårt att föra en vettig diskussion då man hela tiden måste be om förtydliganden på vad du egentligen menar. Dessutom genererar det fler inlägg och tråden blir svår att följa.
Om jag får önska mig EN sak i julklapp är det att du försöker tänka på det när du skriver.