Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
P
V växelventil skrev:
Hoppas FHM ändrar beslutet att fullvavaccinerade måste testa sig vid symtom.
FOHM har inte beslutat att fullvaccinerade måste testa sig vid symptom. Tvärtom så har FOHM tagit bort den rekommendationen för fullvaccinerade. Lite förhastat, i mitt tycke.

P
M mickef skrev:
Och du kommer tydligen aldrig att få veta, dels för att du inte har fått läsa obduktionsprotokollet och dels för att du tydligen inte är kompetent att göra det.
Till yttermera visso, verkar det som om man måste dö direkt i anslutning till sticket för att inte bli bara misstänkt offer för sprutan.
En biverkan kan konstateras vara verklig om frekvensen av den aktuella åkomman visar sig vara högre än normalt i samband med vaccination. Att konstatera att en viss biverkan hos en individ, som även kan förekomma utan vaccinering, beror på vaccinationen av den individen är närapå omöjligt för de flesta biverkningar.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Ok, bara misstänkt alltså. Skeptikerna har ingen lätt uppgift.
För riskbedömningar är det ointressant om en biverkan har konstaterats hos en individ. Det är konstaterade biverkningar på gruppnivå som är det intressanta.

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
P
A Aspartam skrev:
Har fortfarande inte vaccinerat mig och kunde fortfarande inte bry mig mindre om den här överhypade covidhetsen
Håll dig hemma då så behöver vi andra inte oroa oss för att riskera att träffa dig.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är en tidningsartikel. Den saknar källhänvisningar så den måste vara trovärdig i sig själv för att vara relevant.
Om det är Folkets Radio-texten du menar så är det ingen tidningsartikel, det är en kort beskrivning av innehållet i poddavsnittet. Jag tycker den ska lyssnas på så blir allt mycket tydligare.

A Aspartam skrev:
Så du menar att vaccinerade inte kan smitta vaccinerade haha. Fånig du är. Litar du inte på vaccinet eller?

Att du hetsar upp dig så mycket är förmodligen en större fara för din hälsa än Covid. Du kanske skulle må bra av att få hjälp med att hantera din hypokondri. Kanske passa på och söka hjälp för ev klimatångest om du har det också?
Tror inte att det är hypokondri som dödat ca 15000 människor i Sverige.

• Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Nissens
A Aspartam skrev:
Så du menar att vaccinerade inte kan smitta vaccinerade haha. Fånig du är. Litar du inte på vaccinet eller?

Att du hetsar upp dig så mycket är förmodligen en större fara för din hälsa än Covid. Du kanske skulle må bra av att få hjälp med att hantera din hypokondri. Kanske passa på och söka hjälp för ev klimatångest om du har det också?
Är du så okunnig om hur vaccinet verkar, eller vill du bara provocera?

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
V växelventil skrev:
För dom har testat dom och dom är förkylda och har feber.
Så man testar alltså fullvaccinerade också, även om det inte är lika frekvent längre. Då stämmer ju inte det du skrev i inlägg #8627 .

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
V växelventil skrev:
Det positiva är ingen är svårt sjuka men det negativa är att FHM infört att man inte behöver testa sig om exempel har luftvägsinfektioner och måste bli problem att själv avgöra om man bara har halsont eller är sjuk och varför man inte behöver testa sig är märkligt när WHO säger att varje misstänkt fall ska testas och hoppas dom ändrar sig.
Har man halsont ska man vara hemma. Så här lyder regeln:
Både vaccinerade och ovaccinerade rekommenderas fortfarande att stanna hemma vid symtom på luftvägsinfektion.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...ra--uppdaterade-rekommendationer-om-covid-19/
Naturligtvis är halsont ett symtom på luftvägsinfektion.

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
S Surly skrev:
Det är uppdelat så som jag trodde, här finns en bloggpost från UKHSA där de skriver mer och förklarar felkällor om någon är intresserad.
[länk]

Att ovaccinerade är mindre benägna att testa sig gäller åtminstone inte mig. Jag kommer gladeligen gå och testa mig om jag får symptom. Även fast jag är emot vaccinpass/hälsopass eller vad det nu kallas så blir det ju enklare att ha "tillfriskningsintyget" tillhands där när man ska ut och resa. (Stasi har ju expanderat över snart hela Europa känns det som så då är det säkrast att ha ordning på dokumenten.)

Om ovaccinerade inte bryr sig om regler så skulle väl det betyda att de i högre grad än vaccinerade utsätter sig för smittorisker. Då borde ju det dra upp fallen i ovaccinerade gruppen.
Tack :)

I Stockholm har man märkt att i de socioekonomiskt svaga områden är det betydligt färre som testar sig per fall som behöver sjukhusvård och per innevånare samtidigt som de har jobb där det är högre sannolikhet att bli sjuka. Det är ju också samma områden där betydlig färre har vaccinerat sig (typ 50 %).

Bara om de testar sig.

Jag hoppas att du inte blir så allvarligt sjuk eller får så allvarlig postcovid att du av det skälet inte kan resa.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så man testar alltså fullvaccinerade också, även om det inte är lika frekvent längre. Då stämmer ju inte det du skrev i inlägg #8627 .
Dom har blivit testade med snabbtest för att få bekräftad att dom är sjuka i covid 19 precis som man gör vid misstänkt fall om en äldre person kommer till akuten så snabbtestar man och tar 3 timmar för svar.

BirgitS
S Surly skrev:
Om det nu är så att det är vanligare med sjukdom hos vaccinerade så tycker jag man ska sluta skylla virusmutationer på ovaccinerade.
Förutom det som jag tog upp i förra inlägget så bildas mutationer när viruset förökar sig och viruset hinner förökar sig fler gånger hos en person, som inte är vaccinerad eller har varit sjuk tidigare, innan immunsystemet sätter igång och dödar viruset än hos en person som är vaccinerad eller har varit sjuk tidigare. Alltså ökad risk för att en värre mutation uppstår hos en person utan något tidigare skydd mot sjukdom.

Dessutom smittar en person med tidigare skydd mindre än en person utan tidigare skydd. Alltså ökad risk för att bildade mutationer sprids till andra från en person utan något tidigare skydd mot sjukdom.

• Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Har man halsont ska man vara hemma. Så här lyder regeln:
[länk]
Naturligtvis är halsont ett symtom på luftvägsinfektion.
Men du behöver inte testa dig och då följer man inte WHO rekommendationer och hur många kommer stanna hemma bara för man har ont i halsen?Tänk personal inom sjukvården som jobbar för att man bara har ont i halsen och eftersom jag inte behöver testa mig så är jag inte sjuk.

BirgitS
V växelventil skrev:
Dom har blivit testade med snabbtest för att få bekräftad att dom är sjuka i covid 19 precis som man gör vid misstänkt fall om en äldre person kommer till akuten så snabbtestar man och tar 3 timmar för svar.
Att de är testade fast de är fullvaccinerade var väl det viktiga i sammanhanget

Snabbtester ger normalt svar på en kvart: https://www.mynewsdesk.com/se/lifel...-minuter-som-visar-om-du-har-covid-19-3046681
Om det tar 3 timmar låter det som ett lokalt analyserat PCR-test.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Att de är testade fast de är fullvaccinerade var väl det viktiga i sammanhanget

Snabbtester ger normalt svar på en kvart: [länk]
Om det tar 3 timmar låter det som ett lokalt analyserat PCR-test.
Man skickar provet till labb på sjukhuset.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.